کاربرد آلیاژ آلومینیوم 2048

کاربرد آلیاژ آلومینیوم 2048

در میان آلیاژهای آلومینیوم، آلیاژ ۲۰۴۸ کاربرد بسیار زیادی دارد که به دلیل ترکیبات خاص آن است. آلومینیوم جزو فلزاتی بوده که آلیاژهای بسیار زیاد و گسترده‌ای دارد. این آلیاژها برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. با شناخت خصوصیات این آلیاژ کاربردی می‌توانید از آن نهایت بهره را ببرید. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم به بررسی کاربرد آلیاژ آلومینیوم ۲۰۴۸ بپردازیم. اگر قصد خرید این آلیاژ را دارید یا علاقمند هستید که با آن آشنایی بیشتری پیدا کنید تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی آلیاژ آلومینیوم 2048

قبل از خریداری هر محصولی به شما توصیه می‌کنیم ابتدا به‌طور کامل آن را از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار دهید. این موضوع در مورد کاربرد آلیاژهای آلومینیوم که تنوع بسیاری دارند اهمیت بیشتری دارد. آلیاژ آلومینیوم 2048 یک نوع آلیاژ فرفورژه قابل عملیات حرارتی با مقاومت در برابر خوردگی است. این نوع آلیاژ توسط کارخانه‌های پیشرفته و با فناوری روز ساخته می‌شود. همین شیوه ساخت منجر شده که از کیفیت بالایی برخوردار باشد که آن را خاص کرده است.

ترکیب شیمیایی آلیاژ آلومینیوم 2048

هر نوع آلیاژ با هر کاربردی از ترکیبات خاصی ساخته شده است در واقع این ترکیبات کارایی آلیاژ را مشخص می‌کنند. با شناخت این ترکیبات تا حدود زیادی قادر خواهید بود که خواص آن را شناسایی کنید. بر همین اساس اکنون ترکیب شیمیایی آلومینیوم 2048 را معرفی می‌کنیم.

  •  مس 2.8 – 3.8
  •  منیزیم 1.2 – 1.8
  •  روی ≤ 0.25
  •  منگنز 0.20 – 0.60
  •  آهن ≤ 0.20
  •  سیلیکون، Si ≤ 0.15
  •  تیتانیوم، Ti ≤ 0.10
  •  باقیمانده ≤ 0.15

 

مشخصات فیزیکی آلیاژ آلومینیوم 2048

هر نوع آلیاژ متناسب با ساختار خود دارای ویژگی‌های فیزیکی اختصاصی بوده که در کاربرد آن نقش دارد. برای بعضی از کاربردها درک این ویژگی‌های فیزیکی بسیار حائز اهمیت است. اکنون خواص فیزیکی آلیاژ آلومینیوم 2048 را اکنون معرفی می کنیم.

  •  چگالی 2.75 g/cm³ 0.0994 lb/in³
  •  نقطه ذوب 520 – 645 درجه سانتیگراد 968 – 1190 درجه فارنهایت

ویژگی های مکانیکی آلیاژ آلومینیوم 2048

آلیاژها در کنار خواص فیزیکی و شیمیایی دارای خواص مکانیکی نیز هستند که آگاهی از آن‌ها نیز می‌تواند در استفاده از آن‌ها نقش داشته باشد. اکنون خواص مکانیکی آلیاژ آلومینیوم 2048 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  •  استحکام کششی 455 مگاپاسکال 66000 psi
  •  قدرت تسلیم 415 مگاپاسکال 60200 psi
  •  ازدیاد طول در شکست 8.30%
  •  نسبت پواسون 0.33
  •  مدول الاستیک 70 گیگا پاسکال 10200 ksi
  •  مقاومت برشی 270 مگاپاسکال 39200 psi
  •  سختی، برینل (@بار 500 کیلوگرم؛ ضخامت 10.0 میلی متر) 122
  •  سختی، Knoop (تبدیل شده از مقدار سختی برینل) 153
  •  سختی، راکول A (تبدیل شده از مقدار سختی برینل) 47.5
  •  سختی، راکول B (تبدیل شده از مقدار سختی برینل) 76
  •  سختی، ویکرز (تبدیل شده از مقدار سختی برینل) 139

 

خواص حرارتی

این محصولات دارای خواص حرارتی خاصی هستند که در عملکرد آن‌ها نقش بسیار زیادی دارد. اکنون خواص حرارتی آلیاژ آلومینیوم 2048 را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  •  ضریب انبساط حرارتی (@20-100°C/68-212°F) 23.5μm/m°C 13.1μin/in°F
  •  هدایت حرارتی 159 W/mK 1100 BTU in/hr.ft².°

کاربرد آلیاژ آلومینیوم 2048

کاربرد آلیاژ آلومینیوم 2048

این محصولات کارایی خاصی دارند متقاضیان به نسبت عملکردی که از این محصولات انتظار دارند می‌توانند آن‌ها را خریداری و مورد استفاده قرار دهند. اما اساساً این نوع مالیات برای ساخت اجزا و تجهیزات مختلف در صنایع هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از آن‌ها برای ساخت تجهیزات نظامی مختلف بیشترین بهره را می‌برند.

 

معرفی آلیاژ آلومینیوم

“آلیاژ” مخلوطی از عناصر فلزی مختلف است که اغلب برای افزایش استحکام و دوام ماده اولیه ایجاد می‌شود. یک آلیاژ آلومینیوم معمولاً از آلومینیوم به عنوان فلز اصلی در مخلوط تشکیل می‌شود و اغلب با عناصر دیگری مانند سیلیکون، قلع، منگنز یا حتی مس، قلع و منیزیم بسته به کاربرد مورد نظر ترکیب می‌شود. با ترکیب مناسب عناصر، آلومینیوم می‌تواند به طور قابل‌توجهی انعطاف‌پذیرتر شود و در برخی موارد حتی از فولاد بهتر عمل کند.

 

چرا آلومینیوم را با عناصر دیگر ترکیب می‌کنند؟

آلیاژهای آلومینیوم فوق‌العاده همه کاره، قوی و کاربردی هستند، به همین دلیل در فناوری، ساخت و ساز و صنعت خودرو تقاضای زیادی دارند. همچنین در کنار فولاد یکی از محبوب‌ترین مواد فلزی به حساب می‌آیند. اگرچه آلومینیوم به‌عنوان یک عنصر خالص دارای خواص شگفت‌انگیزی است، اما ممکن بوده برای کاربردهای طولانی مدت به اندازه کافی قوی نباشد.
به همین دلیل، می‌توان آن را با عناصر دیگر ترکیب کرد و آلیاژهایی را تشکیل داد که به طور تصاعدی دوام بیشتری دارند و برای کاربردهای صنعتی مناسب هستند. آلیاژهای آلومینیوم به ویژه زمانی مفید اند که مهندسان در تلاش برای کاهش وزن یک جسم (مثلاً یک هواپیما) بدون کاهش قدرت هستند.

مزایا و کاربرد آلیاژ آلومینیوم

آلومینیوم یکی از پرکاربردترین فلزات غیرآهنی امروزه در ساخت و ساز، مهندسی و صنعت است. اما این اصلا عجیب نیست زیرا مواد زیادی مانند آلیاژهای آلومینیوم بادوام، قابل ماشینکاری و همه کاره نیستند. اگرچه این آلیاژها به طور گسترده توسط مهندسان و طراحان به دلیل ویژگی‌هایشان مورد استقبال قرار می‌گیرند، اما بیشتر مردم ممکن است از خواص آلومینیوم آگاه نباشند.
این فلز چه قابلیتی دارد؟ اولین چیزی که برای اکثر مردم به ذهن خطور می‌کند بدون شک ظروف آشپزخانه یا شاید دیگر وسایل رایج خانه است. با این حال، این عنصر شگفت‌انگیز، فوق‌العاده همه کاره است و فقط برای ساخت گلدان و کارد و چنگال مفید نیست.
آلومینیوم واقعاً یک فلز خارق‌العاده بوده که به دلیل استحکام، انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری شناخته شده است. آلومینیوم به دلیل خواص مبتکرانه خود در بسیاری از زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان یک جایگزین فوق‌العاده برای بسیاری از کاربردها از عایق‌کاری، هدایت الکتریکی و حرارتی گرفته تا ساخت و ساز مکانیکی، نمونه سازی اولیه و موارد دیگر کارایی دارد.

 

جمع بندی

در این مطلب به بررسی آلیاژ ۲۰۴۸ پرداختیم که در میان آلیاژهای آلومینیوم کارایی فوق العاده بالایی دارد. این نوع آلیاژ توسط دستگاه‌های پیشرفته و با دقت بسیار بالا ساخته می‌شود. همین شیوه ساخت و ترکیبات منحصربه‌فرد منجر شده جزو محصولات بسیار باکیفیت باشد. در صورت تمایل شما می‌توانید این محصول را از مراکز عرضه کننده آن خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. اما اگر قصد تهیه آن را دارید به شما توصیه می‌کنیم حتما آن را از مراکز اصلی فروش تهیه کنید. البته از طریق همین وب‌سایت نیز امکان تهیه این نوع آلیاژ آلومینیوم برای شما فراهم شده است. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه احتیاج دارید با کارشناسی سایت ارتباط برقرار کنید تا این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند.

شرکت قالب سازان بهفرد جزو یکی از تولید کنندگان پروفیل آلومینیوم ، انواع هیت سینگ و پروفیل آلومینیوم اختصاصی می باشد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی