آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم در صنعت روشنایی و نور پردازی

آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم در صنعت روشنایی و نور پردازی

در سال های اخیر، با گسترش دامنه کاربرد صنعت آلومینیوم مقیاس مصرف آلومینیوم صنعتی رشد سریعی به خصوص مصرف آلومینیوم در صنعت روشنایی و نور پردازی داشته است و عرضه و تقاضای آلومینیوم صنعتی زیاد شده است.

پروفیل آلومینیوم صنعتی

پروفیل آلومینیوم صنعتی به عنوان یکی از انواع اصلی پروفیل آلومینیوم، با قالب گیری اکستروژن و خواص مکانیکی و فیزیکی بالاتر، رسانایی حرارتی خوب و استحکام ویژه بالاتر و سایر مزایا، به طور روز افزون در حمل و نقل، الکترونیک، ماشین آلات، صنایع روشنایی استفاده می شود. ، نفت، شیمیایی، هوانوردی، هوا فضا و سایر زمینه ها.

نورپردازی پروفیل آلومینیومی چیست

نورپردازی پروفیل آلومینیومی که به عنوان اکستروژن ال ای دی نیز شناخته می شود، این روزها بسیار محبوب شده است.
این چراغ‌ها برای محافظت از چراغ ‌های نواری که قرار است در داخل آنها قرار داده شود، قرار گرفته و طراحی شده‌اند.

مصرف پروفیل آلومینیوم در صنایع روشنایی

تکامل سریع نورپردازی ال ای دی به دلیل استفاده از اکستروژن های آلومینیومی است. محفظه‌های اکسترود شده آلومینیومی هم به عنوان سینک حرارتی و هم به عنوان بازتابنده در صنایع روشنایی عمل می‌کنند و یک ماده را بدون خوردگی برای محیط‌های چالش ‌برانگیز فراهم می‌کنند، و رابط‌هایی را برای لنزها، تخته‌های مدار، و درپوش‌های انتهایی ترکیب می‌کنند. این در حالی است که به طراح نور اجازه می‌دهد شکل دلخواه خود را ایجاد کند.

استفاده از پروفیل آلومینیوم در ال ای دی

ال ای دی یک فناوری روشنایی بسیار کم مصرف است که به دلیل استفاده از پروفیل آلومینیوم در این لامپ ها، حداقل 75 درصد انرژی کمتری به نسبت لامپ های رشته ای مصرف می کند و تا 25 برابر نور بیشتری بازتاب می دهد.

کاربرد ال ای دی های پروفیل آلومینیوم

نورهای فرو رفته با پس زمینه پروفیل آلومینیوم معمولاً در آشپزخانه های مسکونی، راهروها و حمام ها و در تعدادی از محیط های اداری و تجاری استفاده می شوند. لامپ های ال ای دی میتوانند جایگزین لامپ های رشته ای 40، 60، 75 و حتی 100 وات شوند. این لامپ ها عملکرد بهتری به نسبت لامپ های قدیمی دارند و همچنین مقرون به صرفه تر هستند.

مزایا پروفیل آلومینیوم در صنایع روشنایی

لامپ های ال ای دی پروفیل آلومینیوم به نسبت لامپ های قدیمی که بدون پروفیل آلومینیوم ساخته می شد مزایای بسیاری در صنایع روشنایی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:
ایمن تر: ال ای دی ها بسیار خنک تر از لامپ های رشته ای هستند و خطر احتراق را کاهش می دهند.
مستحکم تر: ال ای دی ها با لنزهای اپوکسی ساخته می شوند نه شیشه، و در برابر شکستگی بسیار مقاوم تر هستند.
ماندگاری بیشتر: ال ای دی ها به دلیل استفاده از پروفیل آلومینیوم در پس زمینه نور لامپ و انعکاس بیشتر نور بدون اضافه کردن بار الکتریکی بیشتر به لامپ عمر و ماندگاری طولانی تری دارند.
نصب آسان‌تر: حداکثر 25 رشته ال ای دی را می‌توان بدون بارگذاری بیش از حد پریز دیواری، سرتاسر متصل کرد.
همچنین چراغ های پروفیل آلومینیومی را می توان به هر اندازه ای برش داد تا متناسب با طرح انحصاری شما باشد.

چگونه ال ای دی پروفیل آلومینیوم را نصب کنیم؟

در صنایع روشنایی برای نصب ال ای دی پروفیل آلومینیوم باید مراحل زیر را دنبال کرد:
پروفیل مورد نظر را برداشته و در پوش را در یک انتهای پروفیل قرار دهید. بالای نمایه را پوشانده و قبل از اقدام به برش، علائم روی پروفیل را اندازه گیری کنید. کانتور نور ال ای دی را وصل کرده و بهم بچسبانید.
شیر را از نوار ال ای دی بردارید و آن را بدون درپوش انتهایی در پروفیل ثابت کنید. سیمی را از هر دو انتها وصل کنید و نوار را آزمایش کنید. درپوش ‌های انتهایی را اضافه کنید و از ثابت بودن پروفیل آلومینیوم اطمینان حاصل کنید.

لامپ های پروفیل آلومینیوم در چه جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

در نورپردازی دیوار و سقف منزل، نور پردازی میز محل کار، نور پردازی در پله ها و …از لامپ های پروفیل آلومینیوم استفاده می شود.
به طور کلی ایده های زیادی برای طراحی پروفیل آلومینیوم ال ای دی در پروژه های نورپردازی وجود دارد.
نورپردازی پروفیل آلومینیوم ادغام مدرنیته با فضای داخلی، طراحی دانش و تفکر خلاق است. قراردادن قدرت کانال های پروفیل آلومینیومی و چراغ های نوار ال ای دی و منابع تغذیه یک مفهوم واحد در معماری است تا فضاهای ما را به طور یکنواخت روشن کند.

برای پروفیل آلومینیوم ال ای دی از چه نواری استفاده می شود؟

از نوار نوری SMD2835-120LED/M-DC24V در صنایع روشنایی پروفیل آلومینیوم استفاده می شود.

پروفیل آلومینیوم

قالب پروفیل آلومینیوم

قالب اکستروژن

پرس اکستروژن

پروفیل آلومینیوم اختصاصی

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی