استاندارد پروفیل z

استاندارد پروفیل z

پروفیل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که متقاضیان می‌توانند متناسب با نیازی که دارند آن‌ها را خریداری کنند.  یکی از انواع پروفیل‌های محبوب پروفیل z است.  طراحی و تولید این محصول توسط شرکت های مختلفی در سراسر دنیا انجام می‌شود. که بسته به نوع تولید و برند سازند آن دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. در این مقاله قصد داریم که شما را با این پروفیل و استاندارد پروفیل z  آشنا کنیم. قطعاً مطالعه این اطلاعات برای شما مفید و سودمند خواهد بود. پس برای کسب اطلاعات جدید و مفید ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

انواع استاندارد پروفیل Z

برای ساخت انواع پروفیل آلومینیوم از استانداردهای خاصی بهره می‌گیرند. پروفیل‌ z نیز از این قاعده مستثنی نیستند، این محصولات بر اساس دو استاندارد ملی ایران تولید می‌شوند. در ساخت انواع این پروفیل متناسب با استانداردها از انواع مختلف ورق استفاده می‌شود. اکنون برای آشنایی بیشتر شما هر دو این استانداردها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

استاندارد ملی ایران به شماره 3694

این استاندارد برای اولین بار در سال ۱۳۷۵ تعریف شده است. پروفیل‌هایی که با قالب اکستروژن با این استاندارد ساخته می‌شوند دارای مشخصه‌های خاصی هستند. از ورق فولادی گرم نوردیده برای ساخت پروفیل‌ z با این استاندارد استفاده می‌کنند. ‌ البته ممکن است که شما این ورق را با نام ورق سیاه یا ورق کربن بشناسید که نام‌های دیگر آن هستند.

استاندارد ملی ایران 5722

در سال ۱۳۸۱ این استاندارد در ایران برای ساخت پروفیل z تعریف شد. از ورق‌های فولادی سرد یا ورق‌های روغنی برای ساخت پروفیل با این استاندارد استفاده می‌کنند. ورق گرم نور‌دیده را بعد از انجام عملیات‌های مختلفی بر روی ورق با به ورق سرد تبدیل می‌کنند.

مزیت‌های پروفیل z

قبل از خرید تهیه هر محصولی بهتر است که ابتدا از مزیت‌های آن آگاهی پیدا کنید. این پروفیل مزیت‌های بسیار زیاد و متنوعی دارد.  برای آشنایی شما چند نمونه از مزایایهای مهم آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مزیت‌های پروفیل z

مقاومت در برابر زمین لرزه

بعضی از مناطق جزو منطقه‌های زلزله به حساب می‌آیند این امر نشان دهنده بالا بودن خطر  زمین لرزه در آن‌ها است. بر همین اساس نیاز است که در سازه‌ها به خود از محصولاتی استفاده کنیم که در برابر زمین‌لرزه مقاوم  باشند. پروفیل‌ z کارایی بسیار بالایی در این مناطق دارند و شما با خریداری این محصولات می‌توانید از امنیت سازه اطمینان خاطر حاصل کنید.

تحمل بار بالا

اگر شما قصد استفاده از هر محصول صنعتی را داشته باشد قطعاً اولین نکته‌ای که به آن توجه می‌کنید، تحمل بار محصولات است. پروفیل‌ z جزو محصولاتی هستند که تحمل بار بالایی دارند.  همین امر باعث شده در بسیاری از صنایع و سازه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنند. شما با به‌کارگیری این نوع پروفیل  در سازه دیگر نگرانی بابت تحمل بار سازه و پروفیل نخواهید داشت.

بازیافت

برخی از محصولاتی که در این زمینه ساخت می‌شوند قابلیت بازیافت را ندارند. این امر سبب می‌شود که به محیط زیست آسیب بسیاری وارد کنند. حفظ محیط زیست بسیار مهم است پس باید محصولاتی تولید کنیم که تا حد امکان به آن آسیب نزنند.  این پروفیل‌ها نیز دوستدار محیط زیست هستند و قابلیت بازیافت بسیار بالایی دارند.  پس می‌توان گفت یکی از مشخصه‌های خاص و منحصربه‌فرد پروفیل‌ z قابلیت بالای بازیافت آن‌ها است.

کاهش وزن سازه

به‌کارگیری برخی از تجهیزات درون سازه‌های مختلف باعث می‌شود که وزن آن‌ها به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. که طبیعتاً این امر طول بنا و کیفیت ساخت را کاهش می‌دهد. اما مزیت استفاده از پروفیل z این است که با بکارگیری آن می‌توانید به میزان قابل‌توجهی وزن سازه را کاهش دهید. به‌عبارت دیگر یکی از موارد کاربرد آن کاهش وزن سازه هست.

کارایی پروفیل z

این محصول جزو  محصولاتی است که کارایی بسیار بالایی دارد و شما شاهد استفاده از پروفیل z در بسیاری از صنایع هستید. به دلیل ویژگی‌های خاص این محصول از آن در کشتی سازی و مصارف صنعتی مختلف استفاده می‌کنند. بعضی از ساختمان‌های چند طبقه وزن بسیار زیادی دارند بر همین اساس نیاز است که از محصولات باکیفیت و مستحکمی در ساخت آ‌نها استفاده شود. پروفیل‌ z در ساخت انپاع این ساختمان‌ها کارایی دارند. در ساخت کارخانه‌های کوچک و بزرگ نیز می‌توان از انواع این پروفیل استفاده کرد.

بهترین راه خریداری پروفیل z

روش‌های خرید مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند از آن‌ها برای خرید پروفیل استفاده کنند.  اما بعضی از  این راهکارها قدیمی هستند و افراد برای خرید این محصولات نمی‌تواند از آن‌ها بهره زیادی بگیرند.  به‌عنوان مثال اگر شما قصد خرید پروفیل را داشته باشید که در یک استان دیگر وجود داشته باشد قطعاً برای شما مقدور نیست که به آن استان سفر کنید.

 اما شما از طریق فضای مجازی و به صورت اینترنتی می‌توانید این محصولات را تهیه کنید. برای این کار فقط کافی است که به وبسایت مد نظر مراجعه کرده و اقدام به خرید کنید.  روش‌های مختلفی برای اطلاع از اعتبار مراکز وجود دارد به‌عنوان مثال شما می‌توانید با توجه به نماد اعتبار آن‌ها یا بررسی سابقه شرکت‌های عرضه کننده پروفیل به معتبر بودن آنها پی ببرید.

قیمت پروفیل Z

در گذشته پیدا کردن و پروفیل  با کیفیت کار دشواری بوده و معمولا این محصولات با قیمت بسیار زیاد در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفتند. اما به‌مرور زمان با ساخت شرکت‌های مختلف در سراسر دنیا این محصولات با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌شوند. عوامل بسیار زیادی در قیمت پروفیل z دخیل هستند که افراد قبل از خرید باید تمام آن‌ها را مدنظر داشته باشند.

قیمت پروفیل Z

شرکتی که شما این محصول را از آن خریداری می‌کنید نقش بسزایی در قیمت تهیه آن دارد. همچنین تعداد پروفیل که نیاز دارید در هزینه تهیه آن دخیل است. البته نباید در زمان خرید نوسانات ارز را نادیده گرفت صنعت پروفیل جزو آن دسته از جمله صنایعی است که در برابر نوسانات ارز دارای تغییر قیمت است. پس در هنگام خرید تمام این عوامل را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید محصول کنید.

جمع بندی راجب پروفیل z

در این مقاله سعی کردیم شما را با استاندارد پروفیل z آشنا کنیم.  این محصول کارایی بسیار بالایی دارد که درصورت خرید می‌توانید از آن ها بهره‌مند شوید. نکته حائز اهمیت این است که  این محصولات  را از مراکز معتبر تهیه کنید.  پروفیل‌ها اهمیت بسیاری دارند و خرید محصولات بی.کیفیت فقط منجر به از دست رفتن هزینه و وقت خواهد شد. کمان‌که ممکن است آن‌ها کارایی لازم را نیز نداشته باشند. اگر هرگونه سوالی در مورد  کاربردی و خرید این پروفیل‌ها دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید. کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را در مورد خرید و استفاده از این محصول در اختیار شما قرار می‌دهد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی