جوشکاری پروفیل آلومینیوم

جوشکاری پروفیل آلومینیوم

روش‌های مختلفی برای اتصال دائمی قطعات آلومینیوم وجود دارد که جوش‌کاری یکی از این روش‌ها است. برای جوشکاری نیاز است که قطعات با استفاده از حرارت ذوب شوند سپس قطعات در حالتی که ذوب هستند به یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند. پس از سرد شدن شاهد اتصال محکم و دائمی آن‌ها خواهیم بود. جوشکاری پروفیل آلومینیوم کار هر کسی نیست و افراد ماهر این کار را برعهده می‌گیرند. با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان جوشکاری پروفیل آلومینیوم را انجام داد. در این مقاله قصد داریم که در مورد این روش‌های جوش اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم برای کسب اطلاعات جدید و مفید با ما همراه باشید.

روش‌های جوشکاری پروفیل آلومینیوم

همانطور که گفتیم روش‌های مختلفی برای جوشکاری پروفیل آلومینیوم وجود دارد. که متقاضیان بر حسب نیاز از این روش‌ها استفاده می‌کنند. مزایا و مشخصه‌های هر کدام از روش‌های جوشکاری متفاوت و اختصاصی است. برای آشنایی بیشتر شما این روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

روش های جوشکاری پروفیل آلومینیوم

جوشکاری لیزر

در چند سال اخیر صنعت لیزر بسیار پیشرفت کرده است و ما شاهد تولید محصولات و دستگاه‌های مختلفی در این زمینه هستیم. به‌عنوان‌مثال بعضی از دستگاه‌های لیزر در پزشکی و بخش‌های مختلف درمانی بسیار کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنعت جوشکاری نیز این دستگاه‌های جدید و پیشرفته توانستند جایگاه خوبی را کسب کنند. به‌طوری که امروزه یکی از روش‌هایی رایج جوشکاری، جوش با لیزر است.
این روش به دلیل جدید و مدرن بودن مزایای بسیار زیادی دارد و سرعت عمل جوشکاری پروفیل آلومینیوم در آن بسیار زیاد است. البته می‌توان برای متریال و آلیاژهایی از این روش جوش استفاده کرد که در برابر ترک خوردن مقاومت بالایی داشته باشند. جوشکاری لیزری اینگونه انجام می‌شود که در قطعه‌های آماده برای جوش به وسیله اشعه لیزر حوضچه مذابی درست می‌کنند و از این طریق آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند.

جوشکاری قوس الکتریکی

الکترودهای ویژه آلومینیوم و قوس الکتریکی برای جوشکاری قوس الکتریکی به‌کار برده می‌شوند این نوع جوش با برق انجام می‌شود. الکترود های استفاده شده در این نوع جوش دارای ۹۵ درصد و ۵۰ درصد سیلیسیم هستند. باید بدانید که عامل تعیین کننده قطر این الکترودها ضخامت آلومینیوم است. حرارت استفاده شده در این روش جوشکاری پروفیل آلومینیوم معمولاً بر اساس ضخامت پروفیل تعیین می‌شود و این حرارت در حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد متغیر است.
برای جوشکاری قوس الکتریکی از دستگاه‌های عادی جوشکاری بهره می‌گیرند. در این روش آلیاژهای آلومینیوم سریع می‌سوزند و به اکسید تبدیل خواهند شد برای جلوگیری از رخداد همچنین امری آلومینیوم را با گازهای هلیوم و آرگون حفاظت می‌کنند. این روش جوش پروفیل آلومینیوم متقاضیان خاص خود را دارد که افراد با توجه به‌راحتی عملکرد آن ترجیح می‌دهد از این روش استفاده کنند.

جوشکاری TIG

یکی دیگر از روش‌های جوشکاری پروفیل آلومینیوم جوشکاری TIG است. در این روش از تجهیزات مختلفی بهره می‌گیرند. اما شناخته شده‌ترین آن‌ها الکترود هلیوم، مفتول آلومینیوم یا گاز آرگون است. این نوع جوشکاری به این صورت انجام می ‌شود که بین قطعه و الکترود که معمولا از جنس تنگستن است قوس الکتریکی تشکیل می‌شود. به وسیله گاز هلیوم یا آرگون از آن محافظت صورت می‌گیرد. در قسمت پایانی و انتهایی محل اتصال با استفاده از مفتول آلومینیوم پر خواهد شد.

جوشکاری MIG

روش رایج دیگری که برای جوشکاری پروفیل آلومینیوم از آن استفاده می‌کنند جوشکاری MIG است. این روش جوشکاری به‌صورت نیمه خودکار انجام می‌شود. از رشته سیم جوش در این روش برای پر کردن محل اتصال استفاده می‌کنند. تفنگ مخصوص جوشکاری سیم جوش‌ها را به قسمت‌های مد نظر وارد می‌کند. سپس با استفاده از قوس الکتریکی دو محل را به یکدیگر متصل کرده و جوش می‌دهد.

مزایای جوشکاری پروفیل آلومینیوم

جوشکاری پروفیل آلومینیوم مزایای بسیار زیادی دارد که شما در صورت استفاده از آن می‌توانید به این مزایا دست پیدا کنید. با توجه به اینکه این مزایا گسترده و وسیع هستند چند نمونه از آن‌ها را معرفی می‌کنیم تا آشنایی نسبی با آن‌ها پیدا کنید.

مزایای روش های جوشکاری پروفیل آلومینیوم

محدودیت ضخامت وجود ندارد

یکی از مزیت‌های قابل‌توجه جوشکاری پروفیل آلومینیوم این است که شما بدون محدودیت می‌توانید جوشکاری را در هر ضخامتی انجام دهید. البته این امر به میزان قابل‌توجهی به نوع جوشکاری که از آن بهره می‌گیرد نیز بستگی دارد. اما به‌طورکلی این مزیت جوشکاری سبب می‌شود بتوانید نهایت بهره را از آن ببرید.

مقاومت زیاد

بر اساس بررسی‌های انجام شده قسمتهایی از پروفیل که جوشکاری شده‌اند، دارای مقاومت بیشتری هستند. پس می‌توان گفت یکی از مزیت‌های بارز و چشمگیر جوشکاری پروفیل آلومینیوم بالا بودن مقاومت در ناحیه جوش است.

اتصال قوی

در برخی از روش‌های اتصال شاهد هستیم که بعد از گذشت مدتی قطعات مختلف پروفیل از یکدیگر جدا می‌شوند. اما در جوشکاری پروفیل آلومینیوم این قطعات دارای اتصال قوی و غیرقابل جدا شدنی هستند و شما می‌توانید از اتصال اطمینان خاطر داشته باشید.

هزینه خدمات جوشکاری پروفیل

هزینه جوشکاری پروفیل آلومینیوم با توجه عوامل مختلفی تعیین می‌شود. یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار که نباید آن را نادیده گرفت نوع جوشکاری است که شما از آن بهره می‌گیرید. روش‌های جوشکاری‌ مختلفی برای آلومینیوم وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی اختصاصی هستند. البته ضخامت پروفیل‌هایی که قصد جوشکاری آن‌ها را دارید نیز بسیار حائز اهمیت هستند. مجموعه‌ای که شما خدمات جوشکاری را به آن‌ها می سپارد نیز در تعیین هزینه نهایی دخیل هستند. اگر این مراکز معتبر و شناخته شده باشند قطعاً هزینه کمتری از شما دریافت می‌کنند. پس بهتر است که این خدمات را به یک مجموعه ماهر و سابقه‌دار بسپارید.

مدت زمان جوشکاری پروفیل آلومینیوم

قطعاً در بهره‌گیری از هر خدماتی مدت زمان اجرای آن نیز حائز اهمیت است. باید بدانید عواملی که در قیمت جوشکاری پروفیل آلومینیوم دخیل هستند نقش قابل‌توجهی نیز در زمان مدت زمان اجرای این جوشکاری دارند. به‌طور‌کلی مدت زمان جوشکاری به نوع جوش بستگی دارد قطعا اگر شما از انواع جوشکاری‌های پیشرفته و مدرن بهره بگیرید خیلی سریع‌تر قادر خواهید بود که از پروفیل استفاده کنید. البته تعداد پروفیل‌ها نیز در مدت زمان اتمام جوش موثر هستند هر چه تعداد آن‌ها بیشتر باشد شما باید زمان بیشتری به جوشکاری اختصاص دهید.

سخن پایانی

پروفیل‌های آلومینیوم متقاضیان بسیار زیادی دارند، این محصولات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. تولید آن‌ها منجر شده که تحول عظیمی در صنعت ایجاد شود. با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان پروفیل های آلومینیوم را جوشکاری کرد. نوع جوشکاری پروفیل آلومینیوم معمولاً بسته به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. هزینه این جوشکاری نیز متناسب با نوع و روش جوشکاری که از آن استفاده می‌کنند تعیین می شود. معمولاً افرادی که جوشکاری را برعهده می‌گیرند باید تخصص لازم را داشته باشند در غیر این صورت جوشکاری پروفیل به‌خوبی انجام نمی‌شود.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی