آشنایی با تفاوت‌ پروفیل سنگین و سبک

آشنایی با تفاوت‌ پروفیل سنگین و سبک
در این مقاله به تفاوت پروفیل سنگین و سبک می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید با اطلاعات بیشتر اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید. یکی از محصولات بسیار مهمی که امروزه در صنایع مختلف نیز کاربرد دارد و از آن بسیار زیاد استفاده می شود پروفیل آلومینیوم می باشد. با گذر زمان و پیشرفت علم و صنعت تقریبا می توان گفت این محصول در اکثر صنایع به کار می رود. از طرفی تنوع این محصول بسیار بالا است و بر حسب نیاز خود بهتر است پروفیل آلومینیوم مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اگر بخواهیم پروفیل آلومینیوم را در یک دسته بندی تقسیم کنیم، به دو دسته باز و بسته تقسیم می شوند.
نوع باز پروفیل آلومینیوم شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، تسمه می باشد و نوع بسته شامل لوله، قوطی، پروفیل pvc، قوطی درب و پنجره است. علاوه بر این موضوع پروفیل آلومینیوم به دوسته صنعتی و ساختمانی نیز تقسیم بندی می شوند که استفاده آن ها نیز متفاوت می باشد. برای مثال به کارگیری این محصول در ساختمان سازی بسیار رایج شده و همچنین در زیباسازی نقش مهمی می تواند داشته باشد. در صنایع مختلف نیز از این فلز به دلیل مقاومت و سبک بودن آن استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت پروفیل سنگین و سبک بیشتر بدانید در ادامه با بهفرد همراه باشید.

تفاوت پروفیل آلومینیوم سنگین و سبک

همان طور که گفته شد از پروفیل آلومینیوم در قسمت های مختلفی استفاده می شود. اما یکی از محیط هایی که بسیار کاربرد دارد استفاده در صنعت و ساختمان سازی می باشد. برای مثال در ساختمان سازی استفاده بسیار زیادی در درب و پنجره دارد و یا ظاهر ساده و مرتبی که دارد، نما را زیبا تر می کند. علاوه بر آن فلز آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم نیز در صنعت خودروسازی کاربرد دارند و از آن ها استفاده می شود. اما با توجه به مطالب گفته شده به این محصولات تفاوتی وجود دارد که قبل از انتخاب بهتر است از آن ها مطلع شوید.
برای درک بهتر تفاوت پروفیل سنگین و سبک در ابتدا بهتر است با هر گونه به طور مجزا آشنا شوید و سپس اقدام به خرید پروفیل آلومینیوم متناسب با نیاز خود کنید. در ادامه ابتدا شما عزیزان را با پروفیل نوع سبک آشنا خواهیم کرد.
آشنایی با تفاوت‌ پروفیل سنگین و سبک

پروفیل آلومینیوم سنگین

با توجه به دسته بندی ساختمانی و صنعتی این محصول پروفیل های آلمینیوم در شکل های مختلفی از جمله مربعی و مستطیلی تولید می شوند. البته نحوه ساخت سبک و سنگین آن و متریال به کار رفته در آن ها نیز متفاوت است. برای مثال برای ساخت پروفیل آلومینیوم سنگین از ورق سیاه با ضخامت ۱.۵ متر به بالا تولید می شود.
به طور کلی از پروفیل های آلمینیوم سنگین در صنایع استفاده های مختلفی می شود. به عنوان مثال از این محصول به عنوان قوطی و یا ستون در پنجره استفاده می شود. در صنعت ماشین سازی، در ساخت شاسی ماشین های سنگین کاربرد دارد. از جمله کاربرد ها و صنایعی که از پروفیل آلومینیوم سنگین استفاده می کنند می توان به ساخت بدنه دستگاه های صنعتی نیز اشاره نمود. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت روز آلومینیوم در بازار به سایت ما مراجعه نمایید.

ویژگی های پروفیل آلومینیوم

از جمله ویژگی های مهم پروفیل آلومینیوم می توان به سختی سطحی آن اشاره نمود که به راحتی آسیب پذیر نمی باشد. پایداری پیچشی و خم شدن راحت آن نیز از ویژگی های مهم این محصول می باشد. در واقع انعطاف پذیری بالایی دارد و به اشکال مختلف تولید و ساخته می شود. استفاده از این فلز یعنی آلمینیوم سنگین در مصارفی مناسب است که نیاز به تحمل وزن بالا هستند. زیرا این محصول، پروفیل آلومینیوم سنگین توانایی تحمل وزن بالا را دارد. همچنین فلز آلومینیوم به راحتی جوش می خورد و نگران جوش پذیری آن هنگام نصب نباشید.


پروفیل آلومینیوم سبک

پروفیل های آلمینیوم سبک از ورق های نورد سرد و یا روغنی با ضخامت های ۱.۵ متر تولید می شوند. در ساخت و تولید پروفیل آلومینیوم سبک از دو استاندارد DIN2394 و EN10219-2 استفاده می کنند. نام دیگر ساخت به این سبک، پروفیل مبلی نیز گفته می شود. در واقع ساخت پروفیل مبلی یکی از مهم ترین محصولات پروفیل آلومینیوم سبک می باشد. این پروفیل ویژگی های بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد که شامل استفاده های مختلفی در بخش های مختلف خودرو سازی می باشد.
البته ابن پروفیل ها در ساخت و ساز اگزوز نیز کاربرد دارد. پروفیل آلومینیوم سبک نیز در مبلمان و صندلی، دوچرخه سازی، لوازم خانگی، کانتینر، نیز کاربرد دارند و برای ساخت و تولید این محصولات نقش مهمی دارند. علاوه بر آن از ویژگی های مهم پروفیل آلومینیوم سبک کیفیت عالی سطح پروفیلی دقیق از لحاظ قطر و ضخامت، سیار ظریف و دقیق نسبت به سایر پروفیل، فرم پذیری مناسب تنوع وزن، قابلیت آبکاری شدن نیز از ویژگی های بسیار مهم پروفیل آلومینیوم سبک است. از ویژگی های دیگری که در ساخت پروفیل آلومینیوم سبک نیز نقش دارد استفاده از روش کشش سرد در ساخت آن می باشد. در واقع این روش باعث صرفه جویی در انرژی هنگام ساخت می شود و هزینه را در نتیجه پایین تر می آورد. علاوه بر آن دارای کیفیت سطحی بالایی نیز می باشد.

آشنایی با تفاوت‌ پروفیل سنگین و سبک

نفاوت قیمت پروفیل آلومینیوم سنگین و سبک

پروفیل های آلمینیوم مانند بسیار از محصولات دیگر تنوع بسیار بالایی دارند که با توجه به کاربردی که نیاز دارید می توانید از آن ها در صنایع مختلف استفاده کنید. اما نکته مهم راجب محصولات بحث قیمتی آن است. قیمت پروفیل آلومینیوم با توجه به نوع و اندازه و جنس ساخت آن متفاوت می باشد. هیچ قیمت ثابتی برای عرضه وجود ندارد اما به طور کل می توان گفت که یکی دیگر از تفاوت پروفیل سنگین و سبک در قیمت آن است که با توجه به نوع پروفیل به کار رفته متفاوت است.
لذا قبل از هر چیز بهتر است نسبت به انواع محصولات اطلاع داشته باشید. برای جمع آوری اطلاعات کافی می توانید به ما مراجعه نمایید و با مشاورین ما تماس بگیرید. این شرکت در تولید محصولات پروفیل آلومینیوم کیفیت بالایی دارد و نیاز مشتری را بر طرف می کند.

کلام آخر

پروفیل های آلمینیوم یکی از محصولات مهم و کاربردی در صنایع و ساختمان سازی می باشند که امروزه استفاده های متعددی دارد.‌ به دلیل ویژگی های بسیار مهمی که این محصول دارد، یعنی مقاومت بالا و سبک بودن وزن آن و… می توان استفاده های مختلفی از این محصول می توانید انجام دهید. علاوه بر آن تنوع محصولی که برای پروفیل آلومینیوم استفاده می شود باعث می شود تقریبا بتوانید در هر قسمتی از پروفیل آلومینیوم استفاده کنید.
همچنین هر مقدار و اندازه ای که بخواهید می توانید به راحتی تهیه کنید. یکی از شرکت های تولید پروفیل آلومینیوم با بهترین کیفیت و متناسب با اندازه و نیاز مشتری سایت بهفرد می باشد، که با مراجعه به آن می توانید از انواع پروفیل آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم اختصاصی اطلاعات کافی را کسب نمایید.
قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی