آشنایی با آلیاژ آلومینیوم ۱۰۶۰

آشنایی با آلیاژ آلومینیوم ۱۰۶۰

آلیاژهای آلومینیومی که دارای خصوصیات فلزی می باشند و غالبا دارای میزان ۹۶-۹۰٪ آلومینیوم خالص هستند. برای بهبود سازی خاصیت های آلومینیوم از این محصول بسیار استفاده می کنند.

این آلیاژها دارای آلیاژهای اصلی و فرعی هستند و مقدار بسیار اندکی دارند و تاثیر چشمگیری بر ویژگی های آلومینیوم دارند. در این مقاله اقدام سعی شده است که کاربران را با آلیاژ آلومینیوم ۱۰۶۰ بیشتر آشنا سازیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

معرفی آلیاژ آلومینیوم ۱۰۶۰

همانطور که می دانیم آلیاژ آلومینیومی یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین عناصر موجود می باشد که از مواد و عناصر مختلف و متنوعی تشکیل شده است که در ادامه اقدام به معرفی مواد تشکیل دهنده این آلیاژ آلومینیومی کاربردی می پردازیم.

آلیاژ آلومینیوم 1060 از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است و در صنعت های مختلفی اگر بر خورد کرده باشید می بینید که به صورت ممتد ار این آلیاژ استفاده می کنند.

این نوع آلیاژ از سری ۱۰۰۰ می باشد و که قدرت جوش پذیری و شکل پذیری خیلی خوبی دارد حتی از این آلیاژ با روش هایی می شود در جوشکاری هم استفاده کرد. این محصول در برابر خوردگی دارای قدرت مقاومت و استحکام بالایی دارد و برای محصولاتی با استحکام کم٬ به کار گرفته می شود.

خواص آلیاژ آلومینیوم ۱۰۶۰

خواص آلیاژ آلومینیوم ۱۰۶۰

آلومینیوم آلیاژ ۱۰۶۰ دارای تشابه زیادی با آلیاژ آلومینیوم ۱۰۵۰ دارد. این تشابه بسته به میزان آلومینیوم آن و کاربرد آن ها است.  از نظر وزنی تفاوت وزنی آلیاژ آلومینیومی ۱۰۶۰ و آلیاژ آلومینیوم ۱۰۵۰ فقط یک درصد می باشد.

آلیاژ آلومینیومی ۱۰۶۰ و آلیاژ آلومینومی ۱۰۵۰ حاوی یک استاندارد می باشند٬ استاندارد این دو نوع IOS هست اما تنها اختلاف این دو نوع آلیاژ آلومینیومی در استاندارد ASTM هست.
در همه ی انواع سری ۱۰۰۰ آلیاژها٬ ماشینکاری آلومینیوم ضعیف می باشد. این آلیاژ برای کاربرد هایی که نیاز به مقاومت بالا دارند خوب است اما در کل مقاومت خیلی بالایی ندارد که برای همه ی کاربری ها مناسب باشد. این آلیاژ دارای خلوص بالایی است. در کنار این ویژگی ها شکل پذیری و جوش پذیری خیلی خوبی هم دارد.

کاربرد های آلیاژ آلومینیومی ۱۰۶۰

اگر بخواهیم در مورد کاربرد های آلیاژ های آلومینیومی صحبت کنیم می دانیم که آلیاژ آلومینیوم برای مصارف مختلفی به کار می رود، و کاربرد های خیلی فراوانی دارد. در انواع صنایع برای ساخت و تولید انواع محصولات مثل: بازتابنده ها٬ بیلبوردها٬ دکوراسیون ها٬ لوازم آشپزخانه٬ ظروف آشپزخانه٬ عناصر الکتریکی٬ تجهیزات شیمیایی٬ لامپ ها٬ وسایل روشنایی و ….. موارد مورد می باشد.

از این آلیاژ آلومینیومی 1060 برای ذخیره کردن انواع مواد شیمیایی و واگن های مخزن راه آهن و بقیه ی تجهیزات و قطعات به خاطر دارا بودن خصوصیات مقاومت بالا در برابر خوردگی به کار گرفته می شود.

 

 موارد کاربردی آلیاژ آلومینیومی

  •  برای ساخت تابلو های راهنمایی رانندگی
  •  برای تهیه لوازم تزئینی
  •  پلاک ها
  •  برای ساخت پوشش سقفی و کف پوش ها
  •  تهیه و ساخت تجهیزات و قطعات روشنایی

این آلیاژ آلومینیومی، محصولی است که به دلیل مقاومت بالایی که از خود نشان داده و همچنین انعطاف پذیری آن از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

 

ترکیبات شیمیایی آلیاژ  آلومینیومی۱۰۶۰

در حالت کلی تعریف آلیاژ را بیان کنیم: آلیاژ به فرآیندی گفته می شود که در آن یک فلز با چند فلز دیگر ترکیب می شوند. آلیاژ آلومینیومی1060 از خاصیت های مختلفی برخوردار می باشد و عموما خاصیت های آن ها به میزان عنصری که در آن ها به کار برده می شود مرتبط می باشد.

آلیاژ های مختلفی به عنوان افزودنی با آلومینیوم ترکیب می شوند که عموما این عناصر مانند: منیزیوم٬ روی٬ مس٬ سیلیسوم و سایر موارد می باشند.

ترکیب شیمیایی  آلیاژ ۱۰۶۰

  •  مس ۰.۰۵ درصد
  •  آلومینیوم ۹۹.۶ درصد
  •  آهن ۰.۳۵ درصد
  •  منیزیوم ۰.۰۳ درصد
  •  روی ۰.۰۳ درصد
  •  وانادیوم ۰.۰۳ درصد
  •  منگنز ۰.۰۳ درصد
  •  سیلیکون ۰.۲۵ درصد
  •  تیتانیون ۰.۰۳ درصد

این میزان درصد ذکر شده حداکثر درصد در ترکیب می باشد.

 

ویژگی های یک آلیاژ آلومینیوم ۱۰۶۰ با کیفیت

ویژگی های یک آلیاژ آلومینیوم ۱۰۶۰ با کیفیت

آلیاژ آلومینیوم 1060 با کیفیت بالا خاصیت های بسیار خوبی دارد. در حقیقت همین ویژگی های خوب و پر کاربرد آن است که آن را به یک محصول محبوب و پر فروش تبدیل کرده است. اصلی ترین و چشمگیر ترین خاصیت این آلیاژ دوام و مقاومت بالای آن می باشد.

با اینکه این الیاژ در دمای پایین هم خوب عملکرد دارد اما به دمای بالا حساسیت زیادی دارد. این محصول آلومینیومی کیفیت خیلی خوبی در برابر خوردگی دارد و مقاومت خود را در برابر خوردگی تضعیف نمی کند. این آلیاژ آلومینیومی قابلیت جوشکاری و ماشین کاری را هم دارد و در این جور شرایط تحمل بالایی دارد.

 

خرید آلیاژ آلومینیوم ۱۰۶۰

هم اکنون بیشتر شرکت های بزرگ و معروف که در زمینه ی صنعت کار می کنند از ساخت انواع محصولات از جنس آلیاژ های آلومینیومی بسیار استفاده می شود. برای تولید انواع میلگردهای آلومینیومی٬ صفحات و خیلی از تجهیزات آلومینیومی٬ انواع ورق های آلومینیومی و …… از این آلیاژ استفاده می شود.

به علت زیاد بودن استفاده از این آلیاژ آمار خرید آلیاژ آلومینیومی ۱۰۶۰ هم بسیار بالا می باشد. شرکت های داخلی و ملی در حال گسترش آن با تنوع کیفیتی و ارزشی متفاوت می باشد. برای خریداری آن در ابتدا خواص های آن را مورد بررسی قرار دهید. نوع آن را از نظر کاربرد و …. در نظر بگیرد. نوع این محصول باید با نیاز شما باشد تطابق داشته باشد.

 

قیمت خرید آلیاژ آلومینیوم ۱۰۶۰

آلیاژ آلومینومی حاوی تنوع خیلی بالایی است اما آلیاژ آلومینیومی سری ۱۰۰۰ از دسته محصولات آلومینیومی پرکاربرد به شمار می آیند. قیمت خرید این محصول آلومینیومی در برابر بقیه ی سری آن ها بسیار مناسب می باشد. برای دریافت قیمت خرید آلیاژ آلومینیومی ۱۰۶۰ به نرخ روز و آنلاین و دریافت تمامی اطلاعات و داده های مرتبط با ما ارتباط برقرار کنید و پاسخ تمام سوالات خود را از کارشناسان و پشتیبانان سایت ما دریافت کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد که کاربران با آلیاژ آلومینیوم ۱۰۶۰ و خواص و کاربردهای آن و ویژگی های متمایز آن آشنا کنیم.

آلیاژ آلومینیومی 1060 همانطور که گفتیم از میزان مقاومت و دوام مناسبی برخودار می باشد و میزان خلوص آن خیلی بالا می باشد و عموما برای محصولاتی که از دوام بالا برخوردار می باشند گزینه ی خوبی می باشد.

این محصول کاربردی در بعضی صنایع تولیدی ظروف و تجهیزات صنعتی خیلی مورد استفاده می باشد و ارزش اقتصادی آن نسبت به کیفیت و کاربرد و موارد مصرفی آن بسیار به صرفه و مقرون می باشد.

شرکت بهفرد با سال ها تجربه به عنوان یکی از تولید کنندگان پروفیل آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم اختصاصی  با کیفیت بالا می باشد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی