نکات کلیدی در انتخاب پروفیل آلومینیوم با کیفیت

نکات کلیدی در انتخاب پروفیل آلومینیوم با کیفیت

با توجه به افزایش فزاینده قیمت دلار در سال های اخیر در ایران و تورم جهانی کالاهای اساسی مانند آلومینیوم، دچار افزایش قیمت قابل ملاحظه ای شده است. لذا فعالان حوزه صنعت قبل از خرید پروفیل آلومینیوم بهتر است در مورد انواع آن و نیز نکات کلیدی در انتخاب پروفیل آلومینیوم با کیفیت اطلاعات کافی داشته باشند تا بعد از خرید دچار ضررهای مالی نشوند.
پروفیل های آلومینیومی به نوعی از فلزات مختلف گفته می شود که در انواع صنایع متفاوت قابلیت استفاده دارد. ویژگی اصلی این پروفیل، وزن سبک آن است. به طور معمول آلومینیوم به صورت پروفیل به بازار عرضه می شود. عرضه آلومینیوم به صورت پروفیل بیشتر برای راحتی حمل و نقل و راحتی در استفاده است.
به علت موارد استفاده بسیار زیاد آلومینیوم در انواع صنایع مختلف، تجارت آن می تواند سود سرشاری را نصیب افراد فعال در زمینه صادرات و واردات آلومینیوم بکند.
پروفیل های صنعتی در عین حال که سبک هستند، دارای استحکام بسیار زیادی نیز می باشند و در کنار آن رسانایی خوب الکتریسیته نیز هستند. این نوع از پروفیل ها در انواع صنایع متفاوت مثل صنعت خودروسازی، صنعت کشتی رانی، ساخت سفینه های فضایی، ساختمان، تولید انواع دکل های برق و غیره کاربرد زیادی پیدا کرده است. همین موضوع باعث شده است تا کارخانه های تولیدی این محصول در ایران و جهان رشد زیادی داشته باشد.

آشنایی با پروفیل آلومینیوم

این نوع از پروفیل ها در صنایع گوناگون زندگی بشر به اشکال مختلفی توانسته جای خودش را باز کند. در حالت کلی تر می توان این چنین گفت که مهم ترین کاربرد برای پروفیل های آلومینیوم در ساختن پنجره و درب های آلومینیومی است. تقریبا می شود گفت پروفیل های آلومنیومی در و پنجره در همه انواع ساختمان ها اعم از تجاری و مسکونی و نیز سوله ها استفاده می شود.
یکی از نکات بسیار مهم و قابل اشاره در مورد این نوع فلز این است که فلز آلومینیوم از لحاظ فیزیکی دارای ساختاری به شدت نرم است و قابلیت شکل پذیری دارد که جزء اصلی ترین مزایای آن به حساب می آید. این فلز هم سبک است و هم این که قابلیت ورقه ورقه شدن دارد.
پروفیل آلومینیوم به هیچ وجه اکسید نشده و زنگ نمی زند به همین دلیل به نسبت فلزات دیگر مثل آهن برای درب و پنجره، خودرو و موارد این چنینی مناسب تر است. همچنین پروفیل آلومینیوم یک عایق رطوبتی هم به حساب می آید.
در صنعت حمل و نقل سهم استفاده کردن از آلومینیوم در حدود ٢٦ درصد است که نشان دهنده استفاده کردن زیاد صنایع مختلف از پروفیل الومینیوم است. صنعت بسته بندی با مصرف کاغذ آلومینیوم، تقریبا ٢٠ درصد مصرف آلومینیوم را به خود اختصاص داده است. با این مقایسه سر انگشتی به اهمیت پروفیل الومینیوم در زندگی انسان پی می بریم.

 

ویژگی های پروفیل آلومینیوم با کیفیت

ویژگی های پروفیل آلومینیوم با کیفیت

همان طور که گفته قبل از انتخاب پروفیل آلومینیوم مناسب ابتدا باید با ویژگی های آن آشنا شد یکی از علت های گسترش زیاد مصرف پروفیل‌های آلومینیومی ویژگی های بی شمار آن است.
اولین و شاید مهم ترین ویژگی پروفیل آلومینیوم، سبک بودن این محصول است که می ‌تواند در ترکیب با دیگر فلزها حتی در شرایط نامناسب هم مقاومت خوبی داشته باشد.
ویژگی دیگر این محصول این است که می توان آن را در هر سطح مقطعی که لازم است تولید نمود زیرا که این محصول با ارزش بسیار اکسترود شونده است و تنها کافی است برای هر سایز و شکل دلخواهی قالب مناسب آن را طراحی نمود.
یکی از مهم ترین ویژگی های این پروفیل‌ ها در ظاهر زیبای آن ها است و شما به ‌عنوان یک مصرف‌ کننده به راحتی می توانید انواه رنگ های دلخواه را برای کار موردنظر خود استفاده کنید.
این نوع از پروفیل‌ ها نسبت به پروفیل فولادی دیگر دارای تبادل دمای بیشتری هستند و درنتیجه از هدر رفت انرژی توسط درب و پنجره‌ جلوگیری می کنند.
پروفیل‌ آلومینیوم اشتعال پذیر نیست؛ به همین دلیل کاربرد بسیار زیادی در آشپزی دارد. نصب انواع پروفیل آلومینیوم ساده است و خیلی سریع انجام می شود. در ضمن باید خاطر نشان کرد که پروفیل آلومنیوم جزء محصولات قابل بازیافت و دوست دار طبیعت می باشد.

 

انواع پروفیل آلومینیومی

شناخت انواع پروفیل، اولین قدم در کمک به افراد برای انتخاب کردن یک پروفیل آلومینیوم با کیفیت است. از انواع مختلف پروفیل آلومینیوم می توان به نوع شیاردار یا همان تی اسلت، پروفیل های اختصاصی، پروفیل درب و پنجره، پروفیل ساده، پروفیل ترمال، آلومینیوم چوبی، پروفیل نرده، پروفیل نما، یراق‌آلات و پروفیل‌های کابینت، پروفیل هیت سینک آلومینیومی اشاره کرد.
به علت نیاز بسیار بالا به پروفیل آلومینیومی در همه صنایع بهتر است تا تولید کردن و نیز فروش این نوع پروفیل آلومینیومی به وسیله تولید کنندگان پروفیل آلومینیوم هم بیشتر شود.

پروفیل سه محفظه ای

پروفیل سه محفظه ای طبق اسـتاندارد های رده اول این صنعت به حساب می آید مهم ترین ویژگی آن رعایت کردن ۳ میلی متر ضخامت است. این نوع پروفیل برای سلیقه های متنوع مهندسان معمار ایرانی که طبعی بسیار لطیف دارند بسیار مناسب است.
این پروفیل به گونه ای است که بازسازی کردن و تعویض پنجره های قدیمی را بدون تخریب، به آسانی امکان پذیر می باشد.

پروفیل پنج محفظه ای

پروفیل پنج محفظه ای نوعی دیگر از انواع پروفیل است در این پروفیل می بایست ضخامت ۳ میلی متر و عرض آن نیز 70 میلی متر باشد. در ضمن این پروفیل دارای پنج محفظه است که نقش زیادی در جلوگیری کردن از هدر رفت انرژی دارد و برای آب و هوای خیلی سخت، بسیار مناسب است.

با توجه به سایزها و طراح های خاص، و نیز استحکام و استواری بالایی که دارد برای درب و پنجره های با ابعاد بزرگ بیشتر استفاده می شود. فشار باد زیادی همواره بر پنجره های بیرونی ساختمان های بلند مرتبه وارد می شود، لذا برای این نوع ساختمان ها استفاده از پروفیل پنج محفظه ای بسیار توصیه می شود.

پروفیل آلومینیوم کشویی

پروفیل آلومینیوم کشویی در صنعت ساخت و ساز به خصوص سازه هایی که معماری آن به گونه ای است که محدودیت فضا وجود دارد از این نوع پروفیل استفاده می شود. برخی از مواقع هست که امکان استفاده از پنجره های لولایی وجود ندارد در این موارد نیز میتوان از پروفیل کشویی استفاده کرد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی