پروفیل آلومینیوم وال واشر (wall washer) چیست؟

پروفیل آلومینیوم وال واشر (wall washer) چیست؟

یک قطعه نوینی که در نورپردازی های خطی از آن استفاده می شود پروفیل آلومینیوم وال واشر (wall washer) می باشد. از این محصول جهت نورپردازی ساختمان ها، آکواریوم های آب شیرین و شور، گلخانه ها و… به منظور جایگزینی برای نور خورشید استفاده می شوند. این محصولات به سیستم نورپردازی DMX متصل می‌ شوند و برای اجرای رقص نور و افکت های نوری به کار می روند.

پروفیل آلومینیوم وال واشر از دو منبع نوری COB و LED تشکیل شده است. در آکواریوم های آب شور به جهت شبیه سازی به محیط دریا استفاده می شود اما از در وال واشر از LED های کلوین دار و uv بهره گرفته می شود. اما در آکواریوم های آب شیرین برای زیبایی و جذابیت از وال واشر استفاده می شود.

کاربرد پروفیل آلومینیوم وال واشر (wall washer)

وال واشر برای نورپردازی دیوار یا سایر سطوح دیگر استفاده می شود و این نوع نورپردازی می تواند شامل یک لامپ ال ای دی باشد و طیف گسترده ای از نورپردازی سطح کوچک و پروژکتور های بزرگ را شامل می شود. برای روشنایی رستوران های بزرگ و فروشگاه ها، نورپردازی منازل مسکونی، گالری‌ ها و ساختمان‌ های عمومی، موزه ها از این محصول استفاده می شود. برای رشد گیاهان از وال واشر استفاده می شود و وال واشر بک لایت در جشن ها کاربرد زیادی داشته اما کاربرد اصلی آن برای نورپردازی و روشنایی دیوار ها است. برای ایجاد پرده نور در سطوح مختلف ساختمان مانند پل ها و دیوار ها و… از وال واشر استفاده می شود. این چراغ شکل خطی داشته و نور یکنواخت و زیبایی ایجاد می کند. می‌ توانید بسته به میزان روشنایی دلخواه خود رنگ ال ای دی ها و تراکم آن ها را انتخاب کنید. همچنین با سیستم های نورپردازی رنگ متغیر قابلیت ارتباط دارد و زوایا و اشکال و ابعاد مختلفی تولید می شود. این محصول منحصر به فرد عمر بسیار بالایی داشته و در توان و اندازه‌ های مختلفی موجود است.

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم وال واشر (wall washer)

مزایای پروفیل وال واشر (wall washer)

در محیط های خارجی و داخلی به دلیل طراحی ویژه این نوع محصولات می توان از آن ها استفاده کرد. پروفیل آلومینیوم وال واشر شیشه های سکوریت دارد و برای آب بندی کامل دارای گلند فلزی و درپوش است. از آنجایی که بدنه این محصول از جنس آلومینیوم است قادر به دفع کامل حرارت است. همچنین در پروژه های نورپردازی می‌ توان برای کاهش هزینه های انرژی از این محصول استفاده کرد، چرا که بازده این نوع پروفیل های وال واشر بسیار بالا است. ضربه پذیری پروفیل آلومینیوم برای واشر بسیار بالا بوده به همین جهت برای نصب در محیط های خارجی مناسب است. همچنین تنظیم دقیق زاویه نصب توسط براکت امکان پذیر است. این محصول نور را در نمای بیرونی و درونی کار را به خوبی پخش می‌ کند و از ویژگی های مهم آن می‌ توان به قابلیت تنظیم شدت نور و تابش نور اشاره کرد. این پروفیل آلومینیومی وال واشر توجه بسیاری از افراد را در صنعت نورپردازی به سمت خود جلب کرده و به منظور روشنایی فضا استفاده نمی شود بلکه به منظور نورپردازی نما کاربرد دارد.

قسمت های مختلف پروفیل وال واشر (wall washer)

پروفیل آلومینیوم وال واشر (wall washer) از ۴ قسمت اصلی بنام لامپ های ال ای دی، فریم یا قاب، لنز و درایور تشکیل شده‌ اند. متناسب با سفارش ها یا نیاز نوری COB در رنگ های گوناگون هفت رنگ یا طرح رنگ RGB، فول کالر و… نصب می شوند.

بدنه پروفیل آلومینیوم وال واشر از جنس پروفیل آلومینیوم بوده که به صورت خطی روی آن نصب می شود. انواع لنز استفاده شده در پروفیل آلومینیوم وال واشر عبارت از محدب، مشجر، تخت و یکپارچه هستند. درایور به صورت یک رنج کاری بوده و راندمان بالای آن با درصد نشان داده می‌ شود که نشان دهنده کیفیت آن است. درایور نقش مهمی دارد و اگر ولتاژ و جریان کنترل شده‌ ای را به لامپ ها نرساند حرارت بیشتر می‌ شود و در طول زمان می سوزد. پروفیل آلومینیومی وال واشر بخش های مختلفی دارد و بخش منبع تغذیه آن استفاده از برق شهری را فراهم می آورد. با استفاده از سرامیک یا پلکسی و شیشه بر روی منبع تغذیه پوشانده می شود و نوارهای ال ای دی آن رنگ های متفاوتی و طراحی خلاقانه ای دارد.

ویژگی های وال واشر نورپردازی

می توان از پروفیل آلومینیوم وال واشر (wall washer) ال ای دی برای ساخت چراغ های خطی پرچمی استفاده کرد. همانطور که یکبار اشاره کردیم به دلیل نور یکنواخت و متنوع چراغ های این نوع محصول به منظور روشنایی دکوراتیو کاربرد دارد. پروفیل آلومینیوم وال واشر قابلیت تولید در طول ۱ تا ۶ متر را دارد و می تواند بیش از شانزده میلیون رنگ را نمایش دهد.

افکت های این محصول متنوع بوده و در حالت نصب گروهی به صورت همزمان و دقیق افکت ها تغییر می کنند. این محصول از راه دور با ریموت کنترل می شود و برای نورپردازی نرده ها، غرفه های نمایشگاهی، زیرگذر و پل ها، ویترین های تبلیغاتی و… کاربرد دارد. به منظور افزایش طول به صورت نامحدود می توانید به صورت سریع و آسان این نوع پروفیل های آلومینیومی را به یکدیگر متصل نمایید. چراغ های این کالا برای مکان های عمومی سناریوهای نورپردازی متفاوت را ایجاد می نمایند.

خرید پروفیل آلومینیوم وال واشر (wall washer)

 شما می‌ توانید در کنار این پروفیل آلومینیوم از لامپ هایی با ابعاد گوناگون و اشکال متنوع و تعداد مختلف استفاده کنید. از مهمترین ویژگی های پروفیل آلومینیوم وال واشر قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی آن ها است. این نوع پروفیل های آلومینیومی قابلیت جابجایی داشته و در رنگ های متنوعی در بازار موجود است. پروفیل های آلومینیومی وال واشر قابلیت بازیافت داشته و در سایز های متنوعی موجود است. بنابراین با در نظر گرفتن ابعاد، نوع تولید و سایز پروفیل های وال واشر می‌ توان گفت قیمت این محصولات متنوع است‌‌

نکات استفاده از پروفیل وال واشر (wall washer)

شما می توانید برای نورپردازی دکوراتیو ساختمان های خود از پروفیل آلومینیوم وال واشر استفاده کنید اما برای اینکه نور ساختمان یکنواخت نباشد می توانید از وال واشر با رنگ‌ های متضاد استفاده کنید تا جذابیت کار دوچندان شود.

توجه کنید برای ساختمان های اداری این حرکت را پیاده نکنید، چرا که برای ساختمان های اداری و رسمی ظاهر جذاب ایجاد نمی کند. شما می‌ توانید از ترکیبی از نورپردازی تاکیدی و عمودی استفاده کنید تا ظاهر ساختمان جذاب تر و برجسته شود. می‌ توانید برای نورافکنی قاب پنجره از شکل های مختلف پروفیل آلومینیوم استفاده کنید. البته اگر می‌ خواهید ساختمان شما بلندتر به نظر برسد می توانید از این نورپردازی های افقی و عمودی استفاده کنید. این پروفیل های آلومینیوم  بر روی دیوارهایی با جنس مختلف و نوع متفاوت قابل اجرا هستند و می‌ توانند طراحی هیجان انگیزی ایجاد کنند.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی