مزیت‌های استفاده از پروفیل آلومینیوم صنعت هوا و فضا

مزیت‌های استفاده از پروفیل آلومینیوم صنعت هوا و فضا

اگر برای شما نیز استفاده از پروفیل آلومینیوم صنعت هوا و فضا جذاب است، هرگز این مقاله را از دست ندهید. پروفیل های آلومینیوم امروزه به عنوان پر مصرف ترین تجهیزات آلومینیومی در صنایع مختلف کاربرد دارند. پروفیل ها در واقع شکل مدرنی از ورقه های آلومینیومی هستند که با قالب های مختلف به اشکال گوناگون تبدیل می شوند.

در این مطلب با ما همراه باشید که به کاربرد پروفیل در صنعتی محبوب بپردازیم‌.
همانطور که می دانید به دلیل وجود فشار هوا در ارتفاع زیاد باید از فلزاتی بسیار مقاوم و سبک استفاده کرد .به کار گیری از پروفیل آلومینیوم در صنعت هوا و فضا سابقه قدیمی و موفقی داشته است که در قرن نوزدهم، كنت فردیناند زپلین برای ساخت فریم های هواپیمای نمادین از آنها بهره وری می کرد.

این عوامل نشان دهنده ویژگی های همچون سبکی و مقاومت آنها در برابر فشار و خوردگی است. با پیشرفت علم و صنعت در عرصه های مختلف این فلز نیز کاربرد بسیاری داشته است.

پروفیل آلومینیوم صنعت هوا و فضا

گذشته ای از استفاده آلومینیوم در صنعت هوا و فضا

در سال ۱۹۰۳ برادران رایت در اولین پرواز از آلومینیوم در بلوک سیلندر و سایر قطعات استفاده کردند .همچنین نخستین بار بود که آلیاژ آلومینیوم با حرارت تقویت می شد .این ویژگی ها باعث فراگیر شدن آلومینیوم در صنعت هوا و فضا شد.پس از مدت ها آلومینیوم به عنوان فلزی پر کاربرد در صنعت هوا و فضا شناخته شد.

با پیشرفت این صنعت و ساخت هواپیما های مختلف نیاز به آلیاژ های مختلف نمایان شد. در واقع پروفیل آلومینیوم یکی از این موارد است که با آلیاژ مخصوص برای صنعت هوا و فضا تولید می گردد. در ادامه درباره ی این ورق های آلومینیومی محبوب بیشتر خواهیم خواند.

پروفیل آلومینیوم صنعت هوا و فضا

چرا باید از پروفیل آلومینیوم در صنعت هوا و فضا استفاده کرد ؟

به دلیل نیاز به ویژگی های خاص در ساخت هواپیما از پروفیل های آلومینیومی استفاد می شود. ساخت هوانوردها بسیار حساس است و عمیقا سیستم پیچیده ای دارد که با محاسبات میلیمتری برنامه ریزی می گردند.

لذا تنها فلزی که می تواند با ویژگی های منحصر به فرد خود در صنعت هوا و فضا تا به این حد مفید باشد، بی شک پروفیل آلومینیوم است. در ادامه به برخی از این ویژگی ها که در ساخت هواپیما و فضا نورد ها کاربرد دارد، می پردازیم. پس با سایت بهفرد همراه باشید.

استحکام بالا

مواد استفاده شده در فلزات هواپیما باید از استحکام بالایی برخورد باشند به راحتی در مقابل حوادث احتمال و جو هوایی تغییر نکنند. زیرا این تجهیرات به طور مستقیم در معرض فشار شدید هوا خواهند بود. لذا پس از ازمون و خطاهای بسیار تولید کنندگان به این نتجیه رسیدند که پروفیل آلومینیوم در این صنعت نیز کاربرد دارند. از این مواد در بعضی از قسمت های خاص با شرایط ویژه در بدنه هواپیما استفاده می شود.

وزن پایین

از دیگر مزیت های استفاده از پروفیل آلومینیوم صنعت هوا و فضا می توان به وزن پایین در عین مقاومت بالای آن اشاره کرد. وزن بالا برای هوا نورد ها اصلا ویژگی خوبی محسوب نمی شود.

لذا برای ساخت این تجهیزات نیاز به ورقه هایی مقاوم است که وزن خاصی نیز نداشته باشند. پس بهترین گزینه استفاده از پروفیل های آلومینیومی است. این ورق ها می تواند وزن تجهیزات صنعت هوا و فضا را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

مقاومت در برابر آب

پروفیل آلومینیوم صنعت هوا و فضا علاوه بر استحکام بالا و وزن پایین باید در برابر آب و هوا مقاومت خوبی داشته باشند. در واقع برای چنین تجهیزاتی فلزی مورد نیاز است که نه با برخورد آب دچار مشکل شود و نه در مجاورت هوا اکسید گردد.

این ویژگی می تواند تا حد بسیاری هزینه های ناشی از تعمیرات را کاهش دهد. بله درست متوجه شدید یکی دیگر از ویژگی های این فلز بی نظیر که آن را تا به این حد مورد استفاده قرار داده، ضد زنگ بودن آن است.

طول عمر دراز

پروفیل های آلومینیومی با ظاهر درخشان و زییایی خود در کنار ویژگی های دیگر، توانمندی خود را برای به کارگیری در صنایع مختلف اثبات کرده اند. اما جالب است بدانید، استفاده پروفیل آلومینیوم صنعت هوا و فضا می تواند طول عمر تجهیزات را تا حد زیادی بالا ببرد و کارایی آن را نیز بهبود بخشد. این پروفیل ها با توجه به مزایا و مقاومت خود باعث می شوند تجهیزات یاد شده کمترین تغییر را در فشار هوا داشته باشند.

بنابراین استهلاک تجهیزاتی که از این پروفیل ها استفاده می کنند بسیار کمتر خواهد بود. اما موضوع مهم در خرید پروفیل پروفیل آلومینیم صنعتی قیمت و هزینه های آن است.

قیمت پروفیل آلومینیومی در صنعت هوا و فضا

با توجه به آن که قیمت هر محصولی که تولید می گردد وابسته به عوامل بسیاری قیمت گذاری می شود. قصد داریم در این قسمت به عوامل مهم در قیمت پروفیل آلومینیوم صنعت هوا و فضا بپردازیم.
ابعاد، مختصات، وزن پروفیل، ضخامت پروفیل، نوع آلیاژ به کار رفته در تولید و سفارشی بودن قالب مورد نظر می تواند بر قیمت تمام شده ی پروفیل های آلومینیومی تاثیر گذار باشد. شما می توانید برای مشاوره و خرید انواع پروفیل ها با مشاورین ما تماس بگیرید.

قیمت پروفیل آلومینیوم صنعت هوا و فضا

پروفیل آلومینیومی معتبر را از کجا تهیه کنیم؟

هر جند که امروزه سایت ها و فروشگاه های اینترنتی گوناگونی در خرید و فروش پروفیل های آلومینیومی شیاردار و صنعتی و پروفیل آلومینیوم صنعت هوا و فضا فعالیت دارند. اما باید بدانید که این تجهیزات به راحتی و به وفور ساخته نمی شوند.

لذا کیفیت آلیاژ مورد نظر بسیار در مقاومت ورق های آلومینیومی موثر است. از طرفی بسیاری می کوشند واسطه ای بین خریدار و تولید کننده باشند و تنها به فکر سودآوری خود هستند. اگر قصد خرید و یا سفارش انواع پروفیل آلومینیوم اختصاصی، پروفیل آلومینیوم و یا قالب های اکستروژن را دارید، بهفرد با تجربه‌ای چندین ساله در این زمینه آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است. در سایت بهفرد تمام محصولاتی که عرضه می شوند، ضمانت کیفیت و اصالت دارند. لذا شما می توانید با خیال راحت خرید کنید. از طرفی دیگر مشاورین متخصص ما آماده ی ارائه ی مشاوره های رایگان به شما عزیزان برای خرید بهتر و با توجه به نیاز شما هستند.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی