آشنایی با آلیاژ آلومنیوم 8031

آشنایی با آلیاژ آلومنیوم 8031

استفاده از آلومینیوم در صنعت بسیار پر‌کاربرد است و این فلز، جزء فراوان‌ ترین عنصر شیمیایی روی زمین است. آلومینیوم، آلیاژهای مختلفی دارند و به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می شوند که هر کدام از این دسته ها کارایی خاص خودشان را در صنعت دارند که ما می خواهیم به صورت کامل در مورد آلیاژ آلومینیوم 8031 صبحت کنیم، با ما همراه باشید.

خصوصیات آلومینیوم

قبل از بررسی آلیاژ آلومینیوم باید خود این فلز را بشناسید:

  •  این فلز در گروه 13 جدول تناوبی قرار دارد
  •  به صورت AL نمایش داده می شود
  •  رنگ آن نقره ای است
  •  پس از اکسیژن و سیلیسیم بیشترین عنصر بر روی کره زمین است
  •  چکش پذیر است یعنی بدون آن که فلز ترک و یا بشکند، خم می شود
  •  نرم است و شکل پذیری بالایی دارد
  •  وزن سبکی دارد

آلیاژ چیست؟

آلیاژ به معنی مخلوط کردن بیشتر از 2 فلز یا عناصر دیگر با هم است ولی باید به این نکته دقت کنید که هر عنصر یا فلز را نمی توان با هم ترکیب کرد و باید به خاصیت ترکیب شوندگی آن‌ها هم دقت کرد که آیا این فلز ها با هم ترکیب میشوند یا نه. مثلا آلومینیوم یا عناصر مس، منگنز، سیلیکون، آهن و… قابلیت ترکیب شدگی دارند و آلیاژ را به وجود می آورد ولی عنصر پایه این آلیاژ، آلومینیوم می باشد.

آلیاژ آلومینیوم چیست؟

این آلیاژ رسانه حرارتی بسیار بالایی دارد و در برابر خوردگی بسیار مقاومت بالایی دارد و مین طور در فلز ها، بعد از مس، آلیاژ آلومینیوم رسانای الکتریکی بسیار بالایی دارد. از ویژگی های منحصر به فرد آن می توان به اتصال آن اشاره کرد که به راحتی متصل می شود. این آلیاژ بسیار کاربر دارد و بعد از آهن و فولاد، آلیاژ آلومینیوم است که در ره بندی قرار می گید و بسیار پرکاربرد و مهم در صنعت است.

انواع آلیاژ آلومینیوم

حالا که شما با آلیاژ آلومینیوم آشنا شدید می خواهیم انواع آن را بررسی کنیم. به طور کلی آلیاژ آلومینیوم به 2 دسته تقسیم بندی می شوند که شامل:
آلیاژ آلومینوم ریخته گری: این آلیاژ با توجه به اسمش با ریخته گری خاصی به شکل مورد نظر در می آید و هم می توان با حرارت دادن آن را درست کرد و هم بدون حرارت داشتن به شکل های خاص در آورد
آلیاژ آلومینوم نوردی یا کار پذیر: این آلیاژ با روش های مکانیکی به شکل های مورد نظر تبدیل می کند و باید با حرارت مخصوصی آن را تبدیل کرد که شکل خاص و بدون حرارت درست نمی شود.

طریقه عدد گذاری آلیاژ آلومینیوم

به طور کلی برای عدد گذاری آلیاژ بیشتر از 4 عدد استفاده می شود که ترتیب این عدد ها به این صورت است:

  • عدد اول: گروه آلیاژ
  • عدد دوم: مقدار ناخالصی های آلومینیوم
  • دو عدد آخر: مقدار درصد خلوص آلومینیوم

 

آشنایی با آلیاژ آلومینیوم 8031

همان طور که در بالا توضیح دادیم آلیاژ آلومینیوم با عدد نشان می دهند که هر کدام از این اعداد خصوصیات این آلیاژ را می گویند.
آلیاژ آلومینیوم 8031 یعنی این آلیاژ در گروه 8 ام قرار دارد که درصد ناخالصی آلومینیوم در این آلیاژ 0 است ولی میزان درصد خلوص آلومینیوم در این نوع آلیاژ 31 می باشد.
در این مورد، با اضافه کردن عناصر قلع و روی به آلیاژ آلومینیوم 8031 تبدیل می شود. اگر بخواهید از کاربر ایآلیاژ حرف بزنیم باید بدونید ک کاربر این آلیاژ بسیار کم و محدود است و زیاد از آن در صنعت استفاده نمی شود.

 

خرید آلیاژ آلومینیوم 8031

شما مشتریان عزیز برای خریداری محصولات آلیاژ آلومینیوم 8031 می توانید به فروشگاه ها و سایت های معتبر مراجعه کنید تا محصول خود را با قیمت مناسب تهیه و خریداری کنید. شرکت قالب سازان به فرد این امکان را در اختیارشما قرار می دهد که محصواتتان را با قیمت مناسب تر نسبت به سایت ها و فروشگاه های دیگر تهیه و خریداری کنید.

قیمت آلیاژ آلومینیوم 8031

همان گونه که توضیح داده شد آلیاژ الومینیوم انواع مختلفی دارند و هر کدام از این نوع آلیاژ های آلومینیوم قیمت های مختلفی دارند. علاوه بر نوع این وع آلیاژ، کیفیت آن هم مهم ست که هر چقدر کیفیت این آلیاژ آلومینوم 8031 بیشتر باشد قطعا هزینه آن هم گران تر می شود در عوض آن طول عمر این آلیاژ بیشتر می شود و از این محصول بیشتر می توانید استاده کنید چون کیفیت بالایی دارد.
شرکت قالب سازان بهفرد  تولید کننده پروفیل آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم اختصاصی در تلاش است به مشتریان بهترین محصول را در اختیار مشتریانش قرار بدهد و به علت آن که محصولات با کیفیتی دارد به کاربران خود تضمین کیفیت هم می دهند تا محصولاتشان را بدون هیچ نگرانی تهیه و استفاده کنند.
شما عزیزان برای این که اطلاعات زیادی از این محصول پیدا کنید می توانید با مشاوران ما در تماس بشید تا تماس اطلاعات لازم از این محصول رادر اختیارشما قرا بدهند تا شما بتوانید این محصول را به خوبی بشناسید و درتهیه آن شکی نداشته باشید.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی