پانچ پروفیل آلومینیوم

پانچ پروفیل آلومینیوم

آلومینیوم یکی از انواع فلز است که دارای مشخصه ویژه و مخصوصی می باشد. در واقع این فلز مقطع ثابت بوده و در طول های گوناگون وجود دارد. امروزه از پروفیل آلومینیوم در موارد گوناگون استفاده می کنند چرا که این پروفیل شکل پذیری فوق العاده بالایی داشته و جایگزین بسیاری از پروفیل های دیگر شده است. در واقع پروفیل آلومینیوم از پر کاربرد ترین فلز ها بوده که در صنایع گوناگون استفاده شده و به روش‌ های مختلفی پانچ می شود. در حقیقت پروفیل های ترمال و پروفیل های نرمال به روش‌ های گوناگونی پانچ می شوند.
به عنوان مثال پانچ پروفیل آلومینیوم با استفاده از روش های سوراخکاری و پانچ دکمه‌ ای و پانچ هیدرولیک ترمال بریک انجام می گیرد. البته پانچ پروفیل آلومینیوم با استفاده از این دو روش مزایا و معایب مختلف و گوناگونی دارد که در ادامه آن ها را نام می بریم. البته این روش ها جزو روش‌ های استاندارد بوده و اگر کاملاً صحیح و بدون مشکل انجام گیرند مشکل ساز نخواهند بود. چرا که در بعضی مواقع کارگاه ها به صورت نادرست این روش ها را به کار می برند. همانطور که اشاره کردیم اگر پانچ آلومینیوم به صورت درست انجام گیرد مزایای بسیاری دارد.

توضیحات جامعی در مورد روش پانچ دکمه ای در پانچ پروفیل آلومینیوم

پانچ پروفیل آلومینیوم با روش پانچ دکمه ای آلومینیوم مزایای قابل توجهی دارد. برای پانچ پروفیل آلومینیوم با استفاده از روش دکمه ای باید بر روی بدنه پروفیل سوراخی ایجاد کنید. در این روش از لقمه ها یا فیکسر های دکمه ای برای اتصال بین پروفیل های افقی و پروفیل های عمودی استفاده می شود. یکی از مزایای پانچ پروفیل آلومینیوم با استفاده از پانچ دکمه ای تنظیم آسان است. همچنین این روش دارای قابلیت مونتاژ بوده و قابلیت دمونتاژ دارد‌. همچنین می توانید چندین مرتبه همه ی پروفیل ها را مونتاژ و دمونتاژ کنید‌.
از دیگر مزایا می‌ توان به قیمت فوق العاده مناسب و مقرون به صرفه اشاره کرد چرا که این روش نسبت به روش پانچ هیدرولیک آلومینیوم قیمت مناسب تری دارد و علاوه بر آن دارای اتصال موقت بوده و به راحتی تولید می شود. برای تنظیم پرس مورد نظر باید به قطر پیم و فاصله آن توجه داشته باشید و در حالت کلی تنظیم کردن پرس ها تقریباً به یک شکل است اما برای فیکسر ها متفاوت بوده و می‌ توانند عرض متقارن و نامتقارن داشته باشند. البته این روش معایبی نیز دارد به عنوان مثال ممکن است درز برش ها باز شود و همچنین روش چسب کاری به روش مناسبی انجام نگرفته و استحکام بسیار ضعیف تر است.

توضیحاتی در مورد روش پانچ هیدورلیک یا پانچ کریمپینگ

این روش از پانچ پروفیل آلومینیوم را به روش پانچ کریمپینگ نیز می شناسند. در این روش از پانچ پروفیل آلومینیوم مکانیزم دستگاه با استفاده از سیستم هیدرولیکی است، یعنی دستگاه هایی که با استفاده از سیستم هیدرولیک و پنوماتیک کار می‌ کنند در بازار دیده می شوند.
در واقع از این سیستم برای پانچ پروفیل های ترمال استفاده می شود. دستگاه سیستم فشار مرکزی دوسر اصلی داشته و در آن تیغه های گیوتینی وجود دارد که بسیار مقاوم بوده و خیلی دقیق تعبیه شده اند‌‌. این تیغه ها در سه محور تنظیم می شوند‌. فشار به صورت همزمان بر روی سر راست و سر چپ وارد شده و از اینکه پروفیل ها در معرض فشار کاملا مساوی قرار دارند اطمینان حاصل می کند. پروفیل های آلومینیومی نیز با استفاده از سیستم مکانیکی و هوای فشرده کمک زیادی به سوراخ کردن پروفیل ها می کند.
پانچ هیدرولیک آلومینیوم با استفاده از این روش مزایای مخصوص به خود را دارد. این روش بر خلاف مدل‌ های قبلی کارایی بسیار آسانی داشته و دارای سرعت انرژی تولیدی است. همچنین برخلاف روش قبلی اتصال دائم دارد. پانچ پروفیل آلومینیوم با استفاده از این روش نیز معایبی دارد. به عنوان مثال در این روش از دمونتاژ قطعات استفاده نشده و تنظیم دستگاه دشوار است.

توضیحاتی در مورد انواع پانچ کردن آلومینیوم

از دستگاه پانچ پروفیل آلومینیوم برای پروفیل در و پنجره استفاده می شود و همانطور که اشاره کردیم انواع مختلفی داشته و به دسته بندی های گوناگون تقسیم بندی می شود. اشاره کردیم یکی از مدل های پانچ پروفیل مدل پانچ پنوماتیکی آلومینیوم است. در واقع از این روش پانچ برای پروفیل هایی که دارای ضخامت پایینی هستند استفاده می کنند.
روش دیگر مدل هیدرولیکی است که برای پروفایل هایی که دارای ضخامت زیاد هستند مورد استفاده قرار می گیرد. روش سوم روش پنوماتیک هیدرولیکی است. این روش نیز برای آلومینیوم هایی استفاده می شود که دارای ضخامت زیادی هستند . روش های خم کردن آلومینیوم نیز متفاوت بوده و با روش‌هایی مندریل و تنیدگی و کششی و سه نقطه ای ، سه غلطکی انجام می گیرد.

مراحل پانچ کردن آلومینیوم

پانچ پروفیل آلومینیوم مراحل گوناگونی دارد و با استفاده از دستگاه‌ های مختلف انجام می گیرد. برای پانچ پروفیل آلومینیوم بعد از برش محل پانچ را کاملاً تمیز کرده و برای آب بندی فیکسر چسب زده می شود.

فیکسر های مربوطه را در شیار های مربوطه جا می‌ زنند و به صورت کامل را می پوشانند. در ادامه از دستگاه پانچ پروفیل آلومینیوم استفاده کرده و در داخل آلومینیوم شیار ایجاد می‌ کند و سبب می‌ شود تا فیکسر ها محکم در جای خود قرار گیرد.
در واقع استفاده از پانچ برای پنجره ها و در های آلومینیومی مزایای بسیار زیادی دارند چرا که سبب افزایش کیفیت تولید شده و قابلیت عایق سازی در و پنجره های دوجداره را حفظ می کند. همچنین در داخل لقمه ها از چسب سیلیکونی و چسب های لقمه ای استفاده می کنند. استفاده از چسب لقمه‌ای و سیلیکونی در درز ها سبب قوی شدن لقمه شده و لقمه ها را تقویت می کند. پروفیل های آلومینیوم مقاومت و استحکام بالایی دارند اما در مقابل فولاد استحکام بالایی داشته و به دلیل ضد زنگ بودن مورد توجه است. علاوه بر این پروفیل آلومینیوم بسیار مقاوم به صرفه است و نسبت به دیگر پروفیل ها هزینه کمتری دارد.

شرکت قالب سازان بهفرد طراحی و ساخت انواع پروفیل های آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم اختصاصی، پانچ و حکاکی آلومینیوم، قالب اکستروژن و… با دستگاه های روز دنیا و متخصصین حرفه ای.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی