طراحی اختصاصی پروفیل آلومینیوم

طراحی اختصاصی پروفیل آلومینیوم

طراحی اختصاصی پروفیل آلومینیوم با روش مهندسی انجام می شود. توجه داشته باشید در هنگام طراحی پروفیل افرادی که شامل واحد فروش، واحد اجرا، مشتری و… هستند، حضور دارند. این افراد تمامی توانایی خود را با همدیگر به اشتراک می گذارند و تغییرات و اصلاحات و همینطور پیشنهاد های نهایی توسط ۴ گروه مورد تایید قرار می گیرد. در آخر نیز این طراحی توسط نرم افزار های مرتبط آماده می شود و شبیه سازی می گردد. پس از آن طراحی و قالب و نقشه های سه بعدی آن آماده می گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفید و مختصری در خصوص طراحی پروفیل آلومینیوم کسب نمایید.

طراحی اختصاصی پروفیل آلومینیوم چیست؟

پروفیل اختصاصی آلومینیوم آن دسته پروفیل آلومینیومی هستند که برای کار ها و فرایند های خاصی به صورت منحصر به فردی تولید شده اند. توجه داشته باشید که این پروفیل ها به صورت شخصی به تولید می رسند و طراحی می شوند. با این وجود نمی توانید از آن ها برای فروشگاه های متفرقه استفاده کنید. اگر قرار بر این باشد که این پروفیل ها برای کاری طراحی شوند، فرایند طراحی باید توسط شخص متخصص در امر اکستروژن آلومینیوم انجام شود‌.

توجه داشته باشید اگر فرایند طراحی را یک فرد آگاه در پیش بگیرد نتیجه نهایی به صرفه تر خواهد بود و مسلما مطلوب و قابل قبول تر است. شخصی که طراحی را انجام می دهد باید بداند که کدام سطح پروفیل آلومینیوم قابل اکسترود است و کدام پروفیل آلومینیوم قابل اکسترود نیست! دانش در مورد اکسترود بسیار ضروری است و برای تولید پروفیل باید این دانش وجود داشته باشد.

طراحی پروفیل آلومینیوم از طریق نرم افزار های تخصصی چگونه است؟

برای اینکه پروفیل آلومینیوم مورد نظر خود را طراحی کنید باید چندین قدم بردارید. قدم اول استفاده از کامپیوتر و طراحی به صورت آنلاین است. مهندس طراح با توجه به گفته های شخص خریدار و فردی که تخصص اکستروژن را دارد، طرحی مناسب برای اکسترود پروفیل آلومینیوم را به وجود می آورد.

برای اینکه این طراحی به طرح نهایی برسد راه طولانی را در پیش دارد. در ابتدا طراحی را در سطح مقطع اکستروژن آنجا می دهند و طرح مورد نظر باید توسط خریدار پروفیل آلومینیوم تایید شود. در مرحله بعد نیز باید از طریق پرینتر های سه بعدی به طرح اشراف یافته و از ابعاد واقعی آن نیز آگاه شویم.

اگر طرح مورد نظر تایید نشود یا اینکه مشکلی در آن وجود داشته باشد باید مجددا دشت به کار شده و سطح مقطع طرح نیز دوباره طراحی شود. توجه داشته باشید که مراحل اکستروژن آلومینیوم را می توان از طریق برنامه های خصوصی و ابزار های کامپیوتری مخصوص شبیه سازی نمود.
قالب اکستروژن باید با سطح مقطع پروفیل آلومینیوم متناسب باشد و به این گونه طراحی شود. پس از اینکه سطح مقطع پروفیل آلومینیوم طراحی شد باید برای ساخت قالب طراحی مورد نظر برای اسم طراحی ارسال شود. توجه داشته باشید که قالب های اکستروژن دارای انواع مختلفی هستند. قالب با توجه به ظرافت و پیچیدگی مقطع انتخاب می شود. بنابراین اینکه کدام قالب متناسب اکستروژن سطح مقطع است باید به پیچیدگی و ظرافت سطح توجه کنید.

طراحی پروفیل آلومینیوم

تست قالب اکستروژن پروفیل آلومینیوم

در این مرحله نیز باید از قالب مورد نظر تست اکسترود بگیرید و مطمئن شوید که قالب قابلیت تناژ بالا را دارد. همچنین از طریق این تست از کیفیت پروفیل آلومینیوم اکسترود شده نیز مطمئن می شوید.

توجه داشته باشید در فرایند تست امکان دارد که قالب شما بشکند و از بین برود. اگر قالب شما دچار شکستگی شد باید قالب را مجددا طراحی کنید. اگر طراحی شما به صورت تخصصی باشد و از دانش اکستروژن استفاده شود چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و منجر به هزینه های اضافی نیز نمی شود. در آخر اگر از کیفیت قالب خود مطمئن شدید می توانید پروفیل آلومینیوم اختصاصی را در تعداد هایی که مد نظر دارید به تولید برسانید. برای اینکه از شکستگی قالب جلوگیری کنید باید هر چند وقت قالب مورد نظر سرویس شود. طی این فرایند از تغییر شکل پروفیل آلومینیوم نیز جلوگیری می کنید. شاخه های به تولید می رسند و با توجه به درخواست مشتری برش خواهند شد.

طراحی پروفیل

پروفیل اختصاصی چه ویژگی هایی دارد؟

پروفیل آلومینیوم اختصاصی دارای ویژگی هایی است که در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم:
وزن کم: همانطور که می دانید آلومینیوم در مقایسه با برنج و دیگر فلزات وزن بسیار کمی دارد و همین امر سبب می شود که فرایند طراحی و تولید پروفیل آلومینیومی نیز ارزان تر صورت بگیرد. همین عوامل سبب شده است که آلومینیوم به یک فلز جذاب تبدیل شود. این فلز در عواملی که کاهش وزن در اولویت است مورد استفاده قرار می گیرد.
مقاومت بالا: می توانید در فرایند طراحی و تولید پروفیل اکستروژن آلومینیوم، پروفیل را به گونه ای طراحی کرد که از مقاومت بالایی برخوردار باشد. با توجه به نیاز و کاربرد آن می توان برخی از قسمت های آن را ضخیم تر نمود و مقاومت آن را افزایش داد. در برخی از کاربرد ها که سایش سرد در آن وجود داشته است می توان به آسانی از فرایند تولید پروفیل اکستروژن آلومینیوم استفاده نمود. چرا که آلومینیوم در مواجه با سرما مقاوم تر و محکم تر می شود.

طراحی انواع پروفیل آلومینیوم

تولید پروفیل آلومینیوم اختصاصی

پروفیل اختصاصی یا همان پروفیل آلومینیوم اختصاصی، از فلز آلومینیوم تولید می شود. آلومینیوم به عنوان یکی از پرفرازترین عناصر معدنی در پوسته زمین حضور دارد. با این حال، لازم به ذکر است که آلومینیوم به صورت خالص در طبیعت یافت نمی شود و از معدن بوکسیت استخراج می گردد. معدن بوکسیت در مناطق مختلف جهان یافت می شود و در مراحل استخراج زیریند:
خردایش و پراکندگی: معدن بوکسیت در ابتدا خرد شده و در آب پراکنده می شود.
حذف خاک رس و سیلیس: در مرحله بعدی، خاک رس و سیلیس که دو محصول جانبی هستند، حذف می شوند و بوکسیت باقی مانده در کوره خشک می شود.
ترکیب با کربنات سدیم و آهک: بوکسیت به صورت کامل خشک شده و با کربنات سدیم تجارتی و آهک به صورت کامل ترکیب می شود.
کلسیناسیون و فرآوری: مخلوط حاصل، پیش از حرارت دیدن در کوره کلسیناسیون، از مراحل فرآوری گذر می دهد. نتیجه این مرحله، ماده آلومینا است که به شکل پودری با ترکیب شیمیایی اکسیژن و آلومینیوم خود را به نمایش می گذارد.
بعد از تولید ماده آلومینا، مراحل بعدی شامل ذوب آلومینیوم از ماده آلومینا و سپس آلیاژ سازی با عناصر مختلف می شوند. در این مراحل، مقادیر مورد نیاز از عناصر آلیاژ ساز مثل مس، منیزیوم، سیلیکون و منگنز به آلومینیوم اضافه می شود. این فرآیند باعث تولید یک آلیاژ با ویژگی های مطلوب برای استفاده در تولید پروفیل آلومینیوم اختصاصی می شود.

کاربرد پروفیل آلومینیوم اختصاصی

در شرایط که کارخانجات و صنایع تولیدی نیاز به پروفیل آلومینیومی با ویژگی های خاص دارند و از پروفیل استاندارد یا عمومی برخوردار نمی شوند، تولیدکنندگان پروفیل آلومینیوم متناسب با این نیازها، پروفیل آلومینیوم اختصاصی را طراحی و تولید می کنند.
پروفیل آلومینیوم به دلیل ویژگی های برجسته مانند سبکی، قابلیت شکل پذیری، و مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی، در صنایع گوناگونی همچون ساختمان سازی، کشاورزی، تولید ماشین آلات، و ابزارهای مهندسی به کار می روند. این نیاز به پروفیل آلومینیوم با عملکرد خاص، تغییرات چشمگیری در فرآیند تولید پروفیل به وجود آورده است. اکنون، هر نوع مقطعی از پروفیل آلومینیوم در کمترین زمان ممکن قابل طراحی و تولید می باشد.
این تحولات در صنعت تولید پروفیل آلومینیوم نشان دهنده توانمندی این صنعت در پاسخگویی به نیازهای متنوع بازار و افزایش تنوع محصولات است. به این ترتیب، پروفیل های آلومینیوم اختصاصی به عنوان یک راه حل سفارشی و انعطاف پذیر برای صنایع مختلف به شمار می آیند، که توانایی پاسخگویی به نیازها و انتظارات مشتریان را بهبود بخشیده و عملکرد بهینه در کاربردهای مختلف را فراهم می سازند.

طراحی اختصاصی پروفیل آلومینویم بهفرد

شرکت بهفرد با سال ها تجربه و سابقه در این زمینه مفتخر است که شما را در طی فرایند طراحی تا تولید پروفیل آلومینیومی و پروفیل آلومینیوم اختصاصی یاری برساند و همراه شما عزیزان باشد. شما می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود و طراحی و تولید از طریق شماره های درج شده با کارشناسان سایت تماس بگیرید و با متخصصان سایت ما ارتباط برقرار کنید.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی