قوطی آلومینیوم و کاربرد آن

قوطی آلومینیوم و کاربرد آن

این فلز آلومینیوم یکی از مهم ترین و پر کاربردترین عناصر موجود در طبیعت است که بعد از اکسیژن و سیلیسیم فراوان‌ترین عنصر شناخته شده در کره زمین می باشد.
یکی از مهم ترین خصوصیات این فلز این است که دارای خاصیت واکنش‌ پذیری بسیار بالایی بوده و به همین علت در طبیعت بسیار نادر است و فقط به صورت ناخالص همراه با سنگ‌های معدنی دیگر قابل استخراج می باشد.
بیشترین آلومینیوم موجود در دنیا از سنگ بوکسیت به دست می آید. آلومینیوم یکی از معروف ترین فلز می باشد و البته جزء فلزات گران قیمت می باشد و می توان چنین بیان نمود که در بیشتر صنایع جزء مواد اولیه برای تولید به حساب می آید.
قوطی های آلومینیومی که امروزه تمام دنیا را فرا گرفته اند از این فلز بسیار با ارزش ساخته و تولید می شوند.

علت ساخت قوطی ها از آلومینیوم

قوطی های آلومینیومی جزء ظروف یک بار مصرف برای بسته‌ بندی هستند که درصد بالایی از آن ها از فلز آلومینیوم تهیه شده هستند و این انتخاب در نوع خود دارای دلایل زیادی می باشد که د زیر به بیان تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت.
یکی از مهم ترین ویژگی های این فلز قابلیت شکل پذیری بالای آن است که آن را به انتخابی مناسب برای تولید قوطی ها تبدیل کرده است زیرا در ساخت قوطی باید از فلزی استفاده شود که قابلیت تبدیل به ورقه ای بسیار نازک با وزن کم را داشته باشد که آلومینیوم انتخاب مناسبی است.
یکی دیگر از دلایل استفاده از این فلز در تولید قوطی این است که این فلز در برابر اکسایش مقاوم بوده و دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی گردد.
از آنجایی که بیشتر این قوطی ها برای نگهداری و کنسرواسیون مواد غذایی کاربرد دارند برای تولید آن ها آلومینیوم بهترین گزینه انتخابی است زیرا اگر قوطی فلزی دچار اکسایش و زنگز دگی گردد کل محتویات داخلی اش فاسد شده و قابلیت مصرف نخواهد داشت. همچنین آلومینیوم دارای قابیلت شکل پذیری بالایی است که موجب سهولت در تولید قوطی های فلزی با هر شکل و ظاهری می گردد.
یکی از کاربرد های قوطی آلومینیومی در صنعت کنسرو سازی است. موضوع آلومینیوم و صنعت کنسرو جزء مسائل اصلی کشورها به حساب می آید زیرا کنسرو ها غذاهایی هستند که توانایی ماندگاری بالایی دارند و در مواقع بحرانی و جنگ به اصلی ترین موضوعات یک کشور تبدیل می شوند.

پروفیل قوطی آلومینیوم

پروفیل قوطی آلومینیوم

قوطی آلومینیومی یکی از پر کاربرد ترین انواع مصارف از فلز آلومینیوم است زیرا هر روز میلیون ها قوطی در سراسر دنیا در مصارف گوناگون استفاده گشته و از چرخه مصرف خارج می گردند که باید مجددا بازیافت شده و به چرخه تولید بازگردند.
برای تولید این حجم بالا از قوطی های آلومینیومی باید از پروفیل های خاص و ویژه ای که مناسب برای این کار باشد استفاده کرد. پروفیل مورد نظر برای این منظور ابعادش ۴۰ در ۸۰ میلی متر بوده که دارای ضخامت ۴ می باشد.
چنین پروفیلی با توجه به ابعاد بسیار خوب و دقیق برای این هدف و ضخامت بالای خود در بین جمعیت زیادی از تولید کنندگان قوطی های آلومینیومی طرفداران زیادی پیدا کرده است و از پرفروش ترین پروفیل های قوطی می باشد.
علاوه بر استفاده از این نوع از پروفیل های آلومینیومی برای تولید کردن قوطی از آن ها در صنعت ساخت و ساز، تولید کردن لوازم خانگی و مانند آن نیز استفاده می شود.

سازگاری قوطی آلومینیومی با محیط زیست

 

سازگاری قوطی آلومینیومی با محیط زیست

یکی از مواردی که در ساخت و ساز هر نوع قطعه ای باید بسیار به آن توجه کرد میزان سازگاری آن با محیط زیست می باشد قوطی ‌های آلومینیومی با محیط زیست بسیار سازگاری دارند. قوطی های آلومینیومی کاملا قابل بازیافت بوده و به اصطلاح دوست طبیعت به جساب می آیند.
یکی دیگر از ویژگی های این نوع از قوطی ها این است که قوطی ‌های آلومینیومی با محافظت از تأثیر منفی عناصر بیرونی بر محتویات درونی قوطی باعث حفظ طعم نوشیدنی ها و خوراکی های داخل خود می شوند.
علاوه بر این، قوطی به خودی خود زنگ زده نمی شود زیرا آلومینیوم در برابر رطوبت عایق بوده و زنگ نمی زند و به هیچ وجه خاصیت خود را از دست نمی دهد و دچار آسیب دیدگی نمی گردد.
از دیگر مزایای قوطی های آلومینیومی این است که بیش از نیمی از آلومینیوم موجود امروزه بازیافت می شود.

 

مقایسه قوطی آلومینیومی و شیشه ای

یکی از مواردی که صاحبان و مدیران شرکت ها دقت بسیار بالایی بر آن دارند قیمت مواد اولیه و هزینه نهایی تولید محصولاتشان است و راهکارهایی که بتوانند هزینه ها را کاهش و سود خود را افزایش دهند اگرچه تولید قوطی آلومینیوم نسبت به بطری شیشه ای هزینه بیشتری دارد اما استفاده از آن در تولید ۳.۵ درصد ارزان تر و مقرون به صرفه تر از بطری شیشه ای است.
قوطی های آلومینیومی بسیار سبک بوده و باعث صرفه جویی قابل توجهی در هنگام حمل و نقل نوشیدنی ها در مسافت های طولانی می شوند.
قوطی های آلومینیومی نسبت به سایر جنس هایی که قوطی ها از آن ساخته می شوند بهتر هستند زیرا در ماشین های حمل بار در اثر تکان خوردن های شدید و برخورد با یکدیگر و غیره دچار شکستگی نمی شوند.
در حالت کلی قوطی هایی از جنس آلومینیوم بیشتر از سایر موارد مورد توجه تولید کنندگان بوده و همین امر مورد مصرف و تقاضا برای این نوع از قوطی ها را افزایش داده است.
یک ظرف آلومینیوم را می توان به تعداد نامحدود و در دفعات بی نهایت مورد بازیافت قرار داد و این کار چیزی از کیفیت آن ها کم نمی کند و این کار باعث کاهش تولید کربن دی اکسید شده که برای طبیعت بسیار مفید است.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی