پروفیل آلومینیوم نرده و نما و کاربرد آن در صنعت

پروفیل آلومینیوم نرده و نما و کاربرد آن در صنعت

در زمان های قدیم به دلیل دانش کم در مورد فلزات درب و پنجره ها و حتی نرده ها از چوب ساخته می شدند. با پیشرفت علم افراد توانستند فلزات را جایگزین چوب کنند. یکی از دلایل مهم این جایگزینی مقاومت بالای فلزات نسبت به چوب است .در این مقاله قصد داریم که در مورد پروفیل آلومینیوم نرده و نما بپردازیم.
نمای ساختمان یکی از موضوعات مهم در صنعت ساختمان است که همواره در حال تغییر و پیشرفت بوده و در سال های اخیر با تنوع زیادی روبرو بوده که اهمیت ویژه ای دارد. قبلا برای نمای ساختمان فقط از مصالح ساختمانی بسیار ساده استفاده می شد که فقط جنبه زیبایی دارد. در بعضی از ساختمان ها از انواع سنگ ها استفاده می کنند که البته سختی های خاص خود را دارند و باعث افزایش وزن و سنگینی بنا می شوند.

تنوع پروفیل آلومینیوم نرده و نما

کاربرد انواع پروفیل آلومینیوم نرده و نما

پروفیل به معنای به معنای ثابت ماندن یک مقطع در طول زمان مشخص است که در صنعت درب و پنجره نرده و لوله یا نمای ساختمان استفاده می شود.
پروفیل آلومینیوم نرده و نما محصولی نوآورانه مبتنی بر آلومینیومی پوشیده شده با مواد کامپوزیت با کیفیت ممتاز است. ایده‌آل برای کاربردهای تزئینی و سایه‌اندازی که ظاهر طبیعی طولانی‌مدتی را به ساختمان‌ها و سازه‌های بیرونی ارائه می‌دهد:

نرده‌ها و شبکه‌های تزئینی، تخته‌های روکش عمودی و افقی، آلاچیق و لوورهای حصار کشی و همچنین به عنوان یک مصالح ساختمانی چند منظوره در نظر گرفته می شود.

ویژگی پروفیل نرده و نما در صنعت ساختمان

همانطور که گفته شد امروزه پروفیل آلومینیوم نرده و نما در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. از دیگر کاربرد های پروفیل در ساخت نرده های فلزی در کنار راه پله و نرده ها استفاده می شود .
همچنین از دیگر کاربردهای پروفیل می توان به نرده کشی دیوار کارخانجات زمین های محصور و حتی نرده های خیابان اشاره کرد. همچنین در صنعت خودروسازی ساخت میز و صندلی نیز از این تجهیزات بهره می گیرند. در ادامه به چرایی کاربرد این تجهیزات می‌پردازیم.

قیمت پروفیل آلومینیوم نرده و نما

چرا باید از پروفیل آلومینیوم در تولید نرده ها و نما ها استفاده کنیم؟‌‌

این فلز به دلیل مقاومت بالا در شرایط نامساعد جوی خود را از دیگر مصالح متمایز ساخته است. بنابراین یکی از مهم مهمترین ویژگی های این فلز اکسترود پذیری آن است.
اکستروژن آلومینیوم بیلت آلومینیوم به پروفیل آلومینیوم تبدیل می شود. اکستروژن آلومینیوم ویژگی های منحصر به فردی به پروفیل آلومینیومی می دهد.

زیبایی و تنوع در رنگ و ظاهر پروفیل های آلومینیومی نرده و نما
به دلیل تنوع رنگی بالا خریداران می توانند رنگ نرده ها را با سلیقه خودشان انتخاب کنند. این کار باعث افزایش زیبایی و تقاضا محصول می شود.

استفاده از پروفیل های آلومینیوم نرده و نما برای طراحی های مدرن ساختمان‌

شغل معماری پر از ایده ها و خلاقیت ها است که استفاده از پروفیل نرده و نما امروزه برای معماران بسیار مورد مهم است.
این پروفیل های به دلیل ویژگی هایی که دارند برای مثال مقاومت و سبک بودن آنها بسیار کاربردی هستند. همچنین این فلزات معمولا در ساختمان های با نمای شیشه ای استفاده می شود‌.
یکی از ویژگی های جالب این محصول قابلیت تولید در ابعاد گوناگون و مختلف است.
پروفیل آلومینیوم در صنعت لوازم خانگی و برای ساخت یخچال و فریزر (دستگیره یخچال، چهارچوب یخچال)، اجاق گاز (دستگیره اجاق گاز و فر، پروفیل دستگیره درب شیشه ای رو، پروفیل لوله آلومنیومی کلاف شده جهت انتقال گاز، پروفیل زه عقب درب شیشه ای رو)، هود (پروفیل فیلتر هود، پروفیل ناودانی آلومینیوم هود)، ماشین لباسشویی و تلویزیون (پروفیل پایه تلویزیون) نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد انواع پروفیل آلومینیوم نرده و نما
فاکتور مهم در تعیین قیمت پروفیل آلومینیوم ‌

کاربردهای پروفیل آلومینیوم بسیار بیشتر از آن است که در مقال این نوشته بگنجد. بنابراین این فلز با ویژگی های منحصر به فرد خود در بسیاری از صنایع به کار گرفته می‌شود. به همین دلیل این تجهیزات در انواع مختلف و مقاطع بسیار با تنوع ابعاد و سایزهای مختلف به بازار عرضه می‌شود. البته باید دقت کنید که در نهایت قیمت پروفیل آلومینیوم با توجه به نقشه مقطع، مختصات، اندازه و پروسه تولید آن قیمت متفاوتی دارد.

علاوه بر این، انواع آلیاژی که در تولید پروفیل هندریل استفاده می‌شود، استحکام و دوام بالایی دارند و هرگز به آسانی شل نمی شود.
این یکی از ویژگی های آلومینیوم است که در عین داشتن وزن سبک، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است و لذا ایمنی بالایی نیز دارد.

مزایای پروفیل هندریل آلومینیومی‌‌

پروفیل هندریل آلومینیومی را در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می کنند. در نتیجه این تجهیزات می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی محیط خواهد داشت.
این تجهیزات را می توان در مکان هایی همچون راه پله ها و راهروها تحت عنوان حفاظ به کار برد و با این کار مانع از سقوط افراد از پله ها و رفع خطر شد.

پروفیل نرده و نما بسیار مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و در نتیجه در مقابل رطوبت هوا و اقلیم از کارکرد آن چیزی کم نمی گردد.

مکان مناسب برای نصب پروفیل آلومینیوم نرده و نما

فضای باز راه پله ها و بالکن به همراه وسایل روشنایی و برق آلات که باعث زیبایی می شوند. بنابراین این محصول مانند یک گیره و یا تکیه گاه در ساختمان عمل می کنند.

از دیگر مکان هایی که می توان پروفیل ها را نصب کرد:
در مسیرهای خروجی اصلی در دو طرف راه پله ها از پروفیل آلومینیوم نرده و نما می توان استفاده کرد. همچنین در مکان های پرخطر از جمله دو طرف شیب راه هایی که در مسیر دسترس یا خروج اصلی ساختمان قرار دارد.

انتخاب پروفیل آلومینیوم نرده و نما مناسب

امروزه برای جلوه زیبا ساختمان های مسکونی و تجاری همچنین اداری از نرده های آلومینیومی در جایگاه حفاظ  ها استفاده می کنند.
مزایای پروفیل آلومینیوم نرده و نما بر خلاف چوب نیازی به نگهداری ندارد. زیرا این فلز بسیار مقاوم در برابر پوسیدگی و عواملی مانند نمک، پوسیدگی، حشرات و شرایط آب و هوایی سخت است.

ظاهر پیشرفته این تجهیزات به ساختمان شما ظاهری حرفه ای می بخشد، آلومینیوم روکش شده برخلاف چوب دار ماندگاری بسیار بیشتری دارند، یکی از ویژگی مهم این محصول مقاومت آن در برابر نور خورشید است.

ابعاد پروفیل آلومینیوم نرده و نما قابل سفارش در اندازه دلخواه است و انعطاف پذیری و مقاومت بسیار بالایی دارد. این تجهیزات نمی شکند و صاف می ماند همچنین تنوع زیاد از نظر رنگ و کاربرد مصالح ساختمانی چند منظوره، رسیدگی و دسترسی سریع و امروزه تبدیل به صنعت و ایده ای نو شده است .

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی