براش پروفیل آلومینیوم

براش پروفیل آلومینیوم

براش پروفیل آلومینیوم به روش اصطکاک یا اکستروژن مکانیکی بر روی سطح پروفیل آلومینیومی به منظور ایجاد خطوط منظم یا نامنظم گفته می شود.
فرآیند براش پروفیل آلومینیوم برای همه شناخته شده است. سطح قطعات مستلزم این است که الگوی سیمی که بر روی پروفیل آلومینیومی کشیده می شود را به صورت صفحه ای مسطح در آورد. بعد از براش پروفیل آلومینیوم سطحی مسطح و براق روی آلومینیوم ایجاد می شود.

نحوه تولید براش پروفیل آلومینیوم

برای تولید پروفیل آلومینیوم ابتدا آلومینیوم را برس می زنیم تا زمانی که فرایند کشیدن سیم های برس بر روی سطح پروفیل به طور کامل انجام شود. بافت سطح پروفیل آلومینیوم، کشیده شدن مستقیم سیم برس را نشان می دهد. سپس سطح حاصل شده از پروفیل آلومینیوم براش صاف می شود و جلوه بصری خوبی به خود می گیرد. پروفیل آلومینیوم با درجه بالاتر کشش و براش و سپس عملیات اکسیداسیون، ارزش بالاتری پیدا می کند.
در فرایند تولید براش پروفیل آلومینیوم فرچه های مختلف با قطرهای متفاوت در دستگاه تعبیه شده است که باعث می شود بافت های عمیق و سطحی آلومینیوم بسته به نیاز نمایان شود. لازم به ذکر است که با توجه به کاربرد مورد نیاز براش پروفیل آلومینیوم روی بافت آن خط های عمیق یا سطحی انداخته می شود.

 

براش پروفیل

 

کاربرد های براش پروفیل آلومینیوم

کاربرد براش پروفیل آلومینیوم عمدتاً در طراحی کارخانه آلیاژ آلومینیوم، کارخانه فولاد ضد زنگ،کارخانه مس، شاسی، کابینت، سطح قفل، سینک حرارتی و سایر پنل ها می باشد.

انواع ساینده براش آلومینیوم

ساینده های زیادی در فرآیند براش کردن وجود دارد، به عنوان مثال: چرخ های کشش، تسمه های کشش، تسمه های حلقه نایلونی و غیره. با توجه به شرایط سطح و نیازهای پردازش مواد قطعات پروفیل آلومینیوم، انواع مختلفی از ساینده ها را می توان انتخاب کرد.
فلزاتی که قابلیت براش کردن دارند عبارت اند از: فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و نیکل.

 

 

براش پروفیل آلومینیوم به چه منظوری انجام می شود؟

براش پروفیل آلومینیوم به منظور آماده سازی سطح پروفیل برای عملیات آندایزینگ و یا استفاده از رنگ های پودری انجام می شود. همچنین برای به وجود آوردن سطح صاف و از بین بردن خط های روی سطح پروفیل که در هنگام انجام فرآیند اکسترود ایجاد می شود.

 

براش آلومینیوم

 

براش پروفیل آلومینیوم، به وسیله دستگاهی به نام براشینگ با برس های سیمی مخصوصی بر روی سطح پروفیل خط و خش دار کشیده می شود. براش پروفیل آلومینیوم باعث از بین رفتن خطوط ناشی از عملیات اکستروژن می شود. با اعمال براش پروفیل آلومینیوم سطحی یکدست، براق و عاری از هر گونه سایه و خط و خش حاصل می شود. عملیات براشینگ به دو صورت براش نرم و براش سخت انجام می شود.
براش نرم سایه و خط و خش سطح پروفیل آلومینیوم را پاک می کند و براش سخت خط و خشی عمیق بر سطح پروفیل آلومینیوم ایجاد می کند که باعث می شود سطح کار را برای انجام عملیات های مختلف آماده شود.

مراحل انجام عملیات براش پروفیل آلومینیوم؟

مرحله اول: پاک سازی سطح پروفیل آلومینیوم از آلودگی و چربی می باشد.
مرحله دوم: پروفیل های آلومینیوم بر روی غلتک ها طوری قرار می گیرند که در برخورد مستقیم با براش های سیمی قرار گیرند. جنس برس ها معمولا فولاد زنگ نزن یا نیکل است.
مرحله سوم: بعد از انجام عملیات براش پروفیل آلومینیوم و ایجاد خط و خش بر سطح پروفیل های آلومینیوم که به دو صورت خشک یا مرطوب انجام می شود، زمان انجام فرآیند پاکسازی می رسد که پس از انجام آن پروفیل ها برای عملیات آندایزینگ و… آماده می شوند.

نحوه شست و شو پروفیل آلومینیوم قبل از براش؟

اول سطح پروفیل آلومینیوم خیس می شود و با یک پد در یک جهت خاص شست و شو داده می شود. اگر روکش شفافی روی آلومینیوم وجود داشته باشد باید در یک همان جهت خاص برس زده شود تا سطح آلومینیوم ظاهری صیغلی به خود بگیرد.

فرایند های مورد نیاز قبل از براش آلومینیوم؟

براش پروفیل آلومینیوم بعد از فرایند اکستروژن آلومینیوم انجام می شود. فرآیند اکستروژن آلومینیوم یک فرآیند قوی است که شامل حرارت دادن و فشار دادن فلز نرم شده از طریق دهانه ای به شکل قالب، تا بیرون آمدن پروفیل است. این فرآیند امکان استفاده از بهترین کیفیت آلومینیوم را فراهم می کند و تعداد بیشتری از گزینه های طراحی را ارائه می دهد. دامنه اشکالی که می توان از طریق اکستروژن آلومینیوم تولید کرد تقریبا بی نهایت است. اکستروژن های آلومینیومی به دلیل استحکام، انعطاف پذیری، دوام و پایداری که ارائه می دهند، به طور فزاینده ای در بخش های مختلف صنعت مانند: ساخت و ساز، حمل و نقل، برق، ماشین آلات و… مورد استفاده قرار می گیرند.

 

براش پروفیل های آلومینیومی

 

تحولات بازار پروفیل های آلومینیوم

استفاده از پروفیل های آلومینیوم اکسترود شده و براش شده در طول 5 سال گذشته سالانه 6٪ رشد داشته است. تخمین زده می شود 28 میلیون تن آلیاژ آلومینیوم در سال 2017 در سراسر جهان فراوری شده است.
در سال های اخیر پروفیل آلومینیوم اکسترود و براش شده خواهان زیادی در زمینه ساخت و ساز پیدا کرده است. خصوصیات مکانیکی مختلف این ماده و توانایی مقاومت در برابر عوامل تنشی مانند فشار باد، وزن سایر اجزا و… امنیت سازه را تضمین می‌کند. این عوامل تنشی ممکن است از حرکات طبیعی کوچک حرارتی یا سازه ای، تا جابجایی های بزرگ، زمانی که ساختمان ها در معرض زلزله قرار می گیرند متغیر باشد.
در نهایت مصرف کنندگان پروفیل آلومینیوم براش شده از انتخاب خود به دلیل مقاومت پروفیل آلومینیوم در برابر شرایط خارجی مانند دما، آفتاب، باران و باد سود می برند.

پروفیل آلومینیوم

قالب پروفیل آلومینیوم

قالب اکستروژن

پرس اکستروژن

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی