شات بلاست پروفیل آلومینیوم

شات بلاست پروفیل آلومینیوم

در حقیقت شات بلاست پروفیل آلومینیوم یا همان سندبلاست یک نوع عملیات تکمیلی است که با استفاده از دستگاه شات بلاست انجام می گیرد. شات بلاست بر روی پروفیل آلومینیوم صورت می‌ گیرد و یک نوع عملیات پاکسازی سطوح پروفایل از هرگونه آلودگی و خط و خش می باشد که سطحی یکنواخت و مخملی ایجاد می‌ کند. در واقع پروفیل آلومینیومی را برای انجام فرایند رنگ آمیزی آماده می کند. سندبلاست پروفیل آلومینیوم یک نوع عملیات ساب پاشی می باشد که سطح کار را برای عملیات رنگ و تمیزکاری آماده سازی می کند.
در واقع در این نوع عملیات تمام ذرات ساینده مثل ذرات ریز فلزی و ماسه از بالا به پایین با فشار هوا بر روی سطوح فلزی موردنظر پاشیده می‌ شود (پودر شات بلاست ) تا هرگونه ناخالصی و لکه ها مانند لکه های آبی یا خط و خش ها و لکه های زنگ از روی سطوح فلزی پاک شود و حتی می توان رنگ را از روی سطح فلز پاک کرد. همچنین شات بلاست پروفیل آلومینیوم کاربرد دیگری هم دارد که می‌ توان به فرایند زبر کردن سطح فلز اشاره کرد. اما توجه کنید در حین انجام عملیات سند بلاست پروفیل آلومینیوم باید حتما از ماسک استفاده کنید، زیرا همانطور که بیان شد در این عملیات ذرات فلز و ماسه توسط فشار هوا پراکنده می‌ شود و برای جلوگیری از خطرات باید از ماسک استفاده کرد.

 

 سند بلاست پروفیل آلومینیوم

مزایا و محاسن انجام فرایند شات بلاست پروفیل آلومینیوم

از محاسن انجام عملیات شات بلاست پروفیل آلومینیوم تصحیح پروفیل خارج از استاندارد می‌ باشد و همچنین سطوح کار را همگن می کند. همچنین انجام عملیات سندبلاست پروفیل باعث می شود تمام خطوط سطح کار که ناشی از نواقص ایجاد شده در حین حمل و نقل و قالب اکستروژن است از بین برود. همچنین لک های سطحی کار هم حذف می شود. اما توجه کنید که فرایند شات بلاست آلومینیومی از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه است و نسبت به فرایند های مشابه اقتصادی تر است. در حقیقت عملیات سندبلاست پروفیل آلومینیوم یک فرایند اکولوژیک می باشد که آسیب بسیار کمی به محیط زیست وارد می کند. ممکن است که مقاطعی داشته باشید که بعد از گذشت زمان دچار زنگ زدگی سطحی یا خوردگی شود.

 

 

شات بلاست

 

هدف شات بلاست پروفیل آلومینیومی

لذا برای استفاده مجدد آن باید فرایند پاکسازی یا شات بلاست را انجام دهید. یکی از اهداف این فرآیند از بین بردن آلودگی های فلزات و مقاطع فولادی است. در واقع برای آماده‌ سازی مقاطعی که از فولاد تولید شده است باید عملیات شات بلاست پروفیل انجام داد، زیرا یک فرآیند پاکسازی است و این فرآیند به منظور آماده سازی برای پوشش دهی رنگ آمیزی و غیره انجام می شود. از روش‌ های که استفاده می شود می‌ توان به سندبلاست و شات بلاست اشاره کرد لذا این دو روش می توان سطوح آسیب دیده فلزات را به کیفیت دلخواه برسانند.

 

شات بلاست پروفیل آلومینیوم

ساب بلاست پروفیل آلومینیومی چگونه است ؟

ساب پاشی یا ساب بلاست یک فرآیندی پاشیدن ذرات ساینده بر روی سطوح قطعات فولادی یا چوبی می باشد. در واقع اگر ذرات ساینده های تحت فشاری که بر روی قطعات فولادی استفاده شود با نام فرایند سندبلاست شناخته می شود. در حقیقت سندبلاست یک شاخه از ساب بلاست است که ذرات آن از جنس شنی یا ماسه یا سیلیس است. برای انجام عملیات شات بلاست دلایل زیادی وجود دارد که می توان به از بین بردن پوشش رنگی یا زنگ زدگی سطحی فلزات و زبر کردن سطوح فلزات برای انجام فرآیند رنگ آمیزی، تمیزکاری و مات کاری یا ایجاد اشکال متنوع بر روی سطوح اشاره کرد.
در این گونه عملیات ها از مواد ساینده جایگزین استفاده می شود به طور مثال از ذراتی با جنس آلومینیوم یا فولاد و سیلیسی و غیره استفاده می شود که هر یک از این ذرات ساینده تاثیر متفاوتی بر روی سطوح قطعه می گذارد. بنابراین تصمیم گیری در مورد این ذرات از اهمیت بالایی برخوردار است و این ذرات تاثیر قابل ملاحظه ای در کیفیت دارند.

دلایل جایگزین ذرات با ماسه و شن

در واقع یکی از دلایل جایگزینی مواد مختلف با ذرات شن و ماسه خطرات تنفس است. در واقع این ماده خطرات زیادی برای دستگاه تنفسی دارد که می تواند به دستگاه تنفسی نفوذ کند و باعث بیماری های خطرناک شود. علاوه بر ایجاد خطرات برای دستگاه تنفسی می توان به رطوبتی که در این ماده وجود دارد اشاره کرد. بنابراین رطوبتی که در این ماده وجود دارد مشکلاتی در پخش کردن به وجود می آورد. این مواد مختلف با پایه معدنی و طبیعی جایگزین عالی برای مواد ذرات شن و ماسه هستند.
با دو روش مختلف می توان عملیات شات بلاست فلزات را انجام داد و این دو روش با توجه به جنس سطح انتخاب می شود. شات بلاست پروفیل آلومینیوم با دو روش فشار آب و فشار هوا انجام می گیرد. سند بلاست پروفیل آلومینیوم با استفاده از فشار آب برای پاکسازی انواع سطوح غیر فلزی مانند انواع کامپوزیت ها و آجر استفاده می شود. فرایند سندبلاست پروفیل آلومینیومی با استفاده از فشار هوا برای سطوح فلزی استفاده می شود اما احتمال بروز خوردگی سطحی کاهش پیدا می کند.

نکات مهمی درباره تاثیرات فرایند سند بلاست پروفیل آلومینیوم

با توجه به تاثیری که فرایند شات بلاست پروفیل آلومینیومی بر روی فلزات دارد توجه صنایع دران را جلب کرده است. در واقع صنعتگران و مدیران از عملیات شات بلاست برای پاکسازی سطوح و آماده کردن آن ها برای پوشش دهی و فرایند های دیگر استفاده می کنند. از آنجایی که فلزات در شرایط آب و هوایی مختلف تاثیرات و تغییرات گوناگونی از خود نشان می دهند ممکن است در اثر شرایط آب و هوایی ظاهر آن ها نامناسب شود، برای همین از عملیات شات بلاست پروفیل آلومینیومی برای آماده سازی و پاکسازی سطوح استفاده می شود.

در واقع منظور از فلزات، فلزاتی مانند روی، فولاد و آلومینیوم هستند که مصرف بسیار زیادی در صنایع دارند. بر اساس تغییرات الکتروشیمیایی و غیره خوردگی هایی بر روی سطح فلزات به وجود می آید. بنابراین برای پراکنده نشدن ذرات در فضا باید این عملیات در یک محفظه انجام شود. همچنین اگر در کار از اکسید آلومینیوم استفاده شود و بعد از اتمام فرآیند باید تمام ذرات ساینده جمع شوند.

پروفیل آلومینیوم

قالب پروفیل آلومینیوم

قالب اکستروژن

پرس اکستروژن

پروفیل آلومینیوم اختصاصی

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی