نحوه اصولی محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم

نحوه اصولی محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم یکی از محصولات کاربردی در صنایع مختلف است که استفاده های زیادی از آن می شود. برای درک این مطلب و آشنایی کاربرد آن اول از همه بهتر است بدانیم که پروفیل آلومینیوم چیست؟ و وزن پروفیل آلومینیوم چگونه محاسبه می شود. پروفیل آلومینیوم دارای سطح معین و مشخص شده ای می باشند که وزن ها شباهتی به یکدیگر ندارند و یعنی متفاوت می باشد.
محصولات پروفیل آلومینیوم در بازار به شیوه های گوناگون عرضه می شوند و آنها را معامله می کنند. بعضی از آن ها را در ساختمان سازی استفاده می کنند، از بعضی از آن ها در صنعت ها استفاده می شود. همچنین این تجهیزات انواع مختلفی دارند هم به صورت محصول نو می باشند و هم به صورت ضایعات. هر دو آن ها کاربردی هستند و می توان از آن ها استفاده کرد.

 به طور کل پروفیل آلومینیوم در صنعت فلزات کاربرد بسیار زیادی دارد. همچنین جالب است بدانید این تجهیزات به دلیل وزن پایین و مقاومت بالای آن بسیار محبوب بوده و در بسیاری از صنایع کاربرد بسیار زیادی دارد.
به طور کل بیشترین کاربرد این محصولات در صنعت ساختمان سازی است. اما موضوعی که در ارائه مطالب امروز مهم می باشد در واقع وزن آن می باشد. در نتیجه در این مقاله فرمول های ارائه خواهد شد که با استفاده از آن ها بتوانید وزن پروفیل آلومینیوم را به درستی محاسبه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اصولی محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم در ادامه با فیسکو همراه باشید.

 

روش های محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم

همان طور که به طور خلاصه وار گفته شد، پروفیل آلومینیوم از مهمترین تجهیزاتی است که می توان گفت سبب تحول صنایع شده است. این تجهیزات وزن های متفاوتی دارد. موضوع مهم تر این است که بتوانیم وزن آن را به درستی محاسبه کنیم تا بتوانیم به صورت دقیق و درست از آن استفاده کنیم. شما می توانید برای خرید انواع پروفیل آلومینیوم با مشاورین ما در بهفرد تماس بگیرید.
البته موضوع قابل توجه این است که اگر کمی دقت داشته باشیم وزن پروفیل آلومینیوم را می توانیم از روی بسته بندی آن محصول متوجه شویم و دیگر پیاز به محاسبه نداشته باشد. اما یکی از دلایلی که محاسبه وزن آن را بسیار مهم می کند، دلیل اقتصادی آن است. در واقع اگر وزن آن بالاتر باشد قمیت آن نیز به نسب بیشتر خواد بود.

روش های محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم

تاثیر بازار بر قیمت پروفیل آلومینیوم

بعضی از محصولات موجود در بازار تاثیر مستقیمی با قیمت دارند و با نوسانات قیمت آنها هم بالا و پایین می شوند (از نظر قیمتی) پس لازم است هنگام خرید آن ها دقت کنیم.
برای مثال طلا، روزانه در بازار قیمت ها تغییر می کنند و بعضی از عناصر قیمتی بر روی قمیت طلا نیز تاثیر می گذارند. به همین سبب قیمت پروفیل آلومینیوم نیز در حال تغییر می باشد. یعنی با توجه به روند بازار ممکن است قیمت فلزات نیز تغییر کند. از این موضوع هم می توان سود برد و هم می تواند برای برخی از افراد باعث ضرر شدید شود.

اهمیت تناسب وزن پروفیل با سازه

باید به این موضوع دقت داشته باشیم که چگونه می توانیم وزن پروفیل آلومینیوم را کنترل کنیم و آن را به درستی برای قسمتی که مد نظر داریم محاسبه کنیم. یکی از مهم ترین قسمت هایی که در گرفتن وزن آن باید بسیار توجه داشت وزن درب و پنجره برای نصب پروفیل آلومینیوم است. زیرا درب پنجره یک قسمت مهم در دکوراسیون داخلی می باشد و تمیز و درست نصب کردن آن باعث زیبا شدن دکوراسیون داخلی خواهد شد.
در واقع با استفاده از فرمول هایی که آموزش می بینید می توانید به راحتی وزن آن را محاسبه کنید و همچنین قیمتی که باید برای آن پرداخت کنید را هم از همین فرمول حساب کنید. اولین قدمی که برای یادگیری فرمول باید برداریم این است که چگالی آلمینیوم 2.7 می باشد و برای محاسبه آن یعنی استفاده داخل فرمول از عدد 2.66 استفاده می کنیم. در ادامه به صورت دقیق تر به این موضوع می پردازیم.

فرمول محاسبه وزن آلمینیوم

برای محاسبه وزن پروفیل آلمینیوم نیاز داریم که اطلاعات خواسته شده را در داخل فرمول قرار دهیم تا بتونیم وزن آن را به درستی حساب کنیم. اطلاعات خواسته شده حاوی طول و عرض و اندازه ضخامت پروفیل آلومینیوم می باشد. در ادامه چگالی پروفیل آلومینیوم در سایر موارد خواسته شده در فرمول که در ادامه خواهیم گفت ضرب می کنیم.

وزن پروفیل آلومینیوم = ضخامت، طول پروفیل عرض چگالی (2.7)

از نکات مهمی که هنگام حساب کردن فرمول باید به آن دقت داشته باشیم این است که وزن آن باید به صورت میلی متری در بیاید. در ادامه نیز فرمول محاسبه ورقه آلومینیومی را هم در خدمت شما قرار خواهیم داد تا بتوانید ورقه های آلمینیوم را نیز محاسبه کنید. این فرمول تفاوت چندانی با فرمول بالا ندارد و شبیه به یکدیگر هستند.
وزن ورق آلومینیوم = طول عرض 2.66 * ضخامت

رابطه وزن و قیمت

با توجه به مطالب ارائه شده حالا می توانیم وزن پروفیل آلومینیوم مد نظر را محاسبه کنیم و همچنین متوجه شدیم که قیمت پروفیل آلومینیوم وابسته به نوسانات بازار نیز می باشد و هر چقدر که وزن آلمینیوم بالاتر باشد قیمت پروفیل آلومینیوم نیز بالاتر می رود. اما با محاسبه می توانیم مقدار نیاز خود را تخمین بزنیم و به همان اندازه خرید کنیم.
در این صورت دیگر پول اضافی هزینه نمی کنیم. اگر تمایل به خرید پروفیل آلومینیوم از سایت مطمئن دارید، سایت بهفرد در زمینه فروش پروفیل آلومینیوم، قالب اکستروژن، پروفیل آلومینیوم اختصاصی و  سایر محصولات مرتبط فعالیت می کند که می توانید برای خرید و دیدن محصولات مختلف به آن مراجعه فرمایید.

کلام آخر

همان طور که اطلاع داده شد پروفیل آلومینیوم یکی از مهم ترین محصولات در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی می باشد و کاربرد های مختلفی دارد. حتی ضایعات آن را می توان بازیافت نمود و استفاده مجدد از آن داشته باشیم. اما موضوع اصلی در این ارائه این بود که بتوانیم به درستی وزن پروفیل آلومینیوم را محاسبه کنیم.
زیرا وزن آن ها با یکدیگر تفاوت دارد و اطلاع از وزن آن موضوع مهمی می باشد که باید به آن توجه نمود. با استفاده از فرمول های داده شده می توانید وزن پروفیل آلومینیوم را در کوتاه ترین زمان بر حسب نیاز خود محاسبه کنید. اینگونه از هزینه های اضافی نیز جلوگیری کنید و به مقدار نیاز از پروفیل آلومینیوم مصرف داشته باشید.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی