مصرف پروفیل آلومینیوم در صنایع بسته بندی

مصرف پروفیل آلومینیوم در صنایع بسته بندی

بازیافت پروفیل آلومینیوم همیشه از نظر اقتصادی ارزشمند بوده است، این ویژگی پروفیل آلومینیوم باعث شده که از آن در صنعت های مختلفی از جمله در صنایع بسته بندی از آلومینیوم زیادی استفاده شود .بسته بندی های آلومینیومی از طریق فرایند الکترولیز در کارخانه های ذوب با عیار بالا بازیافت می شوند. در ادامه به توضیح موارد بیشتری از استفاده پروفیل آلومینیوم در صنعت بسته بندی می پردازیم.

بررسی بازار آلومینیوم در صنایع بسته بندی

ارزش بازار بسته بندی پروفیل آلومینیوم در سال 2020 به 138.11 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود تا سال 2026 به 193.24 میلیارد دلار برسد.
قابلیت بازیافت بسته بندی های آلومینیومی یکی از عوامل مهمی است که انتظار می رود بازار جهانی بسته بندی فلزی را در دوره پیش بینی شده هدایت کند.
مواد بسته بندی آلومینیوم و فولاد به دلیل زیرساخت های بازیافت برتر، دو ماده اولیه قوی برای بسته بندی هستند. اکثر شرکت های آمریکای شمالی و اروپایی ترجیح می دهند تبلیغ کنند که محصولاتشان مملو از مواد پایدار است. در بسیاری از موارد، بسته بندی سبز و سازگار با محیط زیست برای مصرف کنندگان در منطقه هنگام انتخاب یک محصول بسیار مهم است.
تقاضا برای محصولات بسته بندی فلزی مانند قوطی های آلومینیومی در ایالات متحده و اروپا همیشه در سطح بالاتری قرار داشته است. با رشد جمعیت گروه با درآمد متوسط، تغییر سبک زندگی و تغییر ترجیحات مصرف کنندگان، نرخ مصرف در کشورهای آسیایی و آسیای جنوب شرقی نیز به طور پیوسته در حال افزایش است.

کاربرد بسته بندی آلومینیومی

بسته بندی فویل آلومینیومی در صنایع مختلف از جمله مواد غذایی و آشامیدنی، داروسازی، مراقبت های شخصی و لوازم آرایشی، و صنایع متعدد دیگر ترجیح داده می شود.
به گفته سازمان ملل، جهان به سرعت در حال شهرنشینی است. انتظار می رود نسبت مردم ساکن در مناطق شهری تا سال 2050 تا 66 درصد افزایش یابد. با افزایش شهرنشینی و افزایش ثروت، رژیم غذایی در حال تغییر است که مشخصه آن تقاضای زیاد برای مواد غذایی بسته بندی شده است.
علاوه بر این، خواص نگهدارنده عالی و یکپارچگی ساختاری انواع مختلف بسته بندی آلومینیومی ، که ماندگاری بالاتری را ارائه می دهد، باعث استفاده زیاد از بسته بندی آلومینیومی در صنعت بسته بندی مواد غذایی شده است.
غذاهای آماده یا در حال حرکت نیز شاهد تقاضای ثابتی برای راحتی مصرف کنندگان بوده است، به ویژه در میان مصرف کنندگان با سبک زندگی پرمشغله. بنابراین، خرده‌فروشان سازمان ‌یافته بزرگ شروع به جمع‌آوری مقادیر زیادی از مواد غذایی و نوشیدنی‌های کنسرو کرده‌اند. امروزه خرده فروشان آنلاین و آفلاین طیف وسیعی از برندهای مواد غذایی بسته بندی شده آلومینیومی را در فروشگاه های خود ذخیره می کنند. بسته بندی آلومینیومی به عنوان ظروف نوشیدنی بسیار مناسب است زیرا به راحتی خنک می شوند و همچنین برای تازه نگه داشتن محتویات و جلوگیری از شکستگی در هنگام حرکت، به دلیل استحکام مواد، عالی هستند.

مزایا بسته بندی آلومینیومی

بسته بندی آلومینیومی برای توسعه پایدار تمدن بشری حیاتی است. آلومینیوم که یک ماده دائمی است، در نهایت خواص خود را حتی پس از بازیافت بی‌ نهایت حفظ می‌کند و هدر رفت منابع را به میزان قابل توجه ای کاهش می‌دهد.

فلزاتی مانند آلومینیوم برای اهداف صنایع بسته بندی بسیار آسان استریل می شوند. دوام و محافظت بالا بسته بندی های آلومینیومی در برابر موانع حرکتی، آن ها را به یک انتخاب عالی برای استفاده از صنایع بسته بندی تبدیل کرده است.

این روند باعث مصرف بیشتر واحد های بسته بندی شده ی آلومینیومی می شود. علاوه بر این، با افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی، مصرف‌کنندگان به دلیل تأثیر کم محیطی، قوطی ‌های آلومینیومی را طلب می‌کنند. به عنوان مثال، بازیافت قوطی های آلومینیومی می تواند تا 74 درصد انرژی مصرف شده برای تولید آنها را ذخیره کند.
همچنین نسبت استفاده از پروفیل آلومینیومی در صنعت بسته بندی بیش از سه برابر محصولات شیشه ای یا پلاستیکی است.

بسته بندی قوطی های آلومینیومی

یکی از موارد مصرف پروفیل آلومینیوم در صنایع بسته بندی، قوطی های آلومینیومی نوشابه است. از سال 2003 بازیافت قوطی های نوشابه آلومینیومی شروع شده است و پس از جمع آوری به طور مداوم بهینه شده است. امروزه حدود 96 درصد قوطی ها استفاده شده به لطف این سیستم جمع آوری و بازیافت می شوند.
انتظار می رود قوطی های آلومینیومی سهم قابل توجه ای در آینده داشته باشند از بین انواع مختلف بسته بندی های فلزی، قوطی های آلومینیومی محبوب ترین بوده اند. سهولت استفاده و در دسترس بودن به استفاده از قوطی های آلومینیومی در چندین کاربرد بسته بندی در قرن گذشته کمک کرده است. علاوه بر این گرایش‌های مصرف‌کننده، مانند قالب ‌های بسته ‌بندی با اندازه کوچک و چند بسته، از رشد حجم تقاضای جهانی قوطی‌ های آلومینیومی حمایت می‌کند.
استراتژی‌ های بازاریابی شرکت ‌های نوشیدنی برای استفاده از قوطی‌های آلومینیومی نیز بر بازار جهانی بسته ‌بندی آلومینیومی تأثیر گذاشته است. از آنجایی که نوشیدنی های کنسرو شده در بین جوانان مد روز در نظر گرفته می شود و غذا های کنسرو شده آماده یا نیمه آماده شده در بین کاربر های جهانی جهانی راحت و مقرون به صرفه تلقی می شوند، سرعت رشد تولید و مصرف محصولات کنسرو شده به سرعت در حال افزایش است.
علاوه بر این، افزایش سیاست های زیست محیطی و تمرکز فزاینده بر بازیافت نیاز به مواد آلومینیوم را افزایش می دهد. تمرکز شرکت ها بر بهبود تصویر برندشان به طوری که سازگار با محیط زیست باشد، رشد بخش قوطی های آلومینیومی مورد مطالعه بازار را بیشتر گسترش می دهد.

بسته بندی فویل آلومینیومی

در صنایع بسته بندی فویل آلومینیومی می تواند محافظت کاملی در برابر اکسیژن، نور، رطوبت و باکتری ها داشته باشد و آن را برای بسته بندی مواد غذایی و دارو مناسب می کند.
بسته‌بندی فویل آلومینیومی در چندین سال گذشته در مشاغل خدمات غذایی و تحویل آنلاین غذا مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. بسته بندی فویل آلومینیومی عمدتاً به عنوان اصلی ترین ماده در صنایع بسته بندی محصولاتی مانند شکلات ها، شیرینی ها، نوشیدنی ها، آب میوه ها و … در نظر گرفته می شود.

پروفیل آلومینیوم

قالب پروفیل آلومینیوم

قالب اکستروژن

پرس اکستروژن

پروفیل آلومینیوم اختصاصی

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی