دمای ذوب آلومینیوم

دمای ذوب آلومینیوم

دمای ذوب آلومینیوم به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما در نهایت یک مقدار واحد برای این مشخصه تعیین می شود. این فلز خصوصیات و ویژگی های مهمی دارد که همگی در میزان دمای ذوبآلومینیوم تاثیر گذار می باشند.

برای کسب اطلاع دقیق از دمای ذوب این محصول باید حتما در خصوص ویژگی های مهم این فلز کاربردی نیز اطلاعاتی به دست آورید. فلز آلومینیوم در سال های اخیر مصارف بسیار زیادی داشته و به همین خاطر نیز صنعتگران بر خواص و ویژگی های مهم این محصول متمرکز شده اند.

مهمترین ویژگی های فلز آلومینیوم

استحکام بالای فلز آلومینیوم از مهمترین مشخصه های این متریال به شمار می رود. از این رو ساخت و آماده سازی بسیاری از محصولات با استفاده از آلومینیوم میسر می باشد.

این آلیاژ کاربردی با قیمت به صرفه ای ارائه می شود و به همین سبب بسیاری از صنعتگران از آن استقبال می کنند. این فلز در ساخت برخی از قطعات صنعتی مهم نقش موثری دارد و از این رو مصارف آن روز به روز گسترده تر می شوند.
قطعات آلومینیومی تنوع بالایی دارند و هر یک از آن ها با روش های پخت به خصوصی تولید و آماده سازی می شوند. از این رو در کشور ما استقبال بالایی از این محصولات شده است.

روش های ریخته گری، ریخته گری ماسه ای و کار سرد و گرم به سهولت بر روی این ماده انجام می شود و کیفیت آن را حفظ می کند. به این ترتیب دسته بندی های به خصوصی از این فلز در دنیای صنعت ایجاد می شوند که هر یک مصارف خاص خود را دارند.

مشخصه های فنی آلومینیوم

دمای ذوب آلومینیوم به مشخصه های مهم آن بستگی دارد. این فلز با قابلیت های مهمی شناخته می شود. به همین خاطر مصارف آن روز به روز گسترده تر می شوند. استفاده از آن در فرایند ماشین کاری، لحیم کاری، پرس کاری، جوشکاری و…. با روش های نرم و سخت میسر می باشد و آسیبی به ساختار این فلزات وارد نمی شود.
دمای ذوب آلومینیوم، 660 درجه سلسیوس است و برای آماده سازی آن در روش های صنعتی نام برده شده باید حتما آن را به این دما برسانند. سپس فرایندهای صنعتی ریخته گری تحت فشار برای آماده سازی قطعات مختلف بر روی آن اعمال می شوند.

مزایای استفاده از دمای ذوب آلومینیوم

دمای ذوب آلومینیوم سبب افزایش کارایی آن شده است. چرا که تامین حرارت مورد نیاز برای ذوب این فلز کار دشواری نیست. از این فلز برای ساخت اشکال مختلف استفاده می کنند. استفاده از این فلز در راستای تولید انواع ورقه های آلومینیومی، مفتول های آلومینیومی، تسمه، فویل، میلگرد و لوله های تاسیساتی و… انجام می شود و برای تولید این محصولات از بهترین مواد آلومینیومی استفاده می کنند.
ساخت و آماده سازی پروفیل های ساختمانی نیز با استفاده از این فلز میسر می باشد. استفاده از آن در فرایند ساخت هر یک از این تجهیزات نیازمند رعایت نکات و ضوابط به خصوصی است. مقاومت بالای آلومینیوم نسبت به خوردگی نیز از مهمترین خواص آن به شمار می رود که سبب افزایش کیفیت استفاده از این محصول شده است. پوشش اکسیدی به کار رفته در لایه های آلومینیومی سبب ایجاد چنین خاصیتی شده است.
این فلز در میان فلزات فعال دسته بندی می شود و به همین خاطر جایگاه خاصی در صنعت دارد. در صورتی که به سطوح آلومینیومی خراش یا سایشی وارد شود، پوشش اکسیدی سطح آن ها کمی از بین می رود. این مسئله احتمالی خوردگی سطحی آن را افزایش می دهد.

کارایی آلومینیوم

دمای ذوب آلومینیوم از مشخصه های بارز این فلزات است که سبب ایجاد کاربردهای متعدد برای این محصول شده است. این محصول در ساخت و آماده سازی اجزای راکت و هواپیما کارایی قابل توجهی دارد و در این حوزه به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار می گیرد.

در زمان تبخیر انعکاس نور از سطح این فلز نیز بر مزایای استفاده از آن در عرصه های مختلف صنعت می افزاید. خاصیت پوشش اکسید شده رویی آلومینیوم نیز بر خواص استفاده از آن می افزاید. در ادامه چندی از کاربردهای صنعتی این محصول را نیز بر می شماریم.

کاربردهای صنعتی فلز آلومینیوم

استفاده از این محصول در صنعت حمل و نقل بسیار متداول شده است و این مسئله اهمیت تولید و آماده سازی آن را به شدت افزایش می دهد. دمای ذوب آلومینیوم در سطح متعادلی قرار دارد و همین امر سبب گستردگی استفاده از این فلزات می شود. استفاده از آن در عرصه بسته بندی محصولات غذایی و غیر غذایی نیز متداول شده است و از کاربردهای مهم این فلزات به شمار می رود.
در عرصه های ساختمان سازی نیز این فلزات به میزان قابل توجهی به کار می روند. استفاده از آن ها در صنایع ساخت موشک نیز هر روز بیشتر می شود. در بخش تولید عایق های رطوبتی ساختمانی نیز آلومینیوم یکی از پر کاربردترین ها است.

کاربردهای صنعتی فلز آلومینیوم

انواع کوره های مخصوص ایجاد دمای ذوب آلومینیوم

برای ایجاد دمای ذوب آلومینیوم از کوره های به خصوصی استفاده می کنند که چنین قابلیت هایی را داشته باشد و ذوب کردن این فلزات را ساده تر سازند. کوره های بازیافت و ذوب ضایعات در این میان از جایگاه مهمی برخوردار می باشند.

در بخش بعدی کوره های مربوط به آلیاژ سازی قرار می گیرند که دمای ذوب آلومینیوم را به خوبی به وجود می آورند. کوره های ریخته گری نیز در این میان از جایگاه مهمی برخوردار می باشند. هر یک از این کوره ها در مدل های اتاقکی و گهواره ای مورد استفاده قرار می گیرند.

جمع بندی

در این گزارش در خصوص دمای ذوب آلومینیوم و انواع مشخصه ها و ویژگی های این آلیاژ فلزی کاربردی در عرصه های مختلف صنعت اطلاعاتی را بررسی کردیم. بررسی ویژگی های مهم این فلزات به شما کمک می کند که استفاده بهتری از این محصولات داشته باشید.

مصارف آلومینیوم در عرصه های مختلف صنعت هر روز بیشتر می شود و به همین خاطر میزان تولید این متریال نیز رو به افزایش است. هر یک از مدل های این محصولات در بخش های مختلفی از کشور ما خرید و فروش شده و در عرصه های صنعتی مختلف به کار برده می شوند.

شرکت بهفرد ارائه دهنده  و تولید کننده پروفیل آلومینیوم ، قالب اکستروژن و پروفیل آلومینیوم اختصاصی با تضمین کیفیت و با بهترین قیمت می باشد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی