پروفیل آلومینیوم در صنایع بیمارستانی

پروفیل آلومینیوم در صنایع بیمارستانی

پروفیل های آلومینیومی برای استفاده در محیط های بهداشتی و صنایع بیمارستان ها بسیار مناسب هستند. وزن سبک اکستروژن های آلومینیوم، مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف‌پذیری طراحی، سهولت در ماشین‌کاری و ساخت، سرعت عرضه به بازار، مقرون به صرفه بودن و مهم تر از همه دوام در صنعت پزشکی و زیست ‌پزشکی باعث شده تا در اتاق ‌های عمل جراحی تا مطب پزشک مورد استفاده قرار گیرد.
فرآیند اکستروژن آلومینیوم یک شکل تقریباً خالص را ارائه می دهد و هزینه و زمان را در مقایسه با سایر روش های تولید کاهش می دهد. پروفیل ‌های اکسترود شده را می‌توان با قابلیت تحمل زیاد وزن تولید کرد و همچنین ابعاد دقیق مورد نیاز برای قطعات و ابزار پزشکی را فراهم کرد. در نهایت، اجزای آلومینیومی اکسترود شده ایمن هستند، بدون جرقه، عاری از مواد لیست قرمز و بدون گاز هستند و به راحتی ضد عفونی می شوند.

پروفیل آلومینیوم در جراحی

امروزه آلومینیوم برای طیف گسترده ای از تجهیزات پزشکی، از دستگاه های تشخیصی گرفته تا جراحی، حیاتی است. چکش خواری این ماده آن را برای لوله گذاری در گوشی پزشکی ایده آل می کند و آلومینیوم اکسترود شده برای دسته ها یا دستگیره های ابزار جراحی مورد بسیار مناسبی است. بسیاری از ابزار های دندانپزشکی حاوی اجزای آلومینیومی نیز هستند.

استفاده ی بی خطر از آلومینیوم در بیمارستان

هیدروکسید آلومینیوم توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شده است و زمانی که طبق بر چسب حقایق دارویی استفاده شود ایمن و موثر است.

پروفیل آلومینیوم اتاق تمیز بیمارستان

پروفیل آلومینیوم در صنایع بیمارستانی

پروفیل آلومینیوم به طور گسترده در تجهیزات ارتوپدی، آندوسکوپی، فک و صورت، ستون فقرات، تروما، جراحی و خدمات بیمارستانی عمومی استفاده می شود. ظروف جراحی، سینی ها، سطل ها و سایر تجهیزات آلومینیومی ایمن تر از تجهیزات ساخته شده از فولاد ضد زنگ یا پلاستیک هستند.

زیست سازگاری پروفیل آلومینیوم

در عمل های جراحی وقتی که لازم است جسم خارجی استریل شده وارد بدن انسان شود تا فرایند ترمیم استخوان یا بافت را بهبود و تسریع ببخشد موضوع زیست سازگاری مطرح می شود. زیست سازگاری به معنی نداشتن آثار سمی و آسیب زای اجزای خراجی که جز بدن انسان نیستند ولی برای درمان باید وارد بدن انسان شوند است. زیست سازگاری یک اصطلاح کلی است که ویژگی سازگاری یک ماده با بافت زنده را توصیف می کند. مواد زیست سازگار هنگام قرار گرفتن در معرض بدن یا مایعات بدن پاسخ سمی یا ایمنی ایجاد نمی کنند. همین امر باعث مناسب بودن پروفیل آلومینیوم برای مصرف در صنایع بیمارستانی می شود. علاوه بر استفاده و در دسترس بودن آلومینیوم اکسترود شده برای تجهیزات پزشکی و مکان های بیمارستانی، آلیاژهایی مانند 6061، 6063 و 3003 نیز زیست سازگار هستند. پروفیل های آلومینیومی برای پروژه های جدید تجهیزات پزشکی که سرعت، کیفیت و هزینه بسیار مهم است مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا آلومینیوم در صنایع بیمارستانی

امروزه اکستروژن های آلومینیومی تقریباً در تمام صنایع به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و مراقبت های بهداشتی صنایع بیمارستانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حال حاضر، طراحان و سازندگان تجهیزات پزشکی به مواد سبک اما قوی و همچنین ارزان قیمت نیاز دارند، موادی که می توانند انواع تکمیلی داشته باشند و از نظر زیست محیطی پایدار باشند. آلومینیوم خواسته ها را پوشش می دهد، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از مواد پیشرو مورد استفاده برای تولید تجهیزات پزشکی مختلف است.

پروفیل آلومینیوم راهرو بیمارستان

قیمت پروفیل آلومینیوم در صنایع بیمارستانی

قیمت متوسط آلومینیوم نقش مهمی در رایج شدن آن در بین متخصصان صنعت پزشکی دارد. کاهش هزینه های تجهیزات پزشکی باعث صرفه جویی برای بیماران و ارائه دهندگان پزشکی می شود، بنابراین این حوزه ای از صنعت است که انتظار داریم در سال های آینده حتی بیشتر توسعه یابد.

کاربرد آلومینیوم در صنایع بیمارستانی

در ادامه چند مثال از کاربرد های مختلف پروفیل های آلومینیوم در صنعت پزشکی و بیمارستانی را بررسی می کنیم:

اتصالات تجهیزات انکولوژی پرتو

هنگامی که اتصالات فولادی در صنایع بیمارستانی شکست خورد و این امکان وجود داشت که قابلیت اطمینان سیستم تشعشع سرطان ‌شناسی پیچیده را مسدود کند، شرکت‌های تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در سراسر جهان بلافاصله برای یافتن راه‌ حل عالی به اکستروژن‌های آلومینیومی روی آوردند. پروفیل های آلومینیومی جدید با سطوح مقاومت افزایش یافته و طراحی بهبود یافته ساخته شده اند. طراحان متوجه شدند که مطمئناً با تغییرات کوچک نسبت به طراحی اولیه، استحکام و استقامت کلی پروفیل آلومینیوم را بهبود می بخشند. قطعات اتصال دهنده جدید که با استفاده از اکستروژن آلومینیومی ساخته شده بودند، با کارایی بیشتری به هم متصل شدند و کار تولید کنندگان را برای هر قطعه ماشین کاری شده 30 تا 60 دقیقه کاهش دادند. در نتیجه، استفاده از اکستروژن ‌های آلومینیومی نیز هزینه‌های تولید را تقریباً 90 درصد کاهش داد و به طور کلی فرآیند ماشین‌کاری در مقایسه با قبلی تنها یک چهارم زمان را به طول انجامید. علاوه بر این، به دلیل شکل هندسی گیره‌ای کانکتورها، سازندگان سیستم ابزار مورد استفاده برای تولید اتصالات از فولاد را در وهله اول حذف کردند. آن ها فولاد را با قطعات آلومینیومی آماده مونتاژ از قبل اکسترود شده جایگزین کردند.

جا به جایی بیمار

اکستروژن های آلومینیومی نقش مهمی در بسیاری از فناوری های مدرن صنایع بیمارستانی ایفا می کنند. جا به جا کننده های بیمار یکی از بهترین نمونه‌ هایی هستند که روشی نوآورانه برای استفاده از اکستروژن ‌های آلومینیوم را نشان می‌دهند. جا به جا کننده ‌های بیمار به یک مراقب اجازه می‌دهند که به راحتی بیمار را در تخت جا به جا کند، آن هم تنها با یک فشار یک دکمه و صرف ده ثانیه وقت. جا به جا کننده ‌ها از یک ورقه مخصوص ساخته شده استفاده می‌کنند که به داخل محفظه آلومینیومی غلت می ‌خورد و بیمار را به سمت بالا می‌ کشد.

پروفیل صنایع بیمارستانی

تولید انواع ابزار پزشکی

در بخش هایی مانند مراقبت های بهداشتی، پیشرفت های فناوری نقش مهمی ایفا می کند. بنابراین، توسعه صنعت آلومینیوم نیز با تضمین ایمنی و بهداشت به این بخش کمک کرد. امروزه، آلومینیوم بهترین نمونه از آن فلزات است که به طور گسترده برای ابزارهای ارتوپدی، آندوسکوپی، ستون فقرات، جراحی یا پزشکی مانند ظروف، سینی ها و سایر وسایل استفاده می شود. یکی دیگر از دلایل استفاده از آلومینیوم برای ابزار پزشکی، توانایی آن در کنترل هزینه ها بدون کاهش کیفیت ابزار است و ویژگی های زیست سازگار آن نیز عامل مهمی است.

واکر های آلومینیومی

در نهایت، استفاده رایج از اکستروژن های آلومینیومی در کاربردهای مراقبت های بهداشتی را می توان در واکر های کمک کننده راه رفتن و بالابر های متحرک آلومینیومی مشاهده کرد. این واکر ها برای پیاده روی می توانند با چرخ و بدون چرخ ساخته شوند. از آن جایی که افراد هنگام راه رفتن از واکر ها برای کمک در راه رفتن شان استفاده می کنند، باید محکم و به راحتی بلند شوند. به همین دلیل، آن ها از آلومینیوم اکسترود شده بسیار انعطاف پذیر درست می شوند. ارتفاع آنها معمولاً قابل تنظیم است و می توان آن ها را رنگ کرد یا جلا داد و گزینه ای برای تا شدن وجود دارد تا به راحتی جمع یا حمل شود.

ویژگی های مفید آلومینیوم

امروزه از اکستروژن های آلومینیومی برای طیف وسیعی از کاربرد های صنایع بیمارستانی استفاده می شود. این کاربرد های مختلف در نتیجه ویژگی های مفید آلومینیوم است. آلومینیوم دارای نسبت های بالایی از رسانایی و الاستیسیته است. در پایان، ویژگی های غیر مغناطیسی و قابلیت بازیافت آن بدون از دست دادن یکپارچگی را فراموش نکنیم. همه این ویژگی ها،پروفیل آلومینیوم را بار دیگر به بهترین انتخاب برای صنایع بیمارستانی تبدیل می کند.

پروفیل آلومینیوم

قالب پروفیل آلومینیوم

قالب اکستروژن

پرس اکستروژن

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی