نمای کامپوزیت آلومینیومی ساختمان چیست؟

نمای کامپوزیت آلومینیومی ساختمان چیست؟

سیستم‌های کامپوزیت آلومینیومی پوشش‌هایی برای نما هستند که در معماری امروزی کاربرد وسیعی پیدا کرده‌اند. آن‌ها که به منظور پاسخگویی به طرح‌های بی‌حد و حصر معماری مدرن ارائه می‌شوند، افق‌های جدیدی را برای تقاضاهای روزافزون می‌گشایند. این امر امکان قالب‌بندی غنی را برای بازسازی سازه‌های قدیمی یا برنامه ریزی سازه های جدید ارائه می دهد. جدا از اینکه به ساختمان شما ظاهر زیبایی می‌بخشد، به یک مصالح ساختمانی تبدیل شده است که می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم کمی کامل‌تر شما را با آن‌ها آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

معرفی نمای کامپوزیت آلومینیوم

پانل کامپوزیت آلومینیوم یک مصالح ساختمانی است که از ترکیب ورق آلومینیوم و یک ماده پلی اتیلن کم چگالی بین آن‌ها تشکیل شده است. این ماده به دلیل رنگ آمیزی صفحه آلومینیومی بالایی و علاوه بر استحکام برتر این رنگ، عایق صوتی و حرارتی ارائه شده توسط پانل، یک ماده بسیار مورد نیاز است.
سیستم‌های پوشش نما کامپوزیت، شامل مواد پرکننده پلی اتیلن به شکل مذاب با ترکیب با چسب پلیمری در سطوح بالایی و پایینی بوده که به‌طور همگن در قالب پخش می‌شوند. ماده کامپوزیت اولین شکل خود را با ترکیب صفحه آلومینیومی بالا و پایین، پلی اتیلن و چسب تحت فشار، دما و نیروی معین به خود می‌گیرد. ضخامت پانل کامپوزیت در این نقطه تنظیم می‌شود و تولید به همین ترتیب ادامه می یابد.
پانل‌های کامپوزیت آلومینیومی فرصت‌های نامحدودی را به معماران و طراحان برای ایجاد ساختمان های خلاقانه و بدیع ارائه می دهد. آن‌ها را می‌توان به راحتی در نماهای خارجی و داخلی اجرا کرد. این ماده با داشتن سبکی، استحکام، انعطاف پذیری، ارائه سطوح مسطح و حمایت از سایر عناصر ساختمانی، یک ماده پوشش ترجیحی در سراسر جهان است.

معرفی نمای کامپوزیت آلومینیوم
پانل های نمای کامپوزیت آلومینیومی چگونه ساخته می شود؟

پانل های کامپوزیتی که در ساخت نما استفاده می‌کنیم با سبکی، دوام و استحکام تولید می‌شوند. معمولاً آن‌ها از دو لایه آلومینیوم با هسته پلی اتیلن کم چگالی تشکیل شده است. پانل های کامپوزیت مقاوم در برابر آب و هوا، دارای استحکام مکانیکی بالا، مقاوم در برابر ضربه و همچنین سفت‌تر از ورق فولادی هستند. آن‌ها برای اتصال به لایه‌های خود تحت فرآیندهای شیمیایی و مکانیکی قرار می‌گیرند. همچنین مقاومت عالی در برابر لایه برداری را تضمین می‌کنند.

ایده آل برای نماهای منحصر به فرد با طرح های خلاقانه

آلومینیوم کامپوزیت محصولی معماری است که برای پوشش نماهای بیرونی و داخلی به کار می‌رود و با ظاهری سبک و زیبا جلوه‌ای مدرن به نمای آن می‌بخشد. مقاومت بالایی در برابر آتش، خوردگی، اشعه ماوراء بنفش دارد و جمع‌آوری و نصب آن فوق العاده آسان است. آلومینیوم کامپوزیت ماده مورد علاقه در معماری مدرن است. با آن تاثیر بصری قابل‌توجهی داشته باشید و موفقیت را از اولین لحظه در طراحی خود تضمین کنید. این محصول برای استفاده در نما، سقف و انواع روکش‌ها ایده‌آل است.

آزادی در طراحی با کامپوزیت آلومینیومی

به دلیل انطباق خوب آن کاملاً با کانتور ساختمان‌ها سازگار است و به لطف ساختار مدرن می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به لطف ویژگی‌های خوب، راه حل‌های نوآورانه‌ای را ارائه می دهد که تمام نیازهای معماری را پوشش می‌دهد. در ساختمان‌های عمومی، دفاتر مرکزی و دفاتر شرکت، خانه‌های خصوصی همچنین طرح‌ها و اشیاء شرکتی از بخش های تجارت و صنعت به کار برده می‌شود. ورق آلومینیوم کامپوزیت بدون محدودیت با ایده‌های خلاقانه و منحصر‌به‌فرد معماران و طراحان سازگار است.

آیا نگهداری از نمای کامپوزیت آلومینیومی ساختمان دشوار است؟

ورق آلومینیوم کامپوزیت به عنوان راه‌حلی برای نماهای دارای تهویه استفاده می‌شود‌. زیرا یک محفظه هوا ایجاد می‌کند که با ایجاد جریان هوا توسط همرفت به عنوان یک دودکش عمل می‌کند و در نتیجه به کارایی و راحتی حرارتی ساختمان کمک می‌کند. اگر تمیز کردن حرفه‌ای که به‌طور منظم انجام می‌شود نه تنها ظاهر ظریف ورق ها را حفظ می‌کند، بلکه به لطف حذف کثیفی و رسوبات، به حفظ ارزش نصب نیز کمک می‌کند.

 

نمای کامپوزیت آلومینیومی میکرو سوراخ شده

آن‌ها برای طراحی‌های شهری و فضاهای با تکنولوژی بالا ایده‌آل هستند. آنها نور طبیعی را حفظ کرده و در عین حال از فضاها در برابر تشعشعات محافظت می‌کنند. آن‌ها هر نوع صدایی، اعم از داخلی و خارجی را جذب می‌کنند. نمای کامپوزیت آلومینیومی اجازه گردش هوای تازه را می‌دهند و اثرات گرما را به حداقل می‌رساند. ظاهری زیبا و امروزی دارند و بادوام طولانی و نسوز هستند.
فواید
قطعاً هر محصولی متناسب با ساختار خود دارای فواید خاصی است این محصولات نیز ویژگی‌های بارزی دارند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  •  حمل و نصب آسان
  •  برش سریع و آسان
  •  مقاوم در برابر آب و هوا
  •  مقاومت بالا در برابر خمش
  •  ضد شوک و شکستن
  •  ارتعاشات را جذب می کند
  •  سبک و پایدار
  •  واقعا صاف
  •  امکان ساخت المان های نما بزرگ

چرا باید از آلومینیوم کامپوزیت در نمای ساختمان استفاده کنیم؟
چرا باید از آلومینیوم کامپوزیت در نمای ساختمان استفاده کنیم؟

مزایای متعدد نصب صفحات کامپوزیت آلومینیومی در نماهای تجاری بسیار زیاد است. نمای ساختمان اولین چیزی است که عابران پیاده و افراد هنگام عبور از کنار خانه، ساختمان اداری یا تجاری متوجه آن می‌شوند. هر تسهیلات باید دارای طرح‌های منحصر‌به‌فرد برای نشان دادن مالک و برند باشند. مصالح ساختمانی مانند بتن، فولاد و چوب مواد سنتی برای سیستم‌های پوشش هستند که به سختی اعمال می‌شوند. اما کامپوزیت‌های آلومینیومی سیستم‌های نمای ساختمان مدرن بوده که دارای طیف گسترده‌ای از مزیت‌ها هستند که آن‌ها را به محصولاتی محبوب در بین معماران تبدیل می‌کنند.

کاربرد کامپوزیت آلومینیومی

کامپوزیت آلومینیومی تقریباً برای تمام پروژه‌های معماری مناسب هستند زیرا شکل دادن به آن‌ها آسان است و طرح‌های پیچیده‌ای را می‌پذیرند که سایر مصالح ساختمانی نمی‌توانند. این محصولات در طیف گسترده‌ای از رنگ ها موجود هستند و یافتن آن در نمای ساختمان، ستون ها، دفاتر تجاری، نمایندگی های خودرو، ایستگاه های خدمات، دفاتر، دفاتر مرکزی تجاری، معماری طراحی و تصویر سازمانی بسیار رایج است.

سخن پایانی

نگهداری و تمیزی از عوامل ضروری برای داشتن یک ساختمان زیبا و بدون دردسر در سال‌های آینده است. مصالح ساختمانی سنتی از جمله چوب، دیوارهای جامد با بتن نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند که منجر به هدر رفتن پول و زمان بیشتری می‌شود. اما کامپوزیت آلومینیومی سبکی و مقاومت بالایی دارند و در برابر شکستگی مقاوم هستند. این محصولات نیاز به نگهداری و تعمیرات کمی دارند که ارزش خرید و استفاده از آن‌ها را چندین برابر می‌کند.

قالب سازان بهفرد ارائه دهنده و تولید کننده پروفیل آلومینیوم ، قالب اکستروژن  و پروفیل آلومینیوم اختصاصی پس از سال ها تجربه می باشد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی