خرید پروفیل آلومینیوم در کرج

خرید پروفیل آلومینیوم در کرج

آلومینیوم یک عنصر ضروری است که از نظر فراوانی در پوسته زمین تنها پشت سر سیلیکون و اکسیژن قرار دارد. در حالی که موادی مانند فولاد و مس سابقه استفاده طولانی‌تری دارند، لذا امروزه آلومینیوم در کاربردهای متعددی در طیف وسیعی از صنایع مختلف یافت می‌شود. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با خرید پروفیل آلومینیوم در کرج لازم است ادامه مطلب را بررسی و دنبال کنید.

موارد حائز اهمیت در خرید پروفیل آلومینیوم در کرج

در خرید پروفیل آلومینیوم در کرج باید بدانید که در ابتدا تاریخچه آلومینیوم به این صورت بوده است که سنگ معدن آلومینیوم قبلاً شناسایی شده بود، اما استخراج آن تا اواخر دهه 1800 یک فرآیند دشوار و پیچیده بود. در آن زمان، فرآیند ذوب آلومینیوم هال هرولت یا استخراج آن از آلومینا، اکسید آن  توسعه یافت. در واقع، در آن مقطع زمانی، آلومینیوم اهمیت بیشتری نسبت به طلا داشت. با اصلاح فرآیندهای استخراج آن، این فلز حتی مطلوب‌تر و مورد تقاضا شد.

تاریخچه اکستروژن آلومینیوم

جوزف براماه، قفل ساز و مخترع انگلیسی، اولین کسی است که یک فرآیند اکستروژن را به ثبت رساند. در سال 1797، او این کار را برای ساخت لوله سربی انجام داد. این رویکرد البته با استانداردهای امروزی بدوی زمینه را برای نوآوری‌های بعدی فراهم کرد.

او با استفاده از پیستونی که در دست داشت، فلز را به داخل قالب فرو برد. در سال 1820، پرس هیدرولیک ایجاد شده توسط توماس بور این فرآیند را آسانتر کرد. در سال 1894 الکساندر دیک اولین دستگاه پرس اکستروژن داغ را اختراع کرد. با این اختراع بود که فرآیند اکستروژن را می‌توان برای کار بر روی تقریباً همه آلیاژهای غیر آهنی گسترش داد.

چگونه اکستروژن آلومینیوم جهان را تغییر داد

در خرید پروفیل آلومینیوم در کرج باید بدانید که با بهبود در فرآیندهای اکستروژن، افزایش قابل توجهی در میزان پروژه‌های تولید برش و تکمیل که می‌توانست تکمیل شوند، رخ داده است. این ریسک چشمگیر به ویژه در صنعت خودرو قابل توجه بود. با این حال، صنعت خودرو تنها صنعتی نیست که اکستروژن آلومینیوم را پذیرفته و از مزایای آن برخوردار است.

در حالی که سیم‌ها و لوله‌ها بخش عمده‌ای از اولین اکستروژن‌ها بودند، امروزه می‌توان آن‌ها را در محیط‌های متنوعی یافت که صنعت هوافضا با فناوری پیشرفته تا کالاهای ورزشی و موارد دیگر را در بر می‌گیرد.
بخش صنعت، به ویژه تجارت خودرو، دریافت کننده بیشتر این عرضه جدید آلومینیوم بود، اما تنها تمرکز آن نبود. در طول جنگ‌های جهانی اول و دوم، اکستروژن آلومینیوم و توانایی آن در کاهش زمان سرب باعث شد تا هواپیماها با سرعت و دقت ساخته شوند.

این مورد بر اکستروژن آلومینیوم بود که فراتر از استفاده از آن در صنایع خودروسازی، نظامی و هوافضا به عنوان پیشران این روش عمل کرد. در حالی که امروزه به شدت در این صنایع استفاده می‌شود، لذا این فرآیند همچنین به طور گسترده در همه چیز از کالاهای مصرفی گرفته تا مسکن و موارد دیگر استفاده می‌شود.

 

مزایا خرید پروفیل آلومینیوم در کرج

در بررسی خرید پروفیل آلومینیوم در کرج باید بدانید که اکستروژن آلومینیوم با پیشرفت در مواد و فرآیندها همچنان که آزمایش، گسترش و اجرا می‌شوند، زمینه جدیدی را ایجاد می‌کند. دقت با این پیشرفت‌های تکنولوژیکی امکان پذیر است. داشتن قابلیت استفاده از آلومینیوم با خواص سبک و متنوع آن  باعث بهبود عملکرد قطعه می‌شود.

3ERP به طور گسترده با آلومینیوم، همراه با انواع فلزات و مواد دیگر کار می‌کند. ما شما را تشویق می‌کنیم در صورت هرگونه سوال در مورد خدمات با کارشناسان این حوزه تماس بگیرید. از مزایا خرید پروفیل آلومینیوم در کرج این است که اگرچه آنها شکل یکسانی دارند و ممکن است برای یک چشم بی تجربه یکسان به نظر برسند، اما آلومینیوم و فولاد دارای تفاوت‌های ظاهری هستند: ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی که آنها را از جهاتی به دو محصول واقعاً قطبی تبدیل می‌کند.

در اینجا یک مرور مختصر از شباهت‌ها و تفاوت‌های بین فولاد و آلومینیوم آورده شده است تا به شما کمک کند پروفیل را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. بیایید نگاه دقیق‌تری داشته باشیم:

تفاوت فولاد و آلومینیوم در وزن

  •  مقاومت در برابر خوردگی
  •  هزینه
  •  سهولت ساخت و نصب

 

مزایای پروفیل آلومینیومی در کرج

مزایای پروفیل آلومینیومی در کرج

اولین تفاوت فولاد و آلومینیوم در وزن آنهاست. پروفیل‌های آلومینیومی سبک‌تر از پروفیل‌های فولادی هستند. این باعث می‌شود که آنها برای سازه‌های کوچک، که اغلب موقتی هستند و در طبقات میانی قرار می‌گیرند، مناسب‌تر باشند. از سوی دیگر، پروفیل‌های فولادی بیشتر برای سازه‌های پایدار و بادوام، مانند سیستم‌های ساختمانی ساخته شده از بتن، مناسب هستند.

مقاومت در برابر خوردگی

فولاد بیشتر از آلومینیوم در معرض خوردگی است. بنابراین، پروفیل‌های آلومینیومی مقاومت در برابر خوردگی عالی‌تری دارند. با این حال، اگر پروفیل‌های فولادی از فولاد ضد زنگ ساخته شده باشند، ماده ای است که خوردگی نمی‌کند و در برابر آب و هوا بسیار مقاوم است، لذا تفاوت بین آلومینیوم و فولاد ناچیزتر است و پروفیل‌ها دارای همان مقاومت در برابر خوردگی هستند.

هزینه

در بررسی خرید پروفیل آلومینیوم در کرج باید بدانید که آلومینیوم گرانتر از فولاد است. به همین دلیل، پروفیل‌های آلومینیومی معمولا گران‌تر از پروفیل‌های فولادی هستند. در هر صورت، هزینه یک پروفیل نه تنها به مواد خام، بلکه به عملیات و فرآوری‌هایی که مواد باید تحت آن قرار گیرند نیز بستگی دارد. بنابراین، هزینه پروفیل آلومینیوم و فولاد با توجه به نیازهای کاربردی خاص متفاوت است.

سهولت ساخت

یکی دیگر از تفاوت های فولاد و آلومینیوم، سهولت ساخت است. ساخت پروفیل‌های آلومینیومی آسان‌تر است زیرا آلومینیوم ماده ای بسیار انعطاف پذیرتر از فولاد است. در نتیجه هزینه‌های پردازش به طور کلی کمتر است.

سهولت نصب

در بررسی خرید پروفیل آلومینیوم در کرج باید بدانید که اکستروژن‌های آلومینیومی از طریق اتصالات مونتاژ می‌شوند، در حالی که اکستروژن‌های فولادی معمولاً به یکدیگر جوش داده می‌شوند. بنابراین، نصب و جداسازی پروفیل‌های آلومینیومی آسان‌تر است: به همین دلیل است که اغلب برای سازه‌های موقت استفاده می‌شود.

علاوه بر تفاوت بین فولاد و آلومینیوم، تفاوت‌های قابل توجهی نیز بین پروفیل‌های آلومینیومی مختلف وجود دارد. آیا باید از بین استاندارد یا سفارشی یکی را انتخاب کنیم؟ بستگی به عوامل مختلف دارد. در خرید پروفیل آلومینیوم در کرج کارشناسان این حوزه به دقت نیازهای شما را مطالعه می‌کنند تا مطمئن شوند که پروفیل‌های آلومینیومی به طور کامل نیازهای برنامه شما را برآورده می‌کنند.

همه چیز در رابطه با خرید پروفیل آلومینیوم در کرج

در بررسی خرید پروفیل آلومینیوم در کرج باید بدانید که اکستروژن‌های آلومینیومی محصول جانبی حرارت دادن مواد آلومینیوم و راندن آن از طریق قالب هستند. یک بیلت آلومینیومی تا دمای بالا – حدود 900 درجه فارنهایت – گرم می‌شود و سپس در یک پرس اکستروژن قرار می‌گیرد.

چه آلیاژهایی برای اکستروژن بهترین هستند؟

آلیاژهای آلومینیوم از سری 6xxx تمایل دارند تا خود را به خوبی در فرآیند اکستروژن قرار دهند. به طور خاص سه آلیاژ در کاربردهای اکستروژن ظاهر می‌شوند.

6005 آلومینیوم

آلومینیوم 6005 به دلیل استحکام و پایداری بالا، در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. از آن جایی که مقدار زیادی سیلیکون دارد، به همین جهت دمای ذوب را به میزان زیادی کاهش می دهد . 6005 همچنین دارای خواص خمشی است که آن را برای کاربردهایی که ممکن است در معرض اضافه بار یا ضربه قرار گیرند بهترین انتخاب نباشد. اکستروژن‌های آلومینیومی 6005 در لوله‌ها، اتصالات خودرو، نردبان‌ها و کاربردهای ساختاری ظاهر می‌شوند.

6063 آلومینیوم

در بررسی خرید پروفیل آلومینیوم در کرج باید بدانید که آلومینیوم 6063 از کیفیت بالایی برخوردار است. در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. وجود این دو عامل موجب شده طراحی آن بسیار منحصر به فرد باشد. آلیاژ آلومینیوم 6063 برای طراحی اکستروژن آلومینیوم سفارشی و استاندارد و همچنین برای لوله‌های ساختاری، لوله‌های بدون درز، هیت سینک‌ها و موارد دیگر استفاده می‌شود. در محصولات نهایی مانند قاب پنجره‌ها و درها و لوله سیستم آبیاری، نرده‌ها و مبلمان و… ظاهر می‌شود.

6463 آلومینیوم

آلومینیوم 6463 که از تقریباً 98 درصد آلومینیوم خام و مقادیر کمی مس، آهن، منیزیم، منگنز، سیلیکون و روی ساخته شده است، چگالی و استحکام بالایی دارد. اغلب در کاربردهای معماری یا ساخت و ساز استفاده می‌شود. اکستروژن‌های آلومینیومی ساخته شده از 6463 برای میله‌ها، لوله‌ها، سیم‌ها و انواع دیگر پروفیل‌های سفارشی به خوبی کار می‌کنند.

 

جمع بندی خرید پروفیل آلومینیومی در کرج

در بررسی خرید پروفیل آلومینیوم در کرج باید بدانید که آلومینیوم بسیار سبک‌تر از سایر فلزات است، بنابراین حمل و نقل اکستروژن‌های آلومینیومی آسان‌تر، حمل و نقل ارزان‌تر و یک ماده جذاب و مقرون به صرفه برای استفاده در کاربردهایی است که کاهش وزن مطلوب است. اکستروژن‌های آلومینیومی را می‌توان با انجام تنظیماتی در پروفیل از جمله ضخامت دیواره‌های مختلف و تقویت داخلی در طراحی پروفیل تقویت کرد. در دماهای سردتر، آلومینیوم در واقع قوی‌تر می‌شود، بنابراین برای کاربردهای خارج از منزل یا محصولاتی که در معرض هوای سرد قرار دارند عالی است.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی