آشنایی با خواص و کاربرد آلیاژ آلومینیوم 6063

آشنایی با خواص و کاربرد آلیاژ آلومینیوم 6063

آلومینیوم یکی از فلزاتی است که در زندگی انسان ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. با پیشرفت علوم و تکنولوژی استفاده از انواع پروفیل آلومینیوم در قسمت های مختلف مانند خودرو سازی، ساختمان، صنایع مختلف کاربرد داشته است. آلومینیوم به روش های مختلفی تولید می شود و هر کدام از آن در واقع کاربردی دارند که با شناخت آن ها می توانیم انتخاب بسیار مناسبی نیز داشته باشیم.

فلز آلومینیوم مانند سایر محصولات انواع مختلفی دارد و یکی از ویژگی های مهم آن این است که به صورت های مختلفی به تولید می رسد. اما موضوع مد نظر برای این ارائه، یکی از پر کاربرد ترین آلیاژ ها است. در واقع آلیاژ آلومینیوم بعد از آلیاژ فولاد در رده دوم قرار می گیرد.

آلیاژ آلومینیوم یکی با خواص ترین و منحصر به فرد ترین آلیاژ های آلومینیومی است که صنایع از آن استفاده می کنند. همان طور که می دانید فلز آلومینیوم در دسته فلزات سبک وزن قرار می گیرد و موضوع جالب تر از آن این است که در حین وزن سبک مقاومت بسیار بالایی دارد. حتی بعضی از آلیاژ های آلومینیومی استحکام بالاتری نسبت به فولاد ها در ساختمان می باشند. برای خرید و کسب اطلاع در مورد خواص و کاربرد آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۳ در ادامه با بهفرد همراه باشید.

کاربرد آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۳

خواص و کاربرد آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۳

اول از همه بهتر است در مورد آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۳ اطلاعاتی بدست آوریم. عنصر و ترکیب اصلی که در این آلومینیوم وجود دارند منیزیم و سیلیسیم می باشد. به طور کل فلز آلومینیوم ویژگی هایی دارد که آن را بسیار محبوب کرده است و مورد استفاده بسیاری مشاغل می باشد.

از مهم ترین ویژگی های آلیاژ ۶۰۶۳ مقاومت بالا در مورد خوردگی است. این ویژگی برای جوشکاری فلزات بسیار مهم می باشند. آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۳ قابلیت جوشکاری دارد، و علاوه بر آن ویژگی ماشین کاری از مزایای این الیاژ است. جالب است بدانید این آلیاژ از پر طرفدارترین و پر کاربرد ترین آلیاژ ها در تولیدانواع پروفیل آلومینیوم و اکسترود آلومینیوم می باشد.

 

کاربرد آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۳

از آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۳ در قسمت های مختلفی استفاده می شود که شامل آلومینیوم به ﺻﻮرت ﻣﻔﺘﻮل ، ﻣﻴﻠﻪ ، ﻟﻮﻟﻪ ، ﻧﺮده ، ﻣﻘﺎﻃﻊ اﻛﺴﺘﺮودى یا ﭘﺮوﻓﻴﻞ آلومینیوم در پنجره سازی که بسیار پر کاربرد است و امروزه از آن بسیار زیاد استفاده می شود. البته پروفیل آلومینیومی که در صنعت در و پنجره سازی استفاده می شود را دکورال درب و پنجره می نامند.

علاوه بر این استفاده این آلیاژ را در ﻗﻄﻌﺎت ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻲ ، ﻟﻮازم آﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ، ﻟﻮﻟﻪ ﻫﺎى آﺑﻴﺎرى ، ورق ﻫﺎى آﺟﺪار ﺑﺮاى ﭘﻮﺷﺶ ﺳﻘﻒ ﻫﺎ، ﻗﻄﻌﺎت ﻣﻌﻤﺎرى اﻛﺴﺘﺮود ﺷﺪه و ﺳﻘﻒ ﻫﺎى ﻛﺎذب، ﻛﻒ ﻛﺎﻣﻴﻮن و ﺗﺮﻳﻠﺮ می بینیم. همچنین از این آلیاژ در یکی از مهم ترین مشاغل دنیا، یعنی هوا فضا نیز استفاده می شود. صنعت دکوراسیون نیز از این موضوع مستثنی نیست و همان طور که می دانید دکوراسیون یک موضوع مهم می باشد که امروزه در قسمت های مختلفی از آن استفاده می گردد.

کاربرد آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۳
بررسی آلیاژ

این آلیاژ آلومینیوم از پر طرفدارترین آلیاژ ها می باشد و به آلیاژ معماری نیز معروف است. از طرفی این آلیاژ باعث می شود تا سطح تولید پروفیل های آلومینیوم بالا تر برود و همچنین آنودایز کردن آن راحت می باشد. آلیاژ آلومینیوم از سری ۶۰۰۰ است پس عناصری که در آن وجود دارند منیزیم و سیلیسیم می باشند. این آلیاژ در بازار تفاوت کمی با آلیاژ ۶۰۶۱ دارد و تقریبا ویژگی های آن ها شبیه به هم است.

از مهم ترین ویژگی های آلومینیوم ۶۰۶۳ مقاومت در برابر سایش و خوردگی است. در واقع این ویژگی آلیاژ باعث می شود تا لایه مقاومی بر روی فلز آلومینیوم بیایید تا به راحتی آسیب نبیند. از طرفی این نوع آلیاژ قابلیت جوش کاری و لحیم پذیری دارد. همچنین آلیاژ های ۶۰۶۳ برای تولید پروفیل آلومینیوم اکسترود نیز کاربرد دارد.

معمولا از این آلیاژ در جا هایی استفاده می شود که آب و برخورد هوای مستقیم وجود دارد، زیرا این آلیاژ بسیار پر قدرت است و به راحتی آسیب نمی بیند. از نکات مهم در آلیاژ آلومینیوم ها قدرت کشش آن ها نیز می باشد. قدرت کشش آن ها چیزی حدود ۱۸۶ تا ۲۹۰ پاسکال می‌ باشد. البته قدرت کششی به عوامل دیگری مانند حرارت مناسب بستگی دارد.

 

مناسب ترین آلیاژ برای درب و پنجره

این نوع آلیاژ به راحتی آنودایز می شود و علاوه بر آن لایه رویی مناسبی دارد. عامل بعدی که برای بسیاری از مشتریان مهم می باشد تنوع محصولات است. این آلیاژ پروفیل های آلومینیوم مختلفی را تولید می کند و مشتری با در نظر گرفتن نیاز و کارایی که از محصول انتظار دارد می تواند نسبت به خرید آن اقدام نماید.

با اطلاع از کاربرد انواع پروفیل های آلومینیوم بیشتر به اهمیت آن ها پی خواهیم برد. با استفاده از آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۳، برای فریم درب و پنجره آلومینیوم تولید می شود. این کار باعث می شود تا در طولانی مدت شیشه دچار لغزندگی نشود و به محکمی در جای خود بنشیند.

در دکوراسیون داخلی یک ساختمان نیز در قسمت های نرده مهم می باشند. در قسمت راه روی یک منزل انتخاب نرده هم به زیبایی آن اضافه می کند و هم آن را ایمن تر خواهد نمود. با مراجعه به سایت بهفرد می توانید پروفیل آلومینیوم مورد نظر خود را به راحتی سفارش دهید.


کلام آخر:

آلیاژ آلومینیوم یکی از آلیاژ های بسیار مهم می باشد و بعد از فولاد در رده دوم قرار می گیرد. یکی از دلایلی که از فلز بسیار زیاد استفاده می شود خواص و آلیاژ این فلز است. فلز آلومینیوم از دسته فلزاتی می باشد که استحکام بسیار بالایی دارد و در کنار آن وزن بسیار سبکی دارد که از ویژگی های بسیار مهم و کاربردی این فلز می باشد.

همین موضوع باعث شده تا استفاده های متعددی از این فلز بشود. در آلیاژ 6063 فلز آلومینیوم منیزیم و سیلیسیم عنصر اصلی آلیاژ آلومینیوم می باشند. از ویژگی های مهم این آلیاژ مقاومت در برابر سایش و خوردگی و همچنین قابلیت ماشین کاری است. با شناخت خواص و آلیاژ آلومینیوم ها می توانیم بهتر در مورد خرید آن ها و کارایی آن ها مطلع شویم.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی