همه چیز در مورد پروفیل آلومینیوم صنعت ساختمان

همه چیز در مورد پروفیل آلومینیوم صنعت ساختمان

در ابتدای این مقاله به معنای پروفیل می پردازیم. این لغت از نظر معنا، مفهوم ثبات در مقطع و در طول مشخص است. در واقع در پروفیل آلومینیوم در حوزه ی ساخت و ساز، شامل انواع مختلفی است. کاربرد اصلی پروفیل ها برای ساخت در و پنجره های فلزی می باشد که به عنوان پروفیل آلومینیوم صنعت ساختمان شناخته می‌شود.

 

آلومینیوم یک فلز نقره ای رنگ و نرم و سبک است، انعطاف پذیری بالایی دارد و می توان آن را به شکل های مختلف تولید کرد. برای تولید پروفیل آلومینیوم صنعت ساختمان ، ابتدا ماده اولیه را که بیلت آلومینیومی نام دارد، تحت فشار بسیار بالا و درجه حرارت مناسب آن قرار می دهند سپس آن را از بین قالب های ویژه ای حرکت می دهند. به همین ترتیب ماده اولیه تغییر شکل پیدا کرده و شکل مورد نظر ما تبدیل می شود.

 

پروفیل آلومینیوم صنعت ساختمان

 

ویژگی های پروفیل آلومینیوم صنعت ساختمان

از ویژگی های مهم آلومینیوم می توان به وزن سبک آن و عدم اکسایش و خوردگی در حضور اکسیژن می توان اشاره کرد‌. پروفیل اکستروژن آلومینیوم به عنوان یکی از پرمصرف ترین انواع آلومینیوم به حساب می آید.

البته محبوبیت پروفیل آلومینیم به دلیل ویژگی های گسترده ی آن است. این تجهیزات به طور کلی وزنی در حدود یک سوم وزن سایر فلزات دارد و در نتیجه استفاده از آن در زمینه صنعت هوا و فضا، می تواند کاهش وزن که یک فاکتور اصلی است را به دنبال داشته باشد.

 

این فلز علاوه بر وزن پایین، دارای مقاوت بالایی در  دمای بالا می باشد. در نتیجه بر روی این تجهیزات، می شود خدمات پوششی متنوعی را اعمال کرد. این پوشش ها عبارت هستند از جمله خدمات پولیشینگ، آندایزینگ، براشینگ و خدمات رنگ پودری و حتی دکورال. این پوشش ها نیز باعث حفاظت بیشتر در مقابل خوردگی می شوند.

البته شایان ذکر است که با استفاده از فلز آلومینیوم، می تواند توانایی و قابلیت بالایی را ایجاد کرد و در نتیجه صرف انرژی پایدار را به وجود آورد. برای مثال، وزن پایین و سبک این فلز می تواند بازده سوخت در خودروها (اتومبیل های مسافربری گرفته تا مخازن زره) افزایش دهد.

زمانی که پروفیل آلومینیوم وارد بازار شد، از همان ابتدا توانست محبوبیت در زمینه های مختلف و صنایع متنوع بیابد. اما همواره این فلز، جایگاه ویژه ای در حوزه های ساختمانی و صنعتی داشته است. این جایگاه به دلیل ویژگی دیگر پروفیل های آلومینیومی است که آن را با آهن متمایز می کند. این ویژگی تبادل حرارت می باشد.

پنجره های آهنی معمولا انرژی بیشتری هدر می دهند و همچنین در مقابل خوردگی مقاوم نیستند و در مدت زمان کوتاهی اکسید می شوند، اما پنجره های آلومینیومی اینگونه عمل نمی کنند و این موضوع در بهینه سازی مصرف انرژی اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

از ویژگی دیگر پروفیل آلومینیوم می توان به ظاهر زیبای آن اشاره کرد. این فلز و تولیدات حاصل از آن در مجموع به رنگ روشن هستند. لذا به دلیل همین رنگ روشن ظاهری زیبا و البته حس خوبی را می توانند منتقل کنند. البته مساله فقط زیبایی نیست. بلکه استحکام و مقاوت این فلز نیز آن را به گزینه ی مناسب برای استفاده در صنعت ساختمات تبدیل کرده است.

پروفیل های آلومینیومی به راحتی قابل نصب هستند و شما می توانید با استفاده از این تجهیزات ساختمانی که بسیار ظاهر ظریفی نیز دارند، در زمان خود نیز صرفه جویی کنید.

مساله ی مهم دیگر مربوط به امنیت این فلز در برابر آتش می باشد. بله این پروفیل ها ضد اشتعال هستند. بنابراین می توانند در اماکن پر خطر و آشپزخانه ها به کار گرفته شوند.

 

پروفیل آلومینیوم صنعت ساختمان

 

کاربرد های پروفیل آلومینیوم را بدانید

اگرچه پروفیل آلومینیوم در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارند. اما استفاده از آن ها فقط به این صنعت محدود نمی شود. بلکه رد پای این محصولات را در هر صنعتی می توان دید. زیرا همانطور که پیش تر گفتیم آلومینیوم فلزی نرم، سبک و به اصطلاح علمی چکش خوار است. لذا به راحتی می تواند تغییر شکل دهد. در نتیجه همچنین پروفیل های ساخته شده از این فلز نیز به دلیل قابلیت ضد اکسیدی؛ ضد زنگ می باشند و در مقابل اکسیژن و هوای مرطوب اکسایش پیدا نمی کنند. بله درست متوجه شدید، این تجهیزات و دوام و عمر بالایی دارند.

با این همه ویژگی خواهید دید که هزینه های ناشی از تعمیرات این محصول تقریبا صفر است. پس قیمت پروفیل آلومینیوم نیز در صنعت ساختمان سازی سبب صرفه جویی در هزینه ها می گردد. علاوه بر این هیچ فلزی به این حد از نظر رنگ و زیبایی مناسب برای تولید مصالح لازم برای تولید قاب در و پنجره ساختمان نیست.

 

فریم های پروفیل های آلومینیومی بسیار باریک و ظریف تر نسبت به پروفیل های یو پی وی سی می باشند. این تفاوت علاوه بر ظرافت سبب عبور نور بیشتر می شود. در نتیجه خانه، محل کار و اتاق خواب ها علاوه بر نورگیری از زیبایی خاصی نیز بهره مند می شوند.

لذا تا کنون متوجه شدید که پنجره های تولید شده از پروفیل های آلومینیومی نسبت به انواع پنجره ها برتری های ویژه ای دارند. این پروفیل ها بر خلاف تجهیزات یو پی وی سی، شیمیایی نیستند و ضرری برای افراد ساکن در ساختمان ندارند. از طرف دیگر فلز آلومینیوم بسیار مقاوم است و می تواند از پنل های شیشه ای بزرگ نیز به راحتی محافظت و نگهداری کند.

 

پروفیل آلومینیوم صنعت ساختمان

 

انواع پنجره‌های پروفیل آلومینیوم صنعت ساختمان

پنجره هایی که از جنس پروفیل آلومینیوم هستند نیز مانند هر تجهیزاتی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. این تجهیزات شامل سه نوع می شود که در ادامه به معرفی آن در سایت بهفرد می پردازیم:

 

پنجره‌های آلومینیومی ساده

پنجره‌های آلومینیومی ساده عموما عایق هستند و قفل مناسبی دارند. همچنین به دلیلی عایق مناسب آنها از ورود گرد و غبار و دود به داخل ساختمان، محل کار و یا اتاق شما جلوگیری می کند. از آنجا که در نصب این پنجره ها از نوار مویی و لاستیک های آب بند استفاده می شود، دوام بیشتری دارند.

 

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در پروفیل خود تسمه ای از جنس پلی آمید دارند که تحمل حرارت آن بسیار زیاد است. همچنین از اتلاف انرژی داخل ساختمان جلوگیری می کند. درب و پنجره های ترمال بریک می توانند خود را با شرایط جوی متفاوت وفق دهند و عایق خوبی ایجاد کنند. همچنین این محصولات دارای رنگهای بسیار زیبا و جذاب هستند‌.

 

پنجره چوب آلومینیومی

این دسته از ترکیب دو متریال ساخته می شوند. در تولید این پنجره ها لایه داخلی از جنس چوب و لایه خارجی از جنس آلومینیوم می باشد. برای خرید پروفیل الومینیوم صنعت ساختمان با ما در ارتباط باشید.

شرکت بهفرد یکی از تولید کنندگان انواع‌ قطعات و قالب های فلزی است. این کمپانی بیش از بیست سال سابقه دارد و محصولات آن از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. شرکت بهفرد از بهترین تجهیزات و قطعات برای تولید محصولات خود استفاده می کند و به همین دلیل محصولات آن طول عمر بالایی دارند. برای خرید انواع قطعات فلزی مانند پروفیل های آلومینیوم، قالب اکستروژن، قالب کانفرم و همچنین پروفیل آلومینیوم اختصاصی با متخصصین ما در تماس باشید

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی