سوراخکاری پروفیل آلومینیوم

سوراخکاری پروفیل آلومینیوم

سوراخکاری فرایندی است که توسط یک مته انجام گرفته و بر روی پروفیل آلومینیوم شکلی دایره مانند ایجاد می کند. سوراخکاری پروفیل آلومینیوم نیز یا استفاده از مته انجام گرفته با چرخش سرعت زیاد انجام می گیرد. در واقع یکی از ابزار سوراخکاری آلومینیوم ماه است و با پیشروی بسیار زیاد در داخل مقطع مورد نظر یا همان پروفیل آلومینیوم وارد شده و سوراخ ایجاد می کند و با استفاده از شیار تراش ها را به طرف خارج هدایت کرده و مته مارپیچ با استفاده از دو لبه برش سوراخکاری پروفیل آلومینیوم را انجام می دهد.

سوراخکاری فلزات با مته

اگر سوراخ کوچکتر از باشد از مته مارپیچ استفاده می کنند اما برای سوراخ کاری هایی که نیاز به طول بیشتری دارند از سوراخکاری با مته استفاده می شود. همانطور که اشاره کردیم برای سوراخکاری از مته استفاده می‌ کنند و مته با چرخش زیاد و اعمال نیروی زیاد سوراخ های انجام داده و در حین انجام سوراخکاری محل مورد نظر بسیار داغ می شود. داغ شدن بیش از حد محل مورد نظر ممکن است سبب شکستن مته شود و به همین دلیل برای جلوگیری از شکستن مته باید از اسپری خنک کننده یا مایع خنک کننده یا آب در محل برش استفاده کنید.

دستگاه های استفاده شده برای سوراخکاری پروفیل آلومینیوم

برای سوراخکاری فلز آلومینیوم از تجهیزات متنوع و گوناگون نظیر ماشین ها و دستگاه های مخصوص سوراخکاری پروفیل آلومینیوم استفاده می کنند. این دستگاه ها برای سوراخ کردن پروفیل در سطوح های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند‌. یکی از انواع دستگاه ها دستگاه سوراخکاری قابل حمل است که نام انگلیسی آن Portable Drilling Machines است. دستگاه های دیگر ماشین سوراخکاری حساس، ماشین سوراخکاری با چند دوک، دستگاه سوراخکاری رادیال یا دستگاه سوراخ کاری شعاعی، دستگاه سوراخکاری عمودی و دستگاه سوراخکاری دسته ای و اتوماتیک ، دستگاه سوراخکاری برای سوراخ های عمیق و … هستند. در واقع سوراخکاری دارای ویژگی‌ های متعددی است.

نکات مهم بعد از برش

به علاوه باید توجه داشته باشید که تراشه ها باید به صورت کامل با استفاده از برش از سوراخ های که ایجاد شده است دقیقاً خارج شوند و امکان انحراف مته از سوراخ های عمیق و ورودی ها وجود دارد. البته خروج تراشه در بعضی اوقات مشکل‌ ساز است چرا که هنگام طولانی بودن تراش ها و بزرگ بودن آن ها سبب ایجاد مشکل می شود. البته سوراخکاری با استفاده از مته فشاری توسط شخصی انجام گرفته و توسط ماشین انجام نمی گیرد. سوراخکاری پروفیل آلومینیوم توسط دستگاه های مختلف انجام می گیرد و این خدمات باید توسط دستگاه های مرتبط انجام گیرد.

دستگاه ها و ماشین های مخصوص سوراخکاری پروفیل آلومینیوم

در قسمت قبل در مورد دستگاه های مربوط به سوراخکاری پروفیل آلومینیوم صحبت کردیم. در واقع دستگاه سوراخکاری پروفیل آلومینیوم یکی از ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده هستند و برای سوراخ کردن انواع پروفیل در درجه های متفاوت استفاده می شوند. دستگاه سوراخکاری فلزات می‌ تواند سطوح مختلف را سوراخ کنند. این دستگاه ها در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار گرفته و مقاطع فلزی مختلف را سوراخ می کنند که یکی از این مقاطع فلزی مقطع آلومینیوم است.

دستگاه های سوراخکاری فلزات

این دستگاه‌ ها کارایی بسیار بالایی داشته و به دلیل و کاربرد آسانی که دارند مورد توجه قرار گرفته اند. همانطور که اشاره کردیم پروفیل آلومینیوم در سطوح مختلف وجود دارند این دستگاه ها نیز برای سوراخ کردن سطوح مختلف مورد استفاده قرار گرفته و دارای دسته بندی های گوناگونی هستند و با توجه به سطوح مختلف پروفیل آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرند.
لذا برای سوراخکاری مقاطع فلزی باید به دنبال دستگاه سوراخکاری باشید که دارای ویژگی‌ هایی نظیر روش های حرکت اسپیندل یا تغذیه و دقت و سرعت اسپیندل و عمق برش گوناگون باشند. بیشتر دستگاه ها دارای دو تیغه همزمان برای سوراخ کردن پروفیل آلومینیوم هستند. به علاوه دارای سیستم اتومات کلمپ عمودی و افقی بوده برای سوراخکاری پروفیل های آلومینیوم و پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها همچنین دارای سیستم خنک کننده بوده و سیستم هیدرو پنوماتیک دارند.

توجه به نکات کاربردی برای سوراخکاری آلومینیوم

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم در فرآیند سوراخکاری پروفیل آلومینیوم برای جلوگیری از شکستن مته باید از اسپری خنک کننده یا آب استفاده کنید و در هنگام سوراخکاری مایع خنک کننده یا آب را بر روی مته و قسمت سوراخ شده بریزید تا از حرارت کاسته شود در این صورت امکان شکستن مته به حداقل می رسد. پانچ کردن سوراخکاری پروفیل آلومینیوم با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام می گیرد و با استفاده از این دستگاه ها و به کارگیری آنها می توانید بر روی پروفیل آلومینیوم سوراخ هایی با اندازه و ابعاد گوناگون ایجاد کنید.

پانچینگ آلومینیوم چیست؟

به فرایندی پانچینگ آلومینیوم می گویند که در آن پرس پانچ نیرویی بر روی پانچ دیگر وارد کرده تا پانچ وارد قطعه شود. همانطور که اشاره کردیم مقاطعی که پانچ یا سوراخ می شوند می‌ توانند جنس های گوناگونی داشته باشند. پانچ پروفیل آلومینیوم یکی از پر طرفدارترین متریال هاست که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.
به عنوان مثال ورق ها می توانند در جنس آلومینیوم و برنج و فولاد و … باشند. دستگاه های متنوعی در این زمینه ساخته شده اند‌. این ورق های سوراخ شده نیز مصارف متعددی دارند. به عنوان نمونه از دستگاه CNC استفاده می کنند‌. که البته سوراخکاری با مته نیز انجام می گیرد. مته با فشار بر سطح مورد نظر سطوح مختلف را سوراخ می کند‌. جنس قطعات نیز در تعیین نوع مته تاثیر گذار هستند. چرا که متن در سه تیپ اچ ، آن و دبلیو وجود دارد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی