حکاکی پروفیل آلومینیوم

حکاکی پروفیل آلومینیوم

به طور کلی حکاکی پروفیل آلومینیوم به چند قسمت حکاکی ضربه ای یا سوزنی یا کوبشی، اسکرایب، حکاکی خراشی، حکاکی رول مارکینگ، حکاکی لیزری و براده برداری، حکاکی الکتروشیمیایی و حکاکی پرسی تقسیم بندی می شود. هر کدام از روش های حکاکی پروفیل آلومینیوم مزایا و معایب خاصی دارند. البته برای انتخاب روش حکاکی پروفیل آلومینیوم باید به نوع و جنس آلومینیوم فلزات، ساختار تولیدی آن ها و شرایط تولید کننده و مصرف کننده و بازار محصول توجه کرد.

انواع روش های حکاکی بر روی آلومینیوم

در انتخاب حکاکی روی آلومینیوم پارامترهای مختلفی از جمله سرعت و کیفیت کار، حجم صدا و قیمت و میزان عمق تاثیر گذار هستند. یکی از پرفروش ترین روش های حکاکی  روش حکاکی ضربه‌ ای پروفیل آلیومینیوم است. روش ضربه‌ ای با اسامی کوبشی یا سوزنی هم شناخته می شود. روش حکاکی ضربه یکی از روش‌های بسیار کارآمدی است که برای حک طرح یا متن و شماره بر روی انواع فلزات انجام می شود. حکاکی ضربه ای یک نوع حکاکی قابل اعتماد است که هزینه پایین و سرعت بالایی دارد. حکاکی ضرب های محدودیتی ندارد و برای هر گروه از انواع فلزات مانند آهن، آلومینیوم، استیل، مس، پروفیل و غیره استفاده می شود.

حکاکی خراشی روشی برای حکاکی پروفیل آلومینیوم

از بی صدا ترین روش های حکاکی ، حکاکی خراشی است که یک روشی مدرن و با کیفیت بسیار بالا برای حکاکی فلزات است. این شیوه مدرن حکاکی هیچ گونه آلودگی صوتی ایجاد نمی کند. بنابراین در صنایع خودروسازی و صنایع الکتریکی پرطرفدار است و می‌ تواند فلزات سخت و فلزات نرم را حکاکی کند. در روش حکاکی خراشی بدون هیچگونه چرخش و کوبیدن یا آلودگی صوتی عملیات حک انجام می گیرد. بنابراین یکی از روش های جدید و نوین دنیا برای حکاکی فلزات حکاکی اسکرایب یا خراشی است.
در روش اسکرایب یا خراشی از دستگاهی با سوزنی از جنس تنگستن استفاده می شود تا بتواند بر روی ورق نفوذ کند و عملیات حکاکی پروفیل آلومینیوم را انجام دهد. روش حکاکی خراشی یا اسکرایب هم مانند روش حکاکی ضربه ای محدودیت چندانی ندارد و می توان انواع فلزات را با این روش حکاکی کرد اما به شرط اینکه فلزات شکننده نباشند. اما تفاوت روش حکاکی ضربه و خراشیدگی در نوع دستگاه آن ها است یعنی دستگاه حک خراشی نسبت به ضربه ای کمی پیچیده تر است و از لحاظ کیفیت و قیمت بالاتر می باشد. به همین دلیل در عصر حاضر در بسیاری از شرکت‌ های خودروسازی و صنایع هوافضا به دلیل کیفیت بالای حکاکی اسکرایب یا خراشی از این روش استفاده می شود.

حکاکی رول مارکینگ از روش های حکاکی پروفیل آلومینیوم

از روش حکاکی پروفیل آلومینیوم رول مارکینگ در صنعت ساخت اتصالات و کپسول ها و فلنج سازی استفاده می شود. محاسن حکاکی پروفیل آلومینیوم رول مارکینگ سرعت فوق العاده بالا و کیفیت بالایی آن است. همچنین هزینه نگهداری و تعمیر آن بسیار کم هزینه است. البته این روش معایبی هم دارد که می‌ توان به عمومی نبودن دستگاه و متغیر بودن نوشته ها اشاره کرد. اگر بخواهیم زیبا ترین روش حکاکی پروفیل آلومینیوم را به شما معرفی کنیم می توانیم به حکاکی لیزری آلومینیوم اشاره کنیم.
البته حکاکی لیزری در ۲ شاخه حکاکی لیزر فایبر و حکاکی موجود است و این روش ها هم به بخش های مختلف برش و حکاکی تقسیم می شوند. البته حکاکی لیزری مخصوص برخی غیر فلزات و فلزات بوده حکاکی CO2 مخصوص حکاکی غیر فلزات است. حکاکی پروفیل آلومینیوم لیزری تنوع بالایی دارد. از محاسن حکاکی لیزری می‌ توان به سرعت بالا و کیفیت فوق العاده اشاره کرد و همانند مدل اسکرایب آلودگی صوتی ایجاد نمی‌ کند. اما معایب حکاکی لیزری می‌ تواند قیمت بالای دستگاه حکاکی باشد همچنین تعمیرات و نگهداری و هزینه مصرفی آن بسیار زیاد است.

روش های دیگر حکاکی پروفیل آلومینیوم

از دیگر روش های حکاکی پروفیل آلومینیوم روش براده برداری یا دروازه ای است که می توان نام دقیق ترین روش حکاکی را به آن نسبت داد. ساختار دستگاه حکاکی براده برداری به صورت Gateway است و به منظور حکاکی و ورقه هایی با سایز های کوچک و بزرگ استفاده می شود و شوه حک این دستگاه به صورت براده برداری است. همچنین دستگاه حک براده برداری توانایی حک کردن همزمان چند فلزات را دارد. از قوی ترین روش های حکاکی پروفیل آلومینیوم و فلزات حکاکی پرسی است روش از قدیمی ترین روش ها اما غیر هوشمندانه است. از معایب حکاکی پرسی می توان به احتمال خرابی فلز مورد نظر یا عدم یکنواختی و ثابت بودن طرح حکاکی اشاره کرد.
اما از محاسن آن سرعت بالای کار است. حکاکی الکتروشیمیایی از ارزانترین روش های حکاکی پروفیل آلومینیومی است. روش حکاکی پلاک برجسته با استفاده از مواد شیمیایی و شابلون می گیرد به این صورت که یک کلیشه ساخته می شود و بر روی محصول مورد نظر یا قطعه مورد نظر قرار می‌ گیرد و در نهایت با استفاده از مواد شیمیایی و دستگاه اکسیداسیون بر روی مصنوعی صورت می گیرد و مراحل کار انجام می شود. از محاسن این روش حکاکی پروفیل آلومینیومی‌ می توان به قیمت پایین دستگاه حکاکی اشاره کرد. اما این روش معایب مختلفی دارد که می‌ توان به عدم تغییر طرح و سریال و… اشاره کرد.

دستگاه حک ضربه ای

در دستگاه که ضربه ای از دو روش مگنتیک متکی و پنوماتیک برای ایجاد نیرو استفاده می شود. در روش حکاکی پروفیل آلومینیوم پنوماتیک با نیروی باد دستگاه به حرکت در می آید و بر روی سطح قطعه مورد نظر ضربه وارد می کند. دستگاه پنوماتیک یک مزیت قابل توجه دارد که می‌ توان به سرعت بالای دستگاه و اصطکاک پایین دقت آن اشاره کرد. در سیستم مگنتی دستگاه حکاکی با استفاده از ارائه جریان سوزن دستگاه حرکت می کند و یک مزیت بسیار بزرگی که دارد کم صدا بودن دستگاه است.
با توجه به این مزیت بسیار بزرگ می توان گفت سیستم مگنتی حکاکی آلومینیوم را می توان در فضاهای بسته استفاده کرد. با استفاده از روش حکاکی ضربه ای می توان انواع قطعات را حکاکی کرد و می توان با تیراژ بالا و کیفیت بالا بر روی انواع قطعات دیسک و خودرو، شفت و قطعات ماشین آلات صنعتی و انواع پلاک و فلنج، حک شماره اتاق خودرو یا شماره شاسی خودرو و شماره موتور و… را انجام داد. اطلاعات پر کاربردی که بر روی انواع پلاک و قطعات، سری ساخت و شماره سریال لوگو و آرم و تاریخ و… است. با استفاده از دستگاه حکاکی آلومینیومی ضربه ای می توان انواع طرح ها و آن ها را اجرا کرد.

شرکت بهفرد یکی از تولید کنندگان انواع‌ قطعات و قالب های فلزی است. این کمپانی بیش از بیست سال سابقه دارد و محصولات آن از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. شرکت بهفرد از بهترین تجهیزات و قطعات برای تولید محصولات خود استفاده می کند و به همین دلیل محصولات آن طول عمر بالایی دارند. برای خرید انواع قطعات فلزی مانند پروفیل های آلومینیم ، قالب اکستروژن، قالب کانفرم و همچنین پروفیل آلومینیوم اختصاصی با متخصصین ما در تماس باشید

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی