انواع پروفیل و مشخصات آن

انواع پروفیل و مشخصات آن

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پروفیل‌ و مشخصه‌های آن‌ها آشنا کنیم. با گسترش فناوری و پیشرفت علم محصولات بسیار متنوعی تولید شده است که کارایی بالایی دارند. می‌توان گفت که پروفیل‌ ها یکی از این محصولات جدید و بسیار پرکاربرد هستند. این محصولات معمولاً در طول‌های بسیار زیاد با ویژگی‌های مختلفی ساخته می‌شوند. دارا بودن سطح مقطع باز یا بسته یکی از مشخصات بارز این تجهیزات پرطرفدار است. قطعا مطالعه این اطلاعات برای شما مفید و سودمند خواهد بود پس ما را همراهی کنید.

با انواع پروفیل‌ آشنا شوید

پروفیل‌ها جزو محصولاتی قرار دارند که از آ‌ن‌ها استفاده بسیاری می‌شود.  بر همین اساس انواع این محصولات تولید شده‌اند. متقاضیان بسته به نیاز خود می‌توانند انواع پروفیل را خریداری و مورد استفاده قرار دهند.

انواع پروفیل

پروفیل ساختمانی

پروفیل‌ها در صنعت ساختمان سازی نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این صنعت کارایی بسیار بالایی دارند.  از جمله مشخصه‌های پروفیل‌های ساختمانی می‌توان به این مورد اشاره کرد که اکثر در ضخامت‌های ۲ یا ۴ میلیمتر طراحی و تولید می‌شوند. پروفیل لنگه‌دری جزو پرمصرف‌ترین انواع این محصولات است که کارایی خوبی نیز دارد. پروفیل‌های ساختمانی اکثرا در شکل‌های مربع یا مستطیل برای ساخت درب و پنجره تولید می‌شوند. در صورت نیاز می‌توان از این محصولات برای ساخت قفسه در ساختمان‌های مختلف استفاده کرد.

صنعتی

یکی از پربازده‌ترین انواع این محصول نوع صنعتی آن است که با شرایط و امکانات خاصی تولید می‌شود. این تجهیزات کارایی بسیاری دارند و در تابلوهای تبلیغاتی بسیار بزرگ،  انواع پل‌ها و سازه‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول با نام پروفیل سنگین نیز شناخته می‌شود که این امر به دلیل استفاده از ورق سیاه ضخامت بالا در ساخت آن است. طراحی این پروفیل‌ها اینگونه است که معمولا دارای طول 12 متر با ابعاد متغیر هستند.

پروفیل کامپوزیت

ایران جزو کشورهای زلزله خیز محسوب می‌شود و ما  هر سال شاهد زمین‌لرزه‌های متعددی هستیم. در برخی مواقع این زمین لرزه‌ها خسارت بسیار زیادی به سازه‌ها و ساختمان‌های مختلف می‌زنند. استفاده از پروفیل های کامپوزیتی میتواند راهکار موثری برای مقابله در برابر این زمین لرزه‌ها باشد. این پروفیل‌ها دارای خاصیت غیر کشسان هستند که دوام سازه را در برابر زمین لرزه بالا می‌برند. مشخصه دیگری این نوع پروفیل دارد این است که در برابر خوردگی مقام بالایی دارد. از شما میتوانید در نقاطی که شرایط آب‌وهوایی آن‌ها منجر بروز خوردگی در سازه می‌شود از این محصولات استفاده کنید.

پروفیل آلومینیوم

آلومینیوم یکی دیگر انواع پروفیل بوده  که از آن بسیار استفاده می‌شود و عملکرد بالایی نیز دارد. با کمک استروژن آلومینیوم آن را به  آلیاژهای مختلف آلومینیوم به اندازه و طرح دلخواه در می‌آورند. در ساخت پروفیل آلومینیوم شمش آلومینیوم استفاده می‌شود و آن را ابتدا ذوب می‌کنند و طی فرایند اکستروژن آلومینیوم ساخته می شود. این محصول به دلیل کارایی بالا خود انواع بسیار زیاد با مشخصه‌های مختلفی دارد.‌ اما اگر بخواهیم به مهم‌ترین مشخصه آن اشاره کنید می‌توان دوام و مقاومت بالای آن را مثال زد.

گالوانیزه

پروفیل‌های گالوانیزه نوع دیگری از انواع پروفیل هستند که برای جلوگیری از زنگ‌زدگی آن‌ها از یک پوشش آهن یا فولاد در ساخت آن‌ها استفاده شده است. وظیفه این  روکش این است که از پروفیل در برابر عوامل خوردگی حفاظت کند. کارایی این محصولات بسیار متنوع بوده  همین امر سبب شده محبوبیت زیادی داشته باشند. بزرگراه‌ها،  ساختمان‌ها، خطوط انتقال انرژی،  حمل و نقل عمومی بعضی از مواردی هستند که این محصولات در به کار برده می شوند.

این پروفیل‌ها به روش‌های بسیار متنوعی مانند فولاد گالوانیزه شیب گرم و فولاد الکترو گالوانیزه تولید می‌شوند. پروفیل‌هایی که با روش گالوانیزه سرد و الکتریکی تولید می‌شوند در برابر خوردگی مقاومت پایینی دارند همین امر سبب شده از این پروفیل‌ها بیشتر برای موارد تزیینی استفاده شود. بر همین مبنا متقاضیان قادر هستند متناسب با نیاز خود انواع تزیینی آن را خریداری کنند.

پروفیل مبلی

پروفیل مبلی را با نام پروفیل سبک نیز معرفی می‌کنند که این امر به دلیل وزن کم و داشتن ضخامت پایین است. این محصولات اکثرا با روش نورد سرد از  ورق‌های روغنی تولید می‌شوند. صنایع مختلفی از این پروفیل‌ها بهره می‌گیرند ازجمله این صنایع می‌توان به لوازم خانگی،  دوچرخه‌سازی و مبلمان اشاره کرد. از لحاظ قیمتی این محصولات با توجه به جنس و ظرافت آن‌ها قیمت کمی بالاتری دارند. پروفیل مبلی دارای قابلیت جوش پذیری است که جزو مشخصه‌های اصلی آن است. این محصولات در برابر تغییرات دما و مواد شیمیایی دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. از لحاظ انعطاف پذیری نیز باید بگوییم انعطاف‌پذیری پروفیل‌ آلومینیوم به نسبت بالا است.

پروفیل Z

دلیل نامگذاری این محصولات این است که دارای سطح مقطع فولادی به شکل حرف انگلیسی Z هستند. کارخانه های تولیدکننده این محصول آن را در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند. استانداردهای خاصی در سراسر جهان برای تولید این محصول وجود دارد که بر اساس آن این پروفیل را می‌سازند. کارایی بیشتر پروفیل نوع z  بیشتر برای سازه های اسکلت فلزی و مصارف صنعتی و کشتی سازی است. البته اگر شما به دنبال یک محصول مناسب باشد که با استفاده از آن سوله‌های خود را پوشش کنید این نوع پروفیل گزینه مناسبی است. در صنعت ساختمان سازی نیز می‌توان از این محصول نهایت بهره را برد پس می‌توان گفت که کارایی گسترده‌ای دارد.

نمونه ای از پروفیل Z

هزینه خریداری انواع پروفیل

طبیعتاً شما باید برای خرید این محصولات هزینه‌ای بپردازید که این هزینه متناسب با عواملی تعیین می‌شود. به‌عنوان مثال نوع محصولی که قصد خریداری آن را دارید عامل مهمی در قیمت نهایی خرید آن‌ها است. اگر شما ما نیاز داشته باشید که انواع پروفیل را به‌صورت عمده خریداری کنید قطعاً با در نظر داشتن وزن و ابعادی آن‌ها باید هزینه بیشتری بپردازید.

البته مرکزی که شما این محصولات را از آن‌ها خریداری می‌کنید نیز مهم هستند. بعضی مراکز  معتبر محصولات و تجهیزات مختلف را با قیمت مناسب‌تری در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.  اما به‌طورکلی باید بدانید که قیمت پروفیل‌ها با توجه به کارکرد آن‌ها چندان زیاد نیست. پس  شما با پرداخت هزینه نه‌چندان زیاد قادر خواهید بود این محصولات را تهیه کنید.

جمع بندی راجب انواع پروفیل

در این مقاله به بررسی انواع پروفیل و مشخصات آن‌ها پرداختیم.  شما متناسب با نیاز خود می‌توانید این محصولات را خریداری کنید.  اما به شما توصیه می‌کنیم که قبل از خرید حتما در مورد نوع مورد نیاز خود آگاهی پیدا کنید.  به‌علاوه بهتر است که با توجه به اهمیت بالای این محصولات آن‌ها را از مراکز معتبر تهیه کنید.  خرید اینترنتی از مراکز معتبر مزایای بسیار زیادی دارد. اگر قصد تهیه انواع پروفیل را دارید می‌توانید از طریق این وب سایت انواع این محصول را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید. اگر شما برای خرید این محصولات به راهنمایی بیشتری نیاز دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیریم.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی