مصرف آلومینیوم در صنایع الکتریکی

مصرف آلومینیوم در صنایع الکتریکی

پروفیل آلومینیوم اکسترود شده در بسیاری از لوازم و صنایع الکتریکی استفاده می شود. با توجه به خواص منحصر به فرد آلومینیوم از جمله: هدایت الکتریکی و هدایت حرارتی اکستروژن های آلومینیومی این پروفیل ها اغلب برای محفظه های موتور، سینک های حرارتی و قاب های داخلی استفاده می شوند.

کاربرد مصرف آلومینیوم در صنایع الکتریکی

سیم و کابل آلومینیومی چندین دهه است که به طور ایمن در سیم کشی منازل مسکونی، ساختمان ها، هواپیماها و لوازم خانگی الکتریکی و به طور کلی در صنایع الکتریکی استفاده می شود. آلومینیوم همچنین برای استفاده به عنوان مجرای الکتریکی سخت مناسب است. مجرای الکتریکی یک سیستم لوله ای است که برای محافظت و مسیریابی سیم کشی برق در صنایع الکتریکی استفاده می شود. در برخی موارد، پوشش کامل محصول با استفاده از آلومینیوم طراحی می‌شود، همانطور که در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها، تلفن های همراه و تلویزیون‌های اچ دی دیده می شود.لازم به ذکر است که در پایان عمر، سیم کشی آلومینیومی به حداقل انرژی برای بازیافت نیاز دارد و هیچ یک از خواص خود را در طول فرآیند بازیافت از دست نمی دهد.

 

آلومینیوم در الکترونیک

تولید اکستروژن های آلومینیوم در صنایع الکتریکی

استفاده از اکستروژن آلومینیوم در صنایع الکتریکی چندین مزیت را ارائه می دهد: آلومینیوم فراوان ترین ماده معدنی در پوسته زمین است، اگرچه معمولاً به شکل خالص در طبیعت ظاهر نمی شود. آلومینیوم از بوکسیت، یک ماده معدنی استخراج و خرد شده و با آب پاشیده می شود. خاک رس و سیلیس به عنوان محصولات جانبی حذف می شوند و بوکسیت باقی مانده در کوره خشک می شود و با خاکستر و آهک مخلوط می شود. مخلوط به دست آمده قبل از گرم شدن در یک کوره کلسینه، چندین مرحله پردازش را طی می کند. ماده حاصل، آلومینا، ترکیب شیمیایی پودری از اکسیژن و آلومینیوم است. برای تولید آلومینیومی که ماده خام برای فرآیند اکستروژن را فراهم می کند، آلومینا باید ابتدا از طریق یک فرآیند ذوب و سپس از طریق یک فرآیند آلیاژی عبور کند، که طی آن مقادیر کمی از عناصر آلیاژی مانند مس، منیزیم، سیلیکون و منگنز برای ایجاد خواص ویژه مواد اضافه می شود. پس از انجام این مراحل پروفیل آلومینیوم به دست آمده قابل استفاده در صنایع الکتریکی خواهد بود.

 

آلومینیوم در صنایع برق و الکترونیک

 

ویژگی های کلی مصرف آلومینیوم در صنایع الکتریکی

آلومینیوم به طور کلی، و اکستروژن آلومینیوم به طور خاص، مزایای زیادی نسبت به مواد و فرآیند های جایگزین اکستروژن های آلومینیومی دارند از جمله این مزایا:
وزن سبک: آلومینیوم تقریباً 1/3 وزن آهن، فولاد، مس یا برنج است که کار با اکستروژن آلومینیوم را برای استفاده در صنایع الکتریکی آسان ‌تر می‌کند، حمل و نقل را ارزان ‌تر می‌کند و یک ماده جذاب برای استفاده در کاربرد هایی است که کاهش وزن در اولویت است. امروزه آلومینیوم پرکاربرد ترین ماده برای انتقال و توزیع برق است و با وزن و قیمت پایین تر از مس، آلومینیوم به شرکت ها اجازه می دهد تا سیم بیشتری را با ساختار های متفاوت اجرا کنند.
استحکام: اکستروژن‌ های آلومینیومی را می‌توان به اندازه‌ ای که برای اکثر کاربرد ها لازم است مستحکم ساخت و به دلیل ماهیت فرآیند اکستروژن، می‌توان با گنجاندن ضخامت‌های متفاوت و تقویت داخلی در طراحی پروفیل، استحکام را در جایی که واقعاً مورد نیاز است، متمرکز کرد.
ارتجاعی: آلومینیوم استحکام را با انعطاف‌پذیری ترکیب می‌کند و می‌تواند در زیر بار ها خم شود یا در اثر ضربه به عقب برگردد که منجر به استفاده از اجزای اکسترود شده در سیم های توزیع برق و صنایع الکتریکی می‌شود.
به راحتی تنظیم می شود: توانایی طراحی یک پروفیل آلومینیوم برای برآوردن اهداف خاص عملکردی و ساخت محصولات الکتریکی، اکستروژن های آلومینیومی را به عنصر ترجیحی در بسیاری از راه حل های تولید محصول تبدیل می کند.
دسترسی آسان: دسترسی آسان به پروفیل آلومینیوم و قیمت ارزان آن، همچنین توسعه، آزمایش و راه اندازی سریع نمونه اولیه،پروفیل آلومینیوم را به گزینه ای مناسب برای استفاده در صنایع الکتریکی تبدیل کرده است.
بدون درز: اشکال پیچیده را می توان در بخش های آلومینیومی اکسترود شده یک تکه بدون نیاز به اتصال مکانیکی ایجاد کرد. پروفیل آلومینیوم مورد استفاده در صنایع الکتریکی احتمال شل شدن یا نشت را در طول زمان کم می کند.
ساخت و مونتاژ آسان: طراحی موثر اکستروژن های آلومینیومی می تواند ساخت و مونتاژ بعدی را تا حد زیادی ساده کند. طیف گسترده ای از فرآیند های ساخت وجود دارد که به طور معمول در تولید قطعات و مجموعه های صنایع الکتریکی مبتنی بر اکستروژن آلومینیوم استفاده می شود.

مزایای تخصصی استفاده از آلومینیوم در صنایع الکتریکی

مقاوم در برابر خوردگی: اکستروژن های آلومینیومی مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند. آن ها زنگ نمی زنند، و سطح آلومینیوم توسط اکسید طبیعی خود محافظت می شود، محافظتی که می تواند با آندایز کردن یا سایر فرآیندهای تکمیل، افزایش یابد.
هادی های حرارتی عالی: آلومینیوم بر اساس وزن و هزینه کلی، گرما و سرما را بهتر از سایر فلزات معمولی هدایت می کند و اکستروژن را برای کاربرد هایی که نیاز به مبدل های حرارتی در صنایع الکتریکی دارند، ایده آل می کند. انعطاف ‌پذیری طراحی اکستروژن به طراحان اجازه می‌دهد تا مبدل های حرارتی را در محفظه ‌ها و سایر اجزا صنایع الکتریک بهینه کنند.
هادی های الکتریکی عالی: آلومینیوم پوند به پوند دو برابر مس رسانا است و اکستروژن را به یک جایگزین مقرون به صرفه برای اتصال دهنده های الکتریکی و اجزای توزیع باس بار تبدیل می کند.
غیر مغناطیسی: از آنجایی که آلومینیوم بار مغناطیسی به دست نمی آورد، اکستروژن ها در کاربردهای ولتاژ بالا و در صنایع الکترونیک، جایی که میدان های مغناطیسی وارد عمل می شوند، مفید هستند.

مصرف آلومینیوم بی خطر در صنایع الکتریکی

غیر قابل احتراق و غیر سمی: آلومینیوم نمی سوزد و حتی در دمای بسیار بالا بخارات سمی تولید نمی کند.
بدون جرقه: از آن جایی که آلومینیوم جرقه ندارد، اکستروژن های آلومینیومی برای کاربرد هایی که شامل مواد منفجره هستند یا در محیط هایی که سیم کشی زیادی دارد و امکان اشتعال وجود دارد مناسب هستند.
انعکاسی: درمان‌های سطحی می‌توانند انعکاس بالایی بر روی اجزای آلومینیومی ایجاد کنند، و اکستروژن آلومینیوم را برای کاربردهای روشنایی یا برای کاربردهایی که در آن محافظت از مناطق در برابر نور، امواج رادیویی یا تشعشعات مادون قرمز مطلوب است، جذاب می‌کند.

پروفیل آلومینیوم

قالب پروفیل آلومینیوم

قالب اکستروژن

پرس اکستروژن

پروفیل آلومینیوم اختصاصی

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی