تولید پروفیل رنگی آلومینیوم

تولید پروفیل رنگی آلومینیوم

پروفیل‌های آلومینیومی رنگی امروزه در کاربردهای متنوع ظاهر می‌شوند که نتیجه فرآیندی به نام اکستروژن هستند. اکسترود کردن به معنای هل دادن یک ماده از طریق قالب است تا بتوان آن را به یک الگوی دلخواه قالب‌گیری کرد. هنگامی که آلومینیوم به این روش پردازش می شود، اشکال مقطعی خاصی به دست می‌آید که معمولاً به عنوان پروفیل آلومینیوم شناخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم درباره تولید پروفیل رنگی آلومینیوم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم پس تا پایان ما را همراهی کنید.

ویژگی های محصولات اکسترود شده

محصولات اکسترود شده رنگی بیش از نیمی از فرآیندهای آلومینیوم صنعتی را به خود اختصاص می‌دهند، آن‌ها به ویژه در زمینه ساخت و ساز و طراحی استفاده می‌شوند. امروزه آن‌ها را می‌توان در انواع ساختمان های مسکونی و تجاری، در تمام نقاط جهان یافت. هنگامی که به شکل پروفیل‌های آلومینیومی رنگی ظاهر می‌شوند، در ساختمان‌ها، چه در سازه ها و چه در سایر قسمت‌های ضروری یافت می‌شوند.
از این موارد می‌توان به درها، پنجره‌ها، نماها و همچنین در سایر عناصر معماری با ماهیت زینتی و تزئینی اشاره کرد. استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی رنگی به‌طور فزاینده‌ای در طراحی‌های هوشمند به کار می‌رود که اساساً به استفاده بهینه از انرژی کمک می‌کند. زیرا می‌تواند کاهش قابل‌توجهی در تقاضای انرژی برای سرمایش و گرمایش، روشنایی و تهویه ایجاد کند. تقریباً می توان گفت که تمام صنایع از تولید محصولات و پروفیل‌های آلومینیومی اکسترود شده سود می‌برند.

تولید پروفیل آلومینیوم
تولید پروفیل آلومینیوم

فرآیندی که امکان تبدیل این فلز را به محصولات مفید برای همه صنایع فراهم می‌کند، اکستروژن است. اکستروژن با عبور فلز از پیش گرم شده از طریق یک قالب با فشار بسیار بالا به دست می‌آید. این ماتریس دارای دهانه‌ای است که سطح مقطع پروفیل را شکل می‌دهد.

ماتریس

قالب‌هایی برای پروفیل‌های آلومینیومی جامد و برای پروفیل هایی که توخالی هستند وجود دارد. جزئیات نهایی قالب‌ها معمولا با دست انجام می‌شود تا دقت لازم در طراحی به دست آید. آن‌ها همچنین در طول‌عمر مفید خود تحت فرآیندهای نگهداری مختلفی قرار می‌گیرند تا تنظیمات لازم را انجام دهند و دوام خود را افزایش دهند.

فشار

در اکستروژن از پرس‌هایی استفاده می‌شود که ماشین‌های هیدرولیک را تشکیل می‌دهند. آن‌ها در مجموع شامل یک ظرف برای شمش، یک نگهدارنده ماتریس و یک پیستون هستند که برای اعمال فشار لازم فرآیند استفاده می‌شوند.

پارامترهای اکستروژن

توانایی حفظ کنترل دقیق بر میزان گرما در فرآیند ایجاد پروفیل‌های آلومینیومی ضروری است. دمای مناسب چیزی است که تضمین می‌کند که خواص مورد نظر و مطلوب در آلیاژها مانند کشش به دست آید.

دیگر مراحل تولید پروفیل رنگی

پس از فرآیندهای ذکر شده در بالا، از روش‌های بعدی در مرحله طراحی استفاده می‌شود. در این مرحله، آنچه به آن احتیاج دارند، کاهش نیاز به وظایفی برای تسهیل مونتاژ و مونتاژ پروفیل‌های آلومینیومی است. با این حال، پروفیل‌هایی وجود دارند که برای بهبود ظاهر یا محافظت خود تحت فرآیندهای تکمیلی قرار می‌گیرند. طیف پوشش‌های در دسترس برای بهبود حفاظت در آلومینیوم و به ویژه در مورد پروفیل‌های آلومینیومی بسیار گسترده است. در میان این فرآیندها، موارد زیر بیشتر طی می‌شود.

  •  پایان‌های شیمیایی
  •  مکانیزه
  •  نقاشی
  •  لاکی
  •  آنودایز شده
  •  درمان های تکمیل سطح
  • رنگ آمیزی پروفیل

جوهرها به عنوان پوشش‌های ترموست شناخته می شوند، زیرا در طی فرآیند پخت واکنش شیمیایی تشکیل داده و یک لایه پلیمریزه شده با مقاومت بالا را تشکیل می‌دهند که در صورت استفاده مجدد، ذوب نمی‌شود. مزایای استفاده از جوهر برای رنگ آمیزی بسیار گسترده است که مهم‌ترین آن‌ها شامل این موارد می‌شود.

  •  عدم وجود حلال‌های آلی.
  •  مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالا
  •  پرداخت نهایی جذاب و سطح بالا

کاربرد پروفیل آلومینیوم

امری که منجر شده پروفیل‌های رنگی آلومینیوم محبوبیت زیادی داشته باشند کارایی فوق‌العاده بالای آن‌ها است. این محصولات در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند و انعطاف‌پذیری بالایی از نظر کارایی دارند. به‌عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشید یک سازه منحصربه‌فرد با طراحی عالی بسازید می‌توانید از پروفیل‌های رنگی بهره ببرید. این تجهیزات برای معماری و خلق سازه‌های جدید و مدرن کارایی دارند. البته استفاده از آن‌ها فقط جنبه تزیینی ندارد زیرا مقاومت زیادی دارند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نگهداری و حفاظت از آلومینیوم رنگ شده

برای اینکه مصرف کننده پروفیل‌های آلومینیومی رنگ شده جهت‌گیری بهتری در خصوص حفظ، نگهداری، تمیز کردن و جابجایی آن‌ها داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم رویه‌های ارائه شده در زیر را رعایت کنید.

  •  استفاده از چسب سیلیکونی (چسب سیلیکونی) با کیفیت خوب بر روی مفاصل، مفاصل و … کاملا آب بندی.
  •  از شمارش با محصولات یا اجسام ساینده یا تیز جلوگیری کنید.
  •  اجتناب از استفاده از مواد شیمیایی (اسیدها، قلیایی ها و حلال ها)
  •  برای حفظ خواص تزئینی، پروفیل‌های آلومینیومی رنگ شده باید به طور مرتب تمیز شوند.
  •  لکه های روی لایه رنگ ناشی از آلودگی جوی نباید با مواد ساینده (به عنوان مثال آهن، ابزار یا وسایل مکانیکی دیگر)، محصولات حاوی حلال (کتون، اتر، الکوید و غیره) تمیز شود. همچنین از محصولات اسیدی (اسید موریاتیک) پاک شود. و غیره) یا محصولات قلیایی (کاندیدا، کلر، آژاکس و غیره)، که ممکن است باعث آسیب دائمی به سطح رنگ شود استفاده نکنید.
  •  برای تمیز کردن آن باید از محلول (5%) شوینده خنثی با اسفنج نرم و غیر ساینده استفاده شود.

سیستم های تولید پروفیل رنگی
سیستم های تولید پروفیل رنگی

برای تولید انواع پروفیل‌های رنگی از سیستم‌های خاصی استفاده می‌کنند که در هر کارخانه ممکن است متغیر باشد. اکنون به معرفی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم تا بیشتر با فرایند تولید این محصولات آشنا شوید.

  •  تونل پیش تصفیه مراحل شستشو، با درب‌های اتوماتیک از یکدیگر جدا می‌شوند تا از آلودگی بین مراحل مختلف تصفیه جلوگیری شود.
  •  کوره خشک کن، دارای فضای ذخیره‌سازی و معمولاً مجهز به درب اتوماتیک در ورودی و خروجی جهت جلوگیری از اتلاف حرارت.
  •  غرفه رنگ، بسته به انعطاف پذیری تولید مورد نیاز، سیستم را می‌توان با یک یا چند کابین اتوماتیک یا دستی پیکربندی کرد.
  •  اجاق ژل یا منطقه پیش گرمایش تمام قطعات، قبل از ورود به منطقه پلیمریزاسیون، تحت یک فاز پیش ژل قرار می‌گیرند. این پیش گرم کردن باعث می‌شود تا پودری که قطعات را می‌پوشاند مسدود شود. در نتیجه از پراکندگی آن‌ها پس از ورود قطعات به منطقه تهویه شده اجاق پلیمریزاسیون جلوگیری شود.
  •  کوره پلیمریزاسیون، کوره تهویه شده با هوای گرم و محفظه احتراق غیر مستقیم، با ایستگاه انباشت داخلی و درب‌های اتوماتیک در ورودی و خروجی.
  •  منطقه خنک کننده و تخلیه بار با امکان تعبیه نزول خودکار برای تسهیل کار اپراتورها.

سخن پایانی

پروفیل رنگی آلومینیومی دارای مناطق استفاده گسترده در راستای اهداف مختلف است که در هر زمینه‌ای از صنعت استفاده می‌شود. تولید پروفیل آلومینیوم رنگی توسط افراد ماهر در این زمینه انجام می‌شود و این محصولات کیفیت بالایی دارند. در صورت تمایل می‌توانید انواع آن‌ها را خریداری کرده و در سازه خود مورد استفاده قرار دهید.

گروه بهفرد اولین تولید کننده پروفیل آلومینیوم اختصاصی، پروفیل آلومینیوم  و پرس اکستروژن پس از سال ها تجربه می باشد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی