آشنایی با هندسه پروفیل آلومینیوم

آشنایی با هندسه پروفیل آلومینیوم

یکی از محصولات پر کاربرد و مهمی که در صنایع گوناگون استفاده می شود، آلومینیوم است. این محصولات از روش های آلومینیوم اکستروژن، ریخته گری و نورد تولید می شوند که روش اکستروژن در صنعت تولید پروفیل آلومینیومی پر کاربرد است.‌ در این مطلب شما را با انواع هندسه پروفیل آلومینیوم آشنا می کنیم. در روش اکستروژن بیلت آلومینیومی در کوره ذوب آهن با حرارت و فشار مناسب ذوب می شود و در مرحله بعدی این ماده در قالب های مخصوص ریخته می شود تا به شکل دلخواه تولید شود.

آل

هندسه پروفیل آلومینیوم شامل پروفیل آلومینیوم با اشکال هندسی است که از لحاظ ابعاد تنوع زیادی دارد. شکل پذیر بودن از ویژگی های مهم پروفیل آلومینیومی است‌. پروفیل آلومینیومی جایگزین آهن شده است و دلیل این امر داشتن انعطاف پذیری و وزن سبک پروفیل آلومینیوم است. در صنایع هوایی از پروفیل آلومینیومی استفاده فراوانی می شود، زیرا همانطور که بیان شد پروفیل آلومینیومی وزنی مناسب و سبکی دارد، به همین دلیل در این صنعت از پروفیل استفاده زیادی می شود. پروفیل آلومینیوم در حوزه صنعتی و ساختمانی کاربرد زیادی دارد و همواره در این دو حوزه جایگاه خود را حفظ کرده است. تبادل دما را می توان از تفاوت های اصلی آهن و پروفیل آلومینیومی محسوب کرد، زیرا پنجره هایی که از پروفیل آلومینیوم تولید شده اند بر خلاف آهن انرژی را هدر نمی دهند. پروفیل آلومینیومی زیبایی زیادی دارد ، زیرا رنگی روشن و سفید دارد که به ظاهر ساختمان تمیزی و زیبایی می بخشد.

قیمت پروفیل آلومینیومی بر اساس وزن

پروفیل ها از لحاظ قیمت تفاوت چشمگیری با یک دیگر دارند، زیرا تفاوت قیمت می تواند ناشی از مواد اولیه آن ها باشد. همانطور که بیان شد بیلت یکی از متریالی مهمی است که در تولید پروفیل آلومینیومی نقش اصلی را ایفا می کند و در دو حالت قابل دسترس است. اگر در تولید پروفیل از بیلت خالص یا متریال خالص استفاده شود قیمت محصول نهایی افزایش می یابد. با این وجود این ترکیبات شیمیایی به صورت دقیق انجام می گیرد و محاسبات فنی مهندسی با سهولت صورت می گیرد. نکته ای که در مقاله هندسه پروفیل آلومینیوم اهمیت دارد، آلیاژ بندی مقاطع آلومینیومی است، زیرا اگر کوچکترین اشتباه صورت گیرد محصولات نهایی کیفیت لازم را ندارند. با توجه به این موضوع فعالان این حوزه سعی می کنند ازبیلت خالص در تولید پروفیل آلومینیومی استفاده کنند تا کیفیت پروفیل های تولید شده فراتر از انتظار باشند. در تولید آلومینیوم از سیلیس و منیزیوم استفاده می شود و نباید در درصد این عناصر تغییر کوچک رخ دهد‌.  قیمت پروفیل آلومینیوم مطابق با اشکال هندسه پروفیل آلومینیوم قیمت هر کدام از اشکال متناسب با وزن و متریال و ابعاد متفاوت است.

انواع پروفیل آلومینیومی

پروفیل آلومینیومی درب و پنجره به انواع پروفیل فریم پنجره، پروفیل لنگه پنجره، پروفیل مولیون یا وادار تقسیم بندی می شود. پروفیل پنجره یک نوع از پروفیل های آلومینیومی بوده که در دور تا دور پنجره به صورت چارچوب و قاب قرار می گیرد.

پروفیل لنگه پنجره امکان باز و بسته شدن را برای پنجره فراهم کرده و قادر به حرکت است. پروفیل مولیون یا وادار یکی از اشکال هندسه پروفیل آلومینیوم است که به صورت مستطیل کوچک تولید شده و بر روی تمام پروفیل آلومینیوم درب و فریم پنجره ثابت است.

پروفیل زهوار از انواع پروفیل آلومینیوم صنعتی است که در فریم درب و پنجره بر روی لنگه به منظور ثابت نگه داشتن شیشه استفاده می شود. پروفیل ها بر اساس کاربرد به انواع پروفیل معماری و ساختمانی و صنعتی تقسیم بندی می شوند. بر اساس اشکال هندسه پروفیل آلومینیوم ، پروفیل ساختمانی در انواع پروفیل لوله ای ، قوطی و میله ای تولید شده اند. پروفیل معماری شامل پروفیل های درب و پنجره بوده و پروفیل های صنعتی هم شامل هیت سینک و پروفیل های کابینت و … است. اشکال هندسه پروفیل آلومینیوم متفاوت و گوناگون است.

انواع پروفیل های آلومینیومی اختصاصی

یکی از محبوب ترین متریالی که در صنایع مختلف استفاده می‌ شود انواع پروفیل آلومینیوم صنعتی است که نسبت به فلزات دیگر محبوبیت بیشتری دارد. پروفیل های فولادی و آلومینیومی صنعتی یکی از پرکاربردترین فلز در صنایع هستند که هر کدام دارای خواص شیمیایی مخصوص خود هستند. محبوبیت پروفیل آلومینیومی صنعتی نسبت به فولادی بیشتر است، به همین دلیل این نوع پروفیل نظر مهندسان را جلب کرده است. از ویژگی‌ های پروفیل آلومینیومی که موجب جلب نظر مهندسان شده است قیمت مطلوب، انعطاف پذیری زیاد، سهولت تغییر شکل، خاصیت ضد زنگ و رسانای الکتریسیته، چگالی پایین و استحکام بالا است.

با توجه به تولید محصولات متفاوت در صنایع مختلف از انواع پروفیل آلومینیومی استفاده می‌ شود که می‌ توان به نبشی آلومینیومی، پروفیل صنعتی آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم ترمال بریک، لوله آلومینیومی، قوطی آلومینیومی، انواع پروفیل کرتین وال و… اشاره کرد. پنجره آلومینیومی ساده از پروفیل Coronet و ST تولید شده است. هندسه پروفیل آلومینیوم و سطح مقطع از تفاوت پنجره آلومینیوم ساده با مدل های دیگر است.

اطلاعاتی در مورد ساخت پروفیل و پروفیل آلومینیومی شیاردار

یکی از پروفیل های آلومینیومی مهم که در صنعت کاربرد زیادی دارد، پروفیل شیاردار است. پروفیل شیار دار طراحی خاصی دارد و در سایزهای متفاوتی تولید شده است. پروفیل آلومینیومی به دلیل سبک بودن و داشتن رسانای مناسب الکتریسیته در بسیاری از صنایع مانند فضاپیماها، تولید دکل های برق، خودروسازی، ساختمان سازی و کشتی سازی و… استفاده می شود. در ابتدا بر روی پرس اکستروژن بیلت آلومینیومی گرم شده قرار می گیرد و بعد از حرارت دیدن از طریق قالب مخصوص با فشار با مقطع مشخصی می گذرد و در نهایت پروفیل آلومینیومی بر اساس مقطع قالب ساخته می شود.

البته بعد از تولید پروفیل آلومینیومی شیاردار فرایندهایی به منظور اطمینان از کیفیت استحکام و صافی پروفیل انجام می شود. در بسیاری از صنایع از روش اکستروژن برای تولید انواع پروفیل آلومینیومی بهره گرفته می شود، زیرا این روش مزایای زیادی از جمله کیفیت بالا و استقامت کششی زیاد، راندمان بالای تولید انواع پروفیل و عدم نیاز به ماشینکاری مجدد، استحکام بالا دارد. پروفیل آلومینیومی پنجره از پروفیل های ساختمانی است که از پروفیل آلومینیومی ساخته شده و به عنوان متریال استفاده می شود، زیرا در برابر خوردگی مقاومت بالا داشته و خاصیت تحمل وزن بالا و انعطاف پذیری ، ضد اشتغال و … را دارد. اشکال هندسه پروفیل آلومینیوم شامل پروفیل مربع، مستطیلی، دایره و… است که هرکدام در صنایع مختلف کاربرد های متفاوتی دارند.

شرکت بهفرد یکی از تولید کنندگان انواع‌ قطعات و قالب های فلزی است. این کمپانی بیش از بیست سال سابقه دارد و محصولات آن از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. شرکت بهفرد از بهترین تجهیزات و قطعات برای تولید محصولات خود استفاده می کند و به همین دلیل محصولات آن طول عمر بالایی دارند. برای خرید انواع قطعات فلزی مانند پروفیل های آلومینیوم، قالب اکستروژن، قالب کانفرم و همچنین پروفیل آلومینیوم اختصاصی با متخصصین ما در تماس باشید

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی