آشنایی با پروفیل آلومینیوم صنعتی

آشنایی با پروفیل آلومینیوم صنعتی
آیا تا به حال نام پروفیل آلومینیوم صنعتی را شنیده‌اید؟ پروفیل ها یک محصول مهم و کاربردی در صنایع می باشند. به طور کلی بعد از کشف فلزات به دست انسان بشر توانسته به موفقیت های گوناگونی دست پیدا كند. پروفیل آلومینیوم نیز نوعی از فلزات می باشد. این تجهیزات با ویژگی های خاص و متفاوت و همچنین کاربرد هایی که دارد بسیار کمک کننده می باشد. معمولا پروفیل های آلومینیوم به صورت مقاطع بلند و تو خالی یا شکل های مختلف تولید می شود.
یکی از دلایل بسیار مهمی که این فلز به شکل های مختلفی تولید می شود به دلیل کاربردی است که در قسمت های مختلف استفاده می شود. برای مثال پروفیل آلومینیوم تولید شده برای محافظ یک دستگاه با پروفیل آلومینیوم اطراف پنجره ها ( قاب پنجره) متفاوت می باشد. پروفیل های آلومینیوم که جنس ساخته شده آن ها از آهن است در بهترین دسته های محصولات آلومینیوم قرار دارد که امروزه نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. از معروف ترین های پروفیل آلومینیوم صنعتی، پروفیل شیار دار است که از طریق روش اکستروژن ساخته می شود و به بازار برای فروش به مشتری عرضه می شود. در کل این فلز کاربرد های بسیار مفیدی می تواند داشته باشد که بهتر است از آن ها اطلاع داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از پروفیل آلومینیوم صنعتی در ادامه با بهفرد همراه باشید.
پروفیل آلومینیوم صنعتی

انواع پروفیل آلومینیوم صنعتی

اشاره به پروفیل آلومینیوم یعنی، سطح آن ها مشخص بوده و طول بلندی دارد که از جنس آلومینیوم ساخته شده، و در وزن های مختلفی نیز ساخته می شود. اول از همه بهتر است بدانیم که برای هر کار و یا محصولی می توانیم با توجه به آن خریدپروفیل آلومینیوم جداگانه ای در نظر بگیریم. البته این کار را بهتر است که به یک فرد ماهر، با تجربه و یا متخصص بسپارید.
پروفیل های آلومینیوم که در بازار تولید می شوند و به فروش می رسند سه دسته دارند. این دسته ها عبارت هستند از: صنعتی، ساختمانی و اختصاصی که هر کدام از آن ویژگی هایی دارد اما در ادامه مطالب بیشتر به پروفایل آلومینیوم صنعتی خواهیم پرداخت. اگر بخواهیم به طور کلی یک برسی کنیم، پروفیل های آلومینیوم صنعتی از نظر کیفیت با سایر پروفیل های آلومینیوم برابری نمی کند و کیفیت کم تری دارد. اما نکته مهم این است که استفاده های مختلفی از این محصول می شود. برای مثال از پروفیل آلومینیوم صنعتی، سیستم کابلی کانال، سینک های حرارتی، تهویه هوا، قفسه‌های کابینت و مبلمان و … از مواردی است که تولید می شوند.

کاربرد پروفیل آلومینیوم صنعتی

پروفیل های آلومینیوم با انواع مختلفی از طراحی قالب های اکستروژن ساخته می شوند و در قسمت های مختلفی از دنیای امروز نقش مهمی را ایفا می کنند. از مهم ترین کاربرد های این محصول می توان به ساختمان سازی، صنایع کشاورزی، ماشین سازی و …. اشاره نمود. همچنین در صنایع متالوژی که استیل تولید می کنند به عنوان قالب آلیاژی از آن ها استفاده می شود.
دلیل این همه کاربرد را می توان در ویژگی های این محصول پیدا کرد. از مهم ترین آن ها وزن سبک فلز آلومینیوم و در مقابل مقاومت بالای آن است که باعث شده بسیاری از صنایع مختلف در مورد این محصول تفکر کنند‌. پروفیل های آلومینیوم حتی در صنایع غذایی نیز کاربرد دارند. در واقع برای اینکه مواد غذایی پخته شده سالم بمانند می توان آن ها را در قوطی های در بسته آلومینیومی نگهداری نماییم.
امروزه کنسرو ها که از آلومینیوم درست شده اند یک نگهدارنده قوی به حساب می آیند. که در طولانی مدت می توان از آن ها استفاده نمایید. علاوه بر این ها ویژگی های پروفیل آلومینیوم یعنی سبکی و مقاومت نیز در این صنعت بسیار مهم است. اما اگر بخواهیم از دید کلی در نظر بگیریم پروفیل های آلومینیوم در قسمت های مختلف زندگی افراد تاثیر گذار است و در واقع در بیشتر محصولات از آن ها استفاده شده است.
پروفیل صنعتی آلومینیوم

تولید پروفیل آلومینیوم صنعتی

اول از همه در مرحله تولید پروفیل آلومینیوم بلوک های نیمه خمیری را آماده می کنند. به این بلوک های نیمه خمیری نیز بیلط گفته می شود. در ادامه بیلت ها از قالب های کوچک تر با حرارت بالا و فشار زیاد عبور داده می شوند. که این فرایند باعث شده تا بلوک به شکل مورد نظر در بیاید. یکی از مهم ترین قسمت ها در تولید پروفیل آلومینیوم مرحله اکستروژن می باشد.
این مرحله نیز به صورت غیر مستقیم نیز انجام می شود. با استفاده از این روش بیلت در فشار زیادی قرار می گیرد.  این موضوع باعث می شود تا هنگام عملیات اکستروژن نلغزد و آسیب نبیند. در نتیجه پروفیل آلومینیوم متقارن تری را تحویل خواهد داد. ساخت پروفیل های آلومینیوم به روش اکستروژن به دو صورت سرد و گرم انجام می گیرد. در این مراحل پس تولید پروفیل آلومینیوم، بیلت بعدی قرار می گیرد و فرایند تولید ادامه پیدا می کند.
زمانی که بیلت ها پشت سر هم برای تولید قرار می‌ گیرند در این صورت پروفیل های آلومینیومی صنعتی با طول زیاد به دست می آیند. و بعد از این مرحله پروفیل های آلومینیوم را به اندازه های دلخواه برش می دهند. پس شناخت محصولات و تصمیم گیری در مورد خرید آن بسیار مهم می باشد، قبل از خرید محصول بهتر است راجب ابعاد، اندازه، و قیمت مد نظر اطلاعاتی کسب کنید تا هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید و محصول مورد نظر را تهیه کنید. علاوه بر آن می توانید با افرادی که در این زمینه اطلاعات دارند نیز مشورت بگیرید.

سخن پایانی

همان طور که متوجه شده اید یکی از مهم ترین پروفیل های آلومینیوم صنعتی، پروفیل های شیار دار هستند که می توانند به صورت قطعه ای هم نصب شوند. سایر مدل های پروفیل آلومینیوم از جمله پروفیل آلومینیوم اختصاصی نیز بسیار مهم می باشند اما در قسمت های مختلفی از آن ها استفاده می شود. پروفیل های آلومینیوم صنعتی به روش های مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها ویژگی بر روی آن ها می افزاید.
حتما حتما پروفیل آلومینیوم را از جای مطمئن خریداری کنید تا از کیفیت ساخت آن مطمئن باشید. یکی از شرکت ها در زمینه تولید پروفیل آلومینیوم شرکت بهفرد می باشد. با مراجعه به سایت آن ها می توانید محصول مورد نظر خود را با راهنمایی کامل و اطمینان از کیفیت آن سفارش دهید. ضمنا شما می توانید بدون محدودیت اجناس بازار، پروفیل آلومینیوم و قالب اکستروژن دلخواه خود را با ابعاد مورد نیازتان به ما سفارش دهید و با بالاترین کیفیت و بالاترین قیمت خریدار کنید.
قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی