انواع پوشش پروفیل آلومینیوم را بشناسید

انواع پوشش پروفیل آلومینیوم را بشناسید
شناخت انواع پوشش پروفیل آلومینیوم شما را در خرید این تجهیزات نیز بسیار کمک خواهد کرد. از محصولات پر طرفداری که هم کاربرد زیادی دارد و هم در نقاط مختلف از آن استفاده می شود پروفیل آلومینیوم می باشد. در واقع با پیشرفت علم و تکنولوژی می توان گفت روز به روز کارایی آن ها افزایش پیدا می کند. این محصول امروزه در نقاط مختلف منازل مانند پنجره ها، درب و… دیده می شود. پروفیل های آلومینیوم دارای ویژگی هایی می باشند که باعث شده این فلز از فلز های دیگر متمایز گردد.
پروفیل های آلومینیوم انواع مختلفی دارند و در وزن ها و اندازه های متفاوتی تولید می شوند. این وزن و اندازه بستگی به کاربرد و محیطی که می خواهیم پروفیل آلومینیوم را در آن قسمت نصب کنیم بستگی دارد. یکی دیگر از مزایای پروفیل آلومینیوم نیز تنوع در نوع پوشش آن ها می باشد. یعنی پروفیل آلومینیوم به روش های مختلفی نیز تولید می شود که هر کدام از آن ها باعث تقویت یکی از ویژگی های پروفیل آلومینیوم می شود. پروفیل های آلومینیوم در مشاغل مختلفی مانند ساختمان سازی، هوا و فضا، سایر مشاغل تولید می شود. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد این فلز محبوب و پر کاربرد آن و همچنین آشنایی با انواع پوشش پروفیل آلومینیوم در ادامه با بهفرد همراه باشید.

انواع پوشش پروفیل آلومینیوم

اصلی ترین دلیلی که باعث فرایند پوشش پروفیل آلومینیوم می شود این است که کارایی و عملکرد آن را بهبود می بخشد. این گونه کارایی انواع پروفیل آلومینیوم بالا تر خواهد رفت. پروفیل های آلومینیوم انواع مختلفی دارند و در قسمت های مختلف با توجه به انتظاری که از این محصول داریم استفاده می شود. در واقع پوشش پروفیل آلومینیوم مقاومت آن را بالا می برد و باعث می شود تا با کیفیت بهتری از آن استفاده شود.
به زبان ساده این پوشش ها باعث می شوند تا پروفیل آلومینیوم در برابر خوردگی و ضربه مقاوم شود. همچنین در صنعت دکوراسیون و زیبایی نیز باعث می شود تا پروفیل آلومینیوم زیبا تر به نظر برسد. برای مثال پوشش هایی مانند دکورال چوب پروفیل آلومینیوم می تواند ظاهر پروفیل آلومینیوم را با دکوراسیون داخلی محیط های سنتی سازگار تر نماید. البته پوشش های دیگری تحت عنوان دکورال نیز قابل سفارش است. در ادامه قصد داریم انواع پوشش پروفیل آلومینیوم را بررسی کنیم. با این بررسی متوجه می شویم که هر کدام از آن ها برای خود ویژگی هایی دارند که مشتری هنگام انتخاب آن ها با توجه به خواسته و نیازی که دارد انتخاب می‌ کند.

پوشش روکش کارخانه ای

زمانی که پروفیل های آلومینیوم تولید می شود تمام آن ها دارای روکش کارخانه ای هستند. در واقع روکش کارخانه ای زمانی اجرا می شود که از قالب اکستروژن خارج می شود. در واقع پروفیل آلومینیوم بر اساس قالبی که وجود دارد به وجود می آید و در تولید اولیه ظاهری ساده با رنگ سفید دارند که تمام محصولات بعد از اکستروژن شامل آن ویژگی ها می باشند.
اگر بخواهیم به طور کلی نگاهی به پروفیل آلومینیوم بیاندازیم این نوع پوشش برای کسانی مناسب می باشد که ظاهر محصول برای آن ها مناسب نمی باشد. همچنین می خواهند پروفیل آلومینیومی که تهیه می کنند ارزان قیمت تر باشد. این محصول مدت عمر کمتری نسبت به سایر پروفیل های آلومینیوم دارد. زیرا پوشش ثانویه ای از آن محافظت نمی کند. پوشش بعدی پوشش اندایزینگ می باشد که در ادامه آن را برسی خواهیم نمود.

پوشش اندایزینگ

در روند پوششی اندایزینگ مقاومت پروفیل آلومینیوم به سطح بالای ارتقاء پیدا می کنند. این ویژگی نشان دهنده این است که پروفیل آلومینیوم در برابر سایش و خوردگی بسیار مقاوم می شود. علاوه بر ویژگی های گفته شده توانایی اتلاف گرما و توانایی تنوع رنگی بسیار بالایی دارد.
روند اندایز به این صورت می باشد که طی یک فرایند الکترو شیمیایی با تحریک لایه های طبیعی اکسید آلومینیوم، لایه پروفیل آلومینیوم نیز ضخیم تر می شود. این پوشش باعث می شود که این فلز مقاوم شود و انواع رنگ های مختلف را بتوان بر روی آن اجرا نمود. اما بهتر است توجه داشته باشید امکانات رنگ ها برای پوشش پودری بهتر از پوشش اندایزینگ می باشد. البته در این خصوص در صورت سفارش خاص، سلیقه و نیاز شما در اولویت است. 

پوشش پودری پروفیل آلومینیوم

پوشش پودری معمولا برای استفاده از رنگ های روشن و همچنین مقاومت در برابر اشعه های ماوراء بنفش طراحی شده اند و در بازار تولید می شوند. در فرایند پوشش پودری اکستروژن های آلومینیوم ابتدا تمیز می شوند. سپس با استفاده از تفنگ های الکترواستاتیک برای رنگ آمیزی خشک بر روی پروفیل آلومینیوم اسپری می شود. بعد از این مرحله اکستروژن های آلومینیوم با پوشش پودری پخته می شوند تا پوشش ذوب شود و سطح آن یکنواخت شود.
مقاومت پوشش پودری به اندازه اندایز نمی باشد. اما تا وقتی که پوشش پودری بر روی پروفیل آلومینیوم باقی بماند در برابر خودرگی نیز مقاوم می باشد. در ترکیب رنگی پوشش پودری از مایعی به نام آلی فرار استفاده می شود که به محیط زیست آسیب نمی رساند. پوشش های مختلف دیگری وجود دارند مانند پوشش پلی وینیلیدین، پوشش رنگ های مایع، پوشش تکمیل مکانیکی، پوشش دکورال، الودینک و شیب روشن تمام این ویژگی ها در نهایت باعث می شود تا بتوانیم از پروفیل آلومینیوم بهره بیشتری ببریم.
با وجود اینکه حالت کارخانه ای پروفیل آلومینیوم مقاومت بالایی ندارد و ممکن است مدت زمان کم تری عمر مفید داشته باشد. اما می توان با استفاده از فرایند و پوشش هایی که بر روی پروفیل آلومینیوم وجود دارد آن ها را مقاوم تر ساخت و کاربرد های بهتری از آن ها کسب نمود. برای اینکه در مورد پروفیل آلومینیوم بیشتر اطلاعات کسب کنید، سایت بهفرد اطلاعات مفیدی را در زمینه های مختلف در دسترس قرار داده است. شما عزیزان پیش از خرید انواع پروفیل آلومینیوم می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا بهترین تجهیزات را به شما مغرفی کنند.

سفارش انواع پروفیل در بهفرد

همان طور که گفته شد پوشش پروفیل های آلومینیوم متفاوت می باشد و این تفاوت بر اساس کاربرد و شرایط جوی که وجود دارد متفاوت است. بعضی از این پوشش های ضخامت پروفیل آلومینیوم را بیشتر می کند که باعث می شود تا مقاومت آن بالا برود و در برابر خوردگی مقاوم تر شود. بعضی از پوشش ها باعث زیبایی و پروفیل آلومینیوم شده یعنی انواع رنگ ها مانند، نقره ای، قهوه ای، مشکی، زرشکی و… را می توان بر روی پروفیل آلومینیوم اجرا نمود.
پوشش های پودری هم وجود دارند که بیشتر در مصارف ساختمانی مورد استفاده افراد قرار می گیرند. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد انواع پروفیل آلومینیوم و کارایی آن ها با سایت بهفرد همراه شوید. بهفرد همراه همیشگی شما در صنایع مختلف.
قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی