هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرمابر در واقع یک قطعه فلزی می باشد که غالبا از جنس مس و آلومینیومی ساخته می شود.  جنس هیت سینک آلومینیومی از میزان تقاضای بالایی در جامعه برخوردار می باشد.

عبور جریان از قطعات الکترونیکی که گرما تولید می کنند اثرات مخربی به همراه دارد که در صورت استفاده از هیت سینک ها می توان از این اثرات مخرب پیشگیری کرد. این حرارت دائمی و دمای بالا عمر مفید قطعات را بسیار کاهش می دهند و باعث استهلاک زود هنگام قطعات می شود. همچنین می توان با کمک هیت سینک عمر این قطعات را بالا نگه داشت.

 

هیت سینک آلومینیومی چیست؟

 

هیت سینک یک قطعه از جنس آلومینیوم یا غالبا مس می باشد که اسم انگلیسی آن هیت سینک یا Heat sink می باشد و معادل فارسی آن گرمابر است.

در واقع کارایی و عملکرد این هیت سینک را اگر بخواهیم با زبانی ساده و آسان بیان کنیم این است که هیت سینک معمولا برای منتقل کردن حرارت و دما مورد استفاده قرار می گیرد.

هیت سینک برای موارد مختلفی به کار برده می شود و برای پراکنده کردن دما و حرارت ایجاد شده توسط قطعات الکترونیکی، مکانیکی و تجهیزات روشنایی بسیار کاربرد دارد و از آسیب دیدن این قطعات از دمای بالا پیشگیری می کند.

 

هیت سینک بر روی چه قطعاتی قابلیت نصب دارد؟

هیت سینک در واقع بر روی قطعات بسیار مختلف و متعددی قابلیت نصب دارد و بر روی قطعات الکترونیک، تجهیزات روشنایی متفاوت شامل:

  • ال ای دی پاور،
  • ال ای دی نواری و
  • سایر انواع تجهیزات روشنایی،
  • لیزرهای توان بالا،
  • انواع منبع تغذیه مانند ترانس، پردازنده CPU، آداپتور، ماژول آمپلی فایر، پاور صنعتی

و سایر قطعات قابلیت نصب دارد.

کارکرد های هیت سینک آلمینومی

کارکرد های هیت سینک آلومینیومی

کاربردها و کارکرد های هیت سینک متعدد و فراوان می باشند. هیت سینک ها غالبا از جنس آلومینیوم تولید می شوند و این محصولات با ابعاد و سایزهای مختلفی تولید و طراحی می شوند.

لازم به ذکر است که ابعاد این قطعات به نوع نیاز کاربران بستگی دارد و متناسب با نیازهای مختلفی سایزبندی می شوند. این گرمابرها به طور کلی، حرارت را از تمام تجهیزات دریافت می کند و دما را از سیال جابه جا می کند.

هیت سینک و فن در واقع یک ترکیب خنک ساز و یا خنک کننده مناسب می باشد. غالبا در کنار هیت سینک یا گرمابر از فن خنک کننده بسیار  زیادی استفاده می شود.

 

انواع هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک آلومینیومی انواع مختلفی دارد که در این قسمت می خواهیم به انواع هیت سینک آلومینیومی بپردازیم و اطلاعات مفیدی در مورد ان ها ارائه دهیم.

هیت سینک همانطور که گفته شد دارای کاربرد های بسیار متعدد و مختلفی می باشد و متناسب با کاربرد های مختلفی که دارد، سایز بندی شده است. هیت سینک آلومینیومی از جنس آلومینیوم و مس تولید می شود.

انواع مختلف هیت سینک شامل:

  •  هیت سینک ال ای دی پاور ۱
  •  هیت سینک ۱۱ شیار
  •  هیت سینک ۱۵ شیار
  •  هیت سینک ۸ شیار
  •  هیت سینک ۱۸ پره
  •  هیت سینک ۱۸ پره پروانه ای
  •  هیت سینک ۱۷ شیار
  •  هیت سینک L آلومینیومی ۱۴ شیار
  •  هیت سینک خورشیدی ۳۰ پره
  •  هیت سینک ۵ شیار شانه ای

انواع بسیار متعددی از هیت سینک ها وجود دارد که دارای ابعاد، تعداد پره ها و شیارها و انواع مختلفی از طرح ها و اشکال می باشد.  کارایی و عملکرد بسیار مختلفی دارند و قیمت ها و ارزش اقتصادی هر کدام از آن ها بسیار مختلف می باشد.

هر کدام از این هیت سینک ها یا گرمابرها دارای قدرت خنک سازی خاص به خود می باشد و ماندگاری و طول عمر و مدت زمان استهلاک هر کدام از این هیت سینک ها نیز بسیار مختلف می باشد.

 

مرکز خرید و فروش هیت سینک آلومینیومی

 

مراکز خرید و فروش هیت سینک آلومینیومی در سراسر کشور موجود می باشند.  امروزه تعداد بسیاری از این مراکز فروش و عرضه هیت سینک آلومینیومی یا گرمابر اقدام به ارائه محصولات به صورت اینترنتی کرده اند.

مرکز خرید و فروش هیت سینک معتبر انواع متعددی از هیت سینک های با کیفیت بالا را با سایزبندی های مختلف و ابعاد متفاوت را با کم ترین سود و با قیمت های بسیار مناسب به صورت مستقیم و بدون واسطه عرضه و توزیع می کند.

 

قیمت خرید هیت سینک آلومینیومی

قیمت خرید هیت سینک آلومینیومی به عوامل متعددی بستگی دارد. در اینجا می خواهیم به قیمت خرید هیت سینک آلومینیومی بپردازیم تا هنگام خرید اسوده خاطر باشید.

در حین انتخاب هیت سینک حتما به سایز و ابعاد هیت سینک یا گرمابر بسیار دقت شود تا محصول و یا کالایی متناسب با نوع نیاز خود تهیه و انتخاب شود. هیت سینک غالبا از جنس الومینیوم می باشد و یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین نوع هیت سینک ها یا گرمابر ها به حساب می آید.

وزن و ابعاد هیت سینک به ارزش و قیمت آن فوق العاده مرتبط می باشد. وزن و ابعاد بالای هیت سینک سبب افزایش قیمت هیت سینک ها یا گرمابرها می شود. هیت سینک تولید شده از جنس مسی به علت قیمت و ارزش بالایی که دارد بسیار کاربرد ندارد و کم تر طرفدار دارد، اما هیت سینک آلومینیومی به علت کاربرد متمایزی که دارد و ارزش اقتصادی مناسب از پرکاربردترین قطعه آلومینیومی شده است. کیفیت و مدت ماندگاری هیت سینک آلومینیومی نسبت به ارزش اقتصادی آن فوق العاده مناسب و ویژه می باشد.

جمع بندی

هیت سینک یا گرمابر به منظور کاهش حرارت و از بین بردن حرارت و دمای بالا در تجهیزات و قطعات مختلف الکترونیکی به کار برده می شود.

غالبا برای قطعاتی که دمای بالا تولید می کنند و دمای بالا دارند از هیت سینک یا گرمابر قوی و بزرگ بسیار استفاده می شود. در کنار هیت سینک یک فن خنک کننده مناسب هیت سینک آلومینیومی و با کیفیت قرار بگیرد تا هوای میان پره ها بیرون به راحتی رانده شود و دمای این قطعات به راحتی کاهش یابد.

این فن خنک کننده و هیت سینک آلومینیومی از افزایش راحت قطعات و آسیب دیدن آن قطعات پیشگیری می کند.

گروه بهفرد تولیدکننده و ارائه دهنده پروفیل آلومینیوم اختصاصی، پروفیل آلومینیوم و قالب اکستروژن با کیفیت و قیمت مناسب می باشد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی