پروفیل اختصاصی آلومینیوم (قالب اختصاصی)

پروفیل اختصاصی آلومینیوم (قالب اختصاصی)

پروفیل آلومینیوم اختصاصی (قالب پروفیل اختصاصی) همان طور که از نامش مشخص است، با استفاده از آلیاژ آلومینیوم تولید می‌شود. آلومینیوم نیز از بوکسیت معدنی حاصل خواهد شد. برای تهیه آلومینیوم ابتدا بوکسیت معدنی را خرد می‌کنند و سپس آن را در آب پراکنده می‌کنند. بعد از انجام این مراحل، سیلیس و خاک رس به‌ عنوان محصولات جانبی از آن حذف می‌شوند و بوکسیت باقی‌ مانده در کوره خشک خواهد شد. پس از خشک کردن، آن را با آهک و کربنات سدیم مخلوط می‌نمایند.
پروفیل اختصاصی توسط تولیدکنندگان متخصص و باتجربه به‌ طور اختصاصی برای مشتریان طراحی می‌شود. بیشترین کاربرد این پروفیل‌های اختصاصی جهت تولید پنجره و درب است و مهندسین طراحی با انجام یک‌سری تغییرات بر روی مقطع پروفیل، سیستم‌های مختلف پنجره و درب اختصاصی را ارائه می‌دهند. این پروفیل‌های اختصاصی دارای ویژگی‌های خاصی هستند، از این رو اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

مهم ترین ویژگی‌های پروفیل اختصاصی آلومینیوم

مقاومت بالا

در فرآیند تولید پروفیل پروفیل آلومینیوم اختصاصی (قالب پروفیل اختصاصی) می‌توان آن را به گونه‌ای تولید کرد که مقاومت بیشتری برای کاربردهای صنعتی داشته باشد. این نوع پروفیل‌ها دارای ضخامت دیواره بیشتری نسبت‌ به سایر پروفیل‌ها هستند و در کاربردهایی که دارای سایش سرد هستند، به‌ راحتی می‌توان از تولید پروفیل اختصاصی آلومینیوم استفاده کرد زیرا آلومینیوم به‌ علت سرما بسیار مقاوم و محکم‌تر می‌شود.

وزن کم

همان‌ طور که می‌دانید آلیاژ آلومینیوم در مقایسه با فولاد، مس و آهن، وزن بسیار سبک‌تری دارد و از این‌ جهت نیز تولید اختصاصی آن بسیار ارزان‌تر از فلزات دیگر است. پروفیل اختصاصی آلومینیوم با این که وزن سبک و کمی دارد، اما به سادگی آسیب نمی‌بیند و در کاربردهای مختلفی هم می‌توان از آن استفاده کرد. در برخی مواقع نیز از قطعات متحرک در آن بهره می‌گیرند.

رسانایی حرارتی عالی

با توجه به قیمت و وزن پروفیل اختصاصی آلومینیوم می‌توان گفت که آلومینیوم سرما و حرارت را بهتر از دیگر فلزات هدایت می‌نمایند. در واقع همین ویژگی آن را به یک ماده ایده‌آل برای کاربردهایی که در آن‌ها مبدل‌های گرما زدایی یا حرارتی احتیاج است، تبدیل کرده و جلوی اتلاف حرارت در اجزای مختلف را می‌گیرد. مقاطع پروفیل آلومینیوم اختصاصی را می‌توانید به گونه‌ای طراحی کنید که اتلاف حرارتی در منازل را بهینه‌ سازی نماید.

بازتابندگی

با انجام عملیات براشینگ و پولیشینگ بر روی سطح پروفیل اختصاصی آلومینیوم (قالب پروفیل اختصاصی) می‌توان اجزای آن را به‌ صورت بازتابنده تولید کرد. معمولاً از این ویژگی پروفیل آلومینیوم اختصاصی برای ساخت پروفیل آلومینیوم باربند ماشین یا در کاربردهایی که در آن‌ها حفاظ سازی مناطق در برابر تشعشعات فروسرخ، امواج رادیویی و نور به کار می‌رود، استفاده می‌نمایند.

رسانای الکتریسیته

دقت داشته باشید آلومینیوم به‌ طور معمول بار الکتریکی را به دست نمی‌آورد، به‌ همین‌ علت استفاده از پروفیل‌های اختصاصی آن در صنایع الکترونیک و کاربردهای ولتاژ بالا که در آن‌ها میدان مغناطیسی وجود دارد، بسیار ایده‌آل و مناسب است.

غیر سمی و غیر قابل‌ اشتعال

آلومینیوم در دماهای بسیار بالا دچار سوختگی نمی‌شود و همچنین هیچ‌ گونه مواد سمی از خود ایجاد نمی‌کند. به همین علت ایمنی‌ قابل توجهی دارد و امروزه در صنایع مختلفی از آن بهره می‌گیرند.

قابل بازیافت

پروفیل آلومینیوم اختصاصی را می‌توانید هر چند بار که خواستید بدون کاهش کیفیت بازیافت نمایید. به‌ طور معمول برای ساخت این نوع پروفیل از مقدار زیادی مواد بازیافتی بهره می‌گیرند اما این امر موجب کاهش کیفیت یا زیبایی محصول نهایی نمی‌شود. پروفیل اختصاصی آلومینیوم از انعطاف پذیری بالایی هم برخوردار است و مقاومت زیادی در برابر ضربه یا خوردگی دارد.

نحوه تولید پروفیل اختصاصی آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم (قالب پروفیل اختصاصی) را با استفاده از فرآیند اکستروژن تولید می‌کنند. در این فرآیند بیلت آلومینیوم با دمایی مشخص و فشاری نسبتاً زیاد از بین قالب با مقاطع خاصی عبور می‌کند و سپس پروفیل با همان سطح مقطع غالب و همان شکل، تولید خواهد شد.
این نوع پروفیل را می‌توان در شکل‌های پیچیده‌ای که بدون درز هستند نیز تولید کرد. در آخر نیز پروفیل آلومینیوم اختصاصی که حاصل می‌شود، نسبت‌ به قطعه مونتاژ شده‌ همتای خود، مقاومت بیشتری دارد.
توجه داشته باشید تولید این نوع پروفیل با توجه به درخواست یک پروژه و اهداف عملکردی تعیین می‌شود. ساخت و تولید قالب پروفیل اختصاصی، بسیار راحت بوده و در حال‌ حاضر مجموعه متنوعی از فرایندهای ساخت آن وجود دارد که می‌توانید به‌ راحتی از آن‌ها بهره بگیرید.

قیمت سفارش پروفیل پروفیل آلومینیوم اختصاصی

هزینه پروفیل آلومینیوم اختصاصی به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. دقت داشته باشید به‌ طور کلی نمی‌توان قیمتی مشخص و ثابت را برای این پروفیل در نظر گرفت. از جمله مهم‌ ترین عوامل تعیین کننده قیمت پروفیل اختصاصی می‌توان هزینه قالب، وزن پروفیل‌، ضخامت، میزان سفارش، خدمات رنگ‌ کاری و… را نام برد.
هنگام سفارش قالب پروفیل اختصاصی حتما کیفیت آن را در نظر بگیرید و به فرآیند تولید آن نیز توجه کافی داشته باشید زیرا اگر مقطع پروفیل آلومینیوم از ضخامت کمی برخوردار باشد، مقاومت آن بسیار پایین می‌آید و بعد از گذشت مدت‌ زمانی نسبتاً کوتاه، دچار تاب خوردگی یا آسیب می‌شود.
طراحی و ساخت قالب پروفیل به‌ عنوان یک رشته تخصصی به حساب می‌آید و نیاز به مهارت بالایی دارد. به‌ همین‌ علت سعی کنید از تیمی متخصص برای انجام این عمل کمک بگیرید تا بهترین خروجی ممکن حاصل شود و همچنین دچار ضرر نشوید.

سخن پایانی

پروفیل آلومینیوم اختصاصی (قالب پروفیل اختصاصی) به‌ طور منحصر به‌ فرد برای کارهای به خصوصی تولید می‌شود و در اکثر موارد آن‌ها را به صورت شخصی طراحی می‌کنند. به‌ همین‌ علت نیز نمی‌توانید این پروفیل‌ها را در فروشگاه‌ها پیدا کنید. طراحی پروفیل باید متناسب با کار موردنظر توسط اشخاص متخصص در زمینه اکستروژن آلومینیوم صورت بگیرد. زیرا شخص موردنظر باید بداند که چه سطح مقطعی از پروفیل آلومینیومی قابل اکسترود و کدام یک قابل اکسترود نیستند.
داشتن دانش و تخصص کافی درباره اکسترود پذیری مقطع‌های مختلف، یک امر ضروری و واجب برای تولید پروفیل آلومینیوم به‌ صورت اختصاصی است. به‌ همین‌ علت سعی کنید نسبت‌ به این‌ موضوع بی‌تفاوت نباشید و حتما از اشخاص باتجربه کمک بگیرید.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی