پروفیل آلومینیوم در صنعت خودرو

پروفیل آلومینیوم در صنعت خودرو
 امروزه نمی توان کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنعت خودرو را انکار کرد. از زمان کشف فلزات تا الان مدت زیادی می‌ گذرد، بشر از همان موقع که فلز و آهن را کشف نمودند. ابتدا از کاربرد آن مطلع نبودند و به مرور زمان توانستند از آن بهره مند شوند. برای مثال در ساخت نرده های آهنی، شمشیر، زره و… استفاده می شد. اما هر چه علم و تکنولوژی پیشرفت نمود تا به امروز استفاده از این منبع طبیعی بیشتر شده است و توانسته در عرصه های گوناگون به بشر بسیار کمک کند‌.
فلزات انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها یک خواص و ویژگی دارد که در قسمت های مختلف می‌ توان از آن ها استفاده نمود. اما یکی از پر کاربرد ترین این فلزات آلومینیوم می باشد، در واقع به خاطر ویژگی های مهمی که دارد از این فلزات در قسمت های مختلفی مانند، ساختمان سازی، خودرو سازی و بسیاری مشاغل دیگر استفاده می کنند.
یکی از دلایلی که صنعت خودرو سازی بسیار زیاد پیشرفت نموده و خودرو های جدید تر و با کیفیت تولید شده است استفاده از این فلز مهم می باشد. در واقع در مدت ۴۰ سال استفاده از این فلز در صنعت خودرو سازی، تحولات بسیار زیادی رخ داده است. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنعت خودرو سازی در ادامه با بهفرد همراه باشید.
پروفیل آلومینیوم صنعت خودرو

کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنعت خودرو

از مهم ترین متریال هایی که در صنعت خودرو سازی بسیار کاربرد دارد انواع پروفیل آلومینیوم است. با استفاده از این فلز در کاربرد صنعت خودروسازی پیشرفت بسیار چشمگیری داشته و روز به روز خودرو های با کیفیت تر مقاوم تولید می شوند. یکی از تأثیرات مهمی که برای خودرو سازان نیز مهم می باشد این است که به راحتی ماشین نیز اهمیت داده شده و همچنین مصرف سوخت را پایین بیاورند.
بیشتر خودرو های لوکس و مدرنی که هم کیفیت بالایی دارند و هم زیبایی آن ها زبان زد است تمام آن ها از آلومینیوم ساخته شده اند. از زمانی که از این فلز در صنعت خودروسازی استفاده شده است چیزی حدود ۴۰ سال می گذرد. و در این مدت صنعت خودروسازی بسیار پیشرفت نموده. و یکی از مسائلی که بشر درگیر آن می باشد و بهتر است به آن توجه شود آلودگی محیط زیست است.
آلودگی می تواند به کره ی زمین بسیار آسیب برساند و زندگی برای انسان ها را در کره زمین سخت تر کند‌. اما فلز آلومینیوم که این همه خودرو در ماه و روز ساخته می شوند قابل بازیافت می باشد و زمانی که خودرو فرسوده می شود می توان آن را بازیافت نمود. در واقع با استفاده از پروفیل آلومینیوم در صعنت خودرو سازی، هزینه های ثانویه تعمیرات و استهلاک خودرو کاهش خواهد یافت.


مزایای فلز آلومینیوم در صنعت خودروسازی

از آنجایی که اطلاع دارید فلز آلومینیوم هم وزن سبکی دارد و هم مقاومت بسیار بالایی دارد. در نتیجه خودرو سازان بر روی مقاومت ماشین در برابر ضربه و مقاوم کردن خودرو نیز تمرکز دارند. همچنین می توانند بدنه خودرو را ضخیم تر کنند بی آنکه وزن آن تغییر خیلی زیاد کند‌. یعنی خودرو هایی بسازند که نه وزن زیادی داشته باشند در عین حال شتاب آن ها نیز قابل توجه باشد.
وسایل نقلیه سبک ویژگی های بسیار زیادی را می توانند برای مشتری فراهم کنند. از جمله مهم ترین آن ها این است که سیستم ترمز ماشین راحت تر خواهد بود. همچنین تعداد سرنشینان بیشتری را می تواند با خود حمل کند‌. زمانی که پروفیل آلومینیوم وجود دارد، در ساخت خودرو می توان تنها از ۵۰ درصد فولاد استفاده نمود و سایر مورد نیاز را از آلومینیوم استفاده نمایید.
از نظر مقاومت اگر بخواهیم مقایسه کنیم این دو فلز یا یکدیگر برابر می باشند. اما موضوع این است که در تصادفات خسارت ناشی از آلومینیوم کمتر خواهد بود. علاوه بر این وزن سبک باعث می‌ شود تا سایر ابزار های خودرو سبک تر شود. در بیشتر قسمت های یک ماشین مانند شاسی و… مزایای پروفیل آلومینیوم قابل مشاهده است.


آلومینیوم دوست محیط زیست

همان طور که گفته شد استفاده از پروفیل آلومینیوم در صنعت خودرو سازی بسیار حیاتی و لازم است. زیرا فلز آلومینیوم قابل بازیافت است و سالانه بیش از نیم میلیون تن ضایعات خودرو به وجود می آید که تمام آن قابل بازیافت است. بهتر است بدانیم که بازیافت ۱ تن آلومینیوم موجب صرفه جویی معادل با ۲۱ بشکه روغن می شود. همچنین تحقیقات زیست محیطی که بر روی خودروهایی که با استفاده از پروفیل آلومینیوم ساخته شده اند بیش از ۲۰ درصد در کاهش مصرف انرژی در چرخه زندگی و همچنین ۱۷ درصد در انتشار گاز CO2 نقش دارند.
این موضوع بسیار اهمیت دارد.
زیرا صرفه جویی در مصرف سوخت باعث می‌ شود از منابع طبیعی نفت و گاز کمتر استفاده شود. لذا برای نسل آینده و برای استفاده های علمی از آن بهره مند شوند. با گذر زمان نیز خودرو هایی ساخته شده اند که مصرف انرژی آن ها بسیار کمتر شده است. حتی در مواردی با استفاده از سیستم الکترونیکی حرکت می کنند. همچنین استفاده از آن ها بسیار راحت بوده و زمانی که رانندگی می کنید خستگی کمتری خواهید داشت.
پروفیل آلومینیوم صنعت خودرو

سفارش انواع پروفیل در بهفرد

یکی از وسایل کاربردی و مهم برای بشر خودرو می باشد که وسیله ای برای رفت و آمد است که در مشاغل مختلف نیز از آن استفاده می کنند. در واقع پروفیل آلومینیوم نقش بسیار زیادی در ساخت و تولید این وسیله کاربردی دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی و استفاده از آلومینیوم شاهد پیشرفت چشمگیر این صنعت شده ایم. آلومینیوم دارای ویژگی های بسیار زیادی است. از جمله مهم ترین آن ها مقاومت بالا و وزن سبک آن است که این موضوع در خودرو سازی بسیار مهم می باشد.
ساخت ماشین هایی با مقاومت بالا برای تولید کنندگان موضوع بسیار مهمی است. از طرفی تعداد خودرو ها در کره زمین بسیار زیاد شده است و خودرو های جدید روز به روز تولید می شوند. اما ویژگی این فلز این است که قابل بازیافت می باشد. به راحتی می توان آن را با استفاده از تجهیزاتی بازیافت نمود و طبیعت و محیط زیست را آلوده نمی کند. پس کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنعت خودرو سازی بسیار مهم می باشد و در قسمت های مختلف از جمله بدنه اتومبیل از آن استفاده می شود. برای اینکه در مورد پروفیل آلومینیوم اختصاصی بیشتر بدانیم می توانید به دیگر مقالات سایت بهفرد مراجعه نمایید.
قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی