تفاوت پروفیل سبک و سنگین

تفاوت پروفیل سبک و سنگین

تولید پروفیل‌ها با تحول عظیمی در صنایع مختلف همراه بود که این امر به دلیل کارایی بالای آن‌ها است. در بسیاری از صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، مبلمان و غیره می‌توان به وضوح حضور پروفیل‌ها را مشاهده کرد. این محصولات انواع مختلفی دارند و برای معرفی و استفاده از آن‌ها اصطلاحات خاصی را به‌کار می‌برند. پروفیل سبک و سنگین از جمله اصطلاحات شناخته شده در مورد این محصولات پر بازده هستند. اما این محصولات با هم تفاوت‌هایی دارند در این مقاله می خواهیم تفاوت پروفیل سبک و سنگین توضیح دهیم.  اگر قصد استفاده از آن‌ها را دارید ابتدا باید از تفاوت این دو اطلاع پیدا کنید.

پروفیل سنگین

پروفیل های سنگین به صورت صنعتی و ساختمانی تولید و عرضه می‌شوند، که در می‌توان برای امور مختلف از آن‌ها استفاده کرد. این محصولات به گونه‌ای طراحی می‌شوند که دارای مقاطع به شکل مربع و مستطیل هستند. از ورق سیاه با ضخامت بیشتر یک‌و‌نیم میلی‌متر برای ساخت پروفیل‌های سنگین با ابعاد مختلف  استفاده می‌کنند. ویژگی و نوع ساخت این محصولات شده ویژگی‌های خاصی داشته باشند. از جمله این مشخصه‌ها می‌توان به پایداری پیچشی و خمشی در سطح بالای پروفیل‌های سنگین اشاره کرد. به‌علاوه این محصولات دارای جوش پذیری به نسبت بالایی هستند.

پروفیل سنگین

پروفیل سبک

اگر در جایی اصطلاح پروفیل مبلی را شنیده‌اید منظور همان پروفیل سبک است. پروفیل‌های سبک را اکثرا از ورق روغنی یا ورق نورد سرد تولید می‌کنند و دارای ضخامت‌های متغیری هستند. یکی از انواع این محصول که کارایی بالایی دارد قوطی مبلی بوده که دارای خصوصیات عالی است. پروفیل های سبک خصوصیات متنوع دارند ازجمله بارزترین این خصوصیات می‌توان به کیفیت عالی سطح اشاره کرد. این محصولات از نظر قطر و ضخامت بسیار دقیق هستند و شما این امر را موقع خرید و متوجه خواهید شد. بسته به سایز پروفیل ظریف بودن این محصولات تعیین خواهد شد. یکی از ویژگی‌های آن‌ها این است که فرم‌پذیری مناسبی دارند و شما می‌توانید از این ویژگی متناسب با نیاز خود استفاده کنید.

 

تفاوت پروفیل سبک و سنگین در چه چیزی می باشد ؟

انواع پروفیل با یکدیگر متفاوت هستند، از جمله مشخص‌ترین تفاوت آن‌ها می‌توان به شیوه ساخت و مواد اولیه پروفیل اشاره کرد. البته این پروفیل‌ها دارای تفاوت‌های چشمگیر دیگری هستند که آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

کاربرد پروفیل سنگین و سبک

قطعاً یکی از موارد تفاوت‌ پروفیل سبک و سنگین در کارایی و کارکرد آن‌ها است‌،   این محصولات متناسب با شیوه ساخت خود کارایی مختلفی دارند. از انواع پروفیل‌های سنگین برای مصارف ساختمانی ستون در و پنجره استفاده می‌کنند. در صنایع ماشین سازی از این محصول برای ساخت ماشین آلات سنگین بهره می‌برند. اما پروفیل‌های سبک برای ساخت لوازم خانگی متنوع کارایی دارند. این محصولات در ساخت مبلمان و صندلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل سبک

ضخامت در تفاوت پروفیل سبک و سنگین

یکی دیگر از موارد تفاوت پروفیل سبک و سنگین از نظر ضخامت می باشد. افرادی که قصد خریداری این محصولات دارند به ضخامت آن‌ها توجه ویژه‌ای می‌کنند. زیرا که بر اساس نوع از ضخامت کارکرد این محصولات تعیین می‌شود. طبیعتاً شما نمی‌توانید از پروفیل با ضخامت کم برای ساختمان استفاده کنید و این نشان‌دهنده اهمیت ضخامت آن‌ها است. پروفیل‌های سبک اکثر با ضخامت کمتر از یک‌و‌نیم میلیمتر تولید می‌شوند.  اما پروفیل‌های سنگین دارای ضخامت بیش از یک‌و‌نیم میلی‌متر هستند.

 

تحمل بار در تفاوت پروفیل سبک و سنگین

پروفیل‌ها بر اساس نوع ساخته تحمل بار مشخصی دارند، قطعاً اگر در ساخت یک محصول از مواد اولیه بیش‌تر استفاده شود قطعاً تحمل بار محصول بالاتر است.  تحمل بار نیز از مهم ترین موارد تفاوت پروفیل سبک و سنگین می باشد و برای بعضی صنایع بسیار حائز اهمیت است و سعی می‌کنند محصولاتی خریداری کنند که بار بیشتری تحمل کنند. تحمل بار پروفیل‌های سنگین با توجه به شیوه  ساخت و مشخصه های آن‌ها بیشتر است.  بر همین اساس در صنایع سنگین مانند ساختمان سازی از آن‌ها استفاده می‌شود. اما میزان تحمل بار در پروفیل‌های سبک به نسبت با توجه به ساخت آن‌ها کمتر است.

 

وزن در تفاوت پروفیل سبک و سنگین

از اسم این محصولات می‌توان متوجه شد که در وزن دارای اختلاف هستند. پروفیل‌های سبک  دارای وزن بسیار کمتری هستند البته وزن  این محصولات متناسب با کارکرد آن‌ها است.  به‌عنوان مثال از پروفیل‌های سبک در صنعت مبل‌سازی استفاده می‌کنند که امکان استفاده از پروفیل‌های سنگین وزن نیست. پروفیل‌های سنگین نیز دارای وزن بسیار بیشتری هستند که تحمل بار آن‌ها بر اساس همین مشخصه تعیین می‌شود.

 

قیمت پروفیل سبک و سنگین

قیمت خرید هر محصولی مهم است پروفیل‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از موارد شاخص تفاوت پروفیل سبک و سنگین در قیمت آن‌ها است  که متناسب با فاکتور‌های متنوعی تعیین می‌شود.  به‌عنوان مثال اگر شما پروفیل‌ها را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید و هزینه به نسبت بالاتری نیز باید بپردازید. البته این هزینه را  بابت کیفیت بالای محصولات پرداخت می‌کنید.  به‌طور‌کلی پروفیل‌های سبک به دلیل نوع ساخت و دقت بالا در طراحی آن‌ها دارای قیمت بیشتری هستند.

 

پروفیل سبک و سنگین را چگونه تهیه کنیم؟

اگر شما قصد خریداری این محصولات را دارید می توانید آن‌ها را از مراکز مختلفی خریداری کنید. اما قبل از خرید بهتر است که از کیفیت برند سازنده این محصولات اطمینان خاطر حاصل کنید. اگر شما این محصولات را از برندهای شناخته شده خریداری کنید می‌توانید بهره بیشتری از آن‌ها ببرید. خرید آنلاین پروفیل سبک و سنگین با توجه به این که بسیار سریع‌تر است متقاضیان بیشتری دارد.

با خرید غیر حضوری این محصولات نیازی نیست که شما وقت و هزینه زیادی را صرف کنید. البته قبل از خرید الزامی است که از معتبر بودن مرکز موردنظر مطمئن شوید. با بررسی سابقه مراکز مختلف عرضه کننده پروفیل می‌توان به معتبر بودن آن‌ها پی برد. کارشناسان و کادر مجرب ما در شرکت قالب سازان بهفرد حتی قادر می باشد در انتخاب پروفیل سبک و سنگین، مناسب به شما کمک کنند زیرا که تخصص بالایی دارند.

 

جمع بندی راجب تفاوت پروفیل سبک و سنگین

پروفیل سبک و سنگین در ویژگی‌های مانند ضخامت،  نوع تولید،  وزن با یکدیگر تفاوت دارند.  بر همین اساس متقاضیان قبل از خرید این محصولات ابتدا باید نوع مورد نیاز خود را تعیین کنند.  با توجه به کارایی که شما از این محصولات انتظار دارید می‌توانید نوع آن را مشخص کنید. البته مهمتر از همه چیز این است که شما این محصولات را از مراکز معتبر و با قیمت مناسب تهیه کنید. اگر قصد تهیه انواع پروفیل‌های سبک و سنگین ( مانند پروفیل آلومینیوم ) و همچنین پروفیل آلومینیوم اختصاصی را دارید می‌توانید از طریق وبسایت اقدام به خرید این محصولات کنید.  اگر به راهنمایی بیشتری در این زمینه نیاز دارید کافی است که فقط با ما ارتباط بگیرید.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی