تولید پروفیل آلومینیوم

تولید پروفیل آلومینیوم
با پیشرفت علم و تکنولوژی به کمک صنایع و دانش های مختلف محصولات بسیار زیاد و متنوعی تولید شده که کار را برای انسان ها در زمینه های مختلف آسان تر نموده است. یکی از صنایعی که به پیشرفت بشر کمک کرده است و در زمینه های بسیار مختلف کارکرد دارد فلزات هستند. در واقع پس از کشف فلزات توسط بشر محصولات بسیار زیادی به دست بشر تولید شده است که به صورت های متفاوت امروزه در زندگی ما کاربرد دارند. البته شایان ذکر است که فلزات نیز مانند هر محصول دیگری انواعی دارند. برای مثال می توان فلزات را به دسته های مختلفی از جمله زینتی و صنعتی تقسیم نمود.
اما یکی از مهم ترین آن ها فلز آلومینیوم است. فلز آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم نقش بسیار مهمی در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز را دارد و در زمینه های مختلفی می توان از آن استفاده نمود. به خصوص ویژگی های مهمی که دارد که آن را منحصر به فرد نموده است. از جمله مقاومت بالا و سبک بودن این فلز باعث می شود تا این فلز خاص و بسیار کاربردی باشد. اما برای استفاده از این محصول بهتر است تولید آن را به انبوه برسانیم. تولید پروفیل آلومینیوم نیاز به مواد اولیه و سایر ملزومات دارد. تولید پروفیل آلومینیوم طی فرایند های مختلف با روش های مختلف انجام می شود. برای آشنایی بیشتر با مراحل تولید پروفیل آلومینیوم در ادامه با بهفرد همراه باشید.
نحوه تولید پروفیل آلومینیوم

نحوه تولید پروفیل آلومینیوم

یکی از محصولاتی که امروزه استفاده های متعدد و زیادی از آن می شود با نام پروفیل آلومینیوم شناخته می شود. پروفیل آلومینیوم یک محصول صنعتی و کاربردی است که بیشتر در زمینه ساخت و ساز و صنایع استفاده می شود. اما یکی از مواردی که آشنایی با آن بسیار مهم است نحوه تولید این محصول کاربردی است. پروفیل آلومینیوم دارای تنوع بسیار بالایی است و در ابعاد و وزن های مختلف تولید می شود. معمولا هر کدام از آن ها یک کاربرد دارد.
نخستین کاری که برای تولید این محصول انجام می‌ دهند آماده سازی آلیاژ و یا در واقع همان بیلت است. این آلیاژ ها با استفاده از دمای مناسب و قالب های در نظر گرفته می شوند. سپس تحت فشار قرار می گیرند و بعد از این مرحله از میان قالب های مخصوص عبور می کنند. طی این فرایند مواد و یا آلیاژ به شکل قالب در می آیند. در واقع با استفاده از حرارت و فشار بالایی که هنگام عبور از قالب به آلیاژ وارد می شود محصول شکل می گیرد و در آخر پروفیل آلومینیوم خروجی تولید می شود.
تولید پروفیل آلومینیومی

فرآیند اکسترود پروفیل آلومینیوم

اکسترود به طور کلی به فرایندی گفته می شود که در آن قالب شکل می گیرد. در واقع بلوک فلزی نیمه خمیری آلومینیومی با توجه به فشاری که طی فرایند تولید وارد می شود از میان قالب سطحی عبور می کند و به شکل های مختلف کوچک و بزرگ تبدیل می شود. در واقع آلومینیوم که از روش اکسترود به دست می آید از فشرده شده غیر مستقیم تولید می شود. زمانی که قالب و یا بیلت با محفظه قالب تماس پیدا می کنند انرژی بسیار زیادی جهت فشرده سازی صرف می شود.
در این روش یعنی عملیات اکسترود احتمال اینکه سطح آلیاژ و یا بیلت جدا شود، بسیار پایین می باشد. در واقع عملیات اکسترود پروفیل آلومینیوم یک مرحله بسیار مهم در تولید این محصول است. از عوامل مهم این موضوع فشار بالایی است که طی فرایند تولید وارد می شود. همچنین بهتر است بدانیم فرایند اکستروژن با در نظر گرفتن آلیاژ آلومینیوم به دو روش سرد و گرم صورت می گیرد. در روش اکستروژن گرم برای این که روند شکل گیری راحت تر صورت بگیرد، بیلت پلاستیک را از قبل تر گرم می کنند. برای استعلام قیمت انواع قالب اکستروژن با ما در تماس باشید.
تولید پروفیل آلومینیوم

تولید پروفیل اکستروژن

در مجموع استفاده از پروفیل اکستروژن به طور مستقیم بیشتر از روش غیر مستقیم آن استفاده می شود. در روش اکستروژن مستقیم بیلت در قالب قرار می گیرد و سپس با فشار به درون قالب منتقل می شود. محصولاتی که از اکستروژن مستقیم به دست می آیند شامل میلگرد آلومینیومی، مفتول آلومینیومی لوله آلومینیومی، مقاطع آلومینیوم توپر و تو خالی هستند. طی این فرایند به خاطر اینکه بیلت بر روی دیوار محفظه قالب می‌لغزد و نیرو و فشاری که از این لغزیدن به وجود می آید فشار را به شدت بالاتر می برد.
یکی از دلایل این موضوع مقاومت به خوردگی و همچنین اکسیداسیون می باشد. پس با توجه به مطالب گفته شده اهمیت تولید بعد از اکستروژن که عملیات سطحی انجام می شود اهمیت بالایی دارد. همچنین در فرایند تولید اکستروژن پروفیل آلومینیوم دما بسیار مهم می باشد. در واقع دما تنش مواد را کمتر می کند و در نتیجه عملیات اکستروژن ساده تر انجام می شود. با توجه به اینکه شرکت هایی وجود دارند که در زمینه تولید پروفیل های آلومینیوم فعالیت می کنند و همچنین در کنار آن محصولات دیگری نیز تولید می کنند.
اما بهتر است قبل از خرید پروفیل آلومینیوم نسبت به فروشگاه و یا شرکت مورد نظر مطمئن شوید. یکی از قابل اطمینان ترین شرکت ها در زمینه تولید محصولات پروفیل آلومینیوم شرکت بهفرد می باشد که محصولات را با بهترین کیفیت تولید می کند. برای اطلاعات بیشتر و همچنین سفارش می توانید به سایت بهفرد مراجعه کنید.
تولید پروفیل آلومینیوم اختصاصی

تولید پروفیل آلومینیوم اختصاصی

پروفیل آلومینیوم یک محصول شناخته شده در صنایع مختلف می باشد که کاربرد های متفاوتی دارد. تنوع این محصول بسیار بالا می باشد و به روش های مختلفی در وزن و اندازه های مختلف نیز تولید می شود. پروفیل آلومینیوم ویژگی های بسیار زیادی دارد و از مهم ترین آن ها مقاومت بالا و وزن سبک آن می باشد که این محصول را خاص کرده است. تولید پروفیل آلومینیوم نیازمند مواد اولیه برای تولید یا همان بیلت می باشد.
تولید آلمینیوم نیز نیازمند قالب های مختلف می باشد تا بتوانید نیاز مشتری و خواسته مشتری را برآورده کنید. در واقع با توجه به مطالب گفته شده مواد آلمینیوم با استفاده از قالب و طی عملیاتی شکل می گیرد. البته جنس و آلیاژ استفاده شده برای آلومینیم باید به اندازه و استاندار باشد تا محصول با کیفیت به دست مشتری برسد. یکی از شرکت هایی که در زمینه ساخت و تولید و فروش پروفیل آلومینیوم و  پروفیل آلومینیوم اختصاصی با کیفیت می باشد شکرت بهفرد می باشد که برای اطلاع بیشتر از محصولات می توانید به سایت بهفرد مراجعه کنید.
قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی