پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار چیست؟

پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار چیست؟

پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار در زندگی ماشینی و مدرن امروز نقشی انکار نا پذیر دارند. در هر گوشه ای از خانه و یا شهر را نگاه کنید از آشپزخانه گرفته تا خیابان، له پروفیل های صنعتی بر میخورید‌. این پروفیل ها به دلیل ویژگی های خاصی که دارند در صنعت های مختلفی همچون، لوازم خانگی، هوافضا، درب و پنجره، کابینت سازی و … استفاده می شوند. در این مقاله به ویژگی ها و کارکردهای پروفیل آلومینیوم صنعتی می پردازیم‌. پس اگر شما هم قصد خرید و یا استفاده از این ماده را دارید‌ حتما در ادامه همراه ما باشید.

در تولید پروفیل آلومینیوم شیاردار مراحل زیر طی می شود:

۱‌. پیشگرم کوره

۲. پرس اکستروژن آلومینیم

بسته به صنعت مورد استفاده ی آلومینیم، قالب گیری ها متفاوت هستند. اما آلومینیم اکستروژن بیشتر در تولیدات پروفیل آلومینیم برای صنعت های ماشین و خودروسازی، معماری و ساخت و ساز و تابلو و روشنایی استفاده می شود. البته استفاده از این پروفیل ها فقط به این صنعت هایی که ذکر شد ختم نمی شود.

ویژگی های پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار

این فلز به دلایل ویژگی های منحصر به فردی که دارد در اشکال مختلفی استخراج می شود و کاربرد های متنوعی دارد‌. تمام قابلیت هایی که در زیر آمده است و البته فراوانی و سهولت تولید ورق ها و پروفیل های آلومینیومی، این فلز و آلیاژ های حاصل از آن را به پر کاربرد ترین فلز از لحاظ تنوع صنعت هایی که از آن استفاده می کنند، بدل کرده است. پس از آشنایی با ویژگی های این ماده در قسمت بعد به توضیح و بررسی کاربرد های آن می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

ویژگی های پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار

وزن سبک: پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار، به نسبت فلز های هم رده ی خود، وزنی بسیار سبک تر دارد و می توان از آن در موقعیت های مختلفی استفاده کرد.

استحکام بالا: علاوه بر وزن سبک، استحکام بالا و غیر قابل باور این ماده، آن را به یکی از بهترین فلزات در صنعت بدل کرده است.

هدایت الکتریکی و هدایت حرارتی: قابلیت رسانایی فلز آلومینیم دلیل دیگری برای استفاده از آن است‌.

مقاومت در برابر اکسید شدن: این فلز در برابر اکسید شدن و زنگ زدی مقاوم است و به همین جهت بسیار در صنعت محبوب می باشد. زیرا هزینه های آتی و ناشی از استهلاک را کاهش می دهد. از پروفیل های آلومینیومی اکسترود شده در صنعت کشتی سازی استفاده ی بسیاری می شود‌.

رنگ پذیری: فلز آلومینوم خاصیت رنگ پذیری بالایی دارد. به همین جهت از آن در انواع معماری ها و نما سازی نیز استفاده می شود‌. رنگ آمیزی این فلز گرانبها با رنگ کوره ای الکترواستاتیک انجام می شود.

دیگر خصوصیات این پروفیل آلومینیوم

بنابراین این ماده ی گران بها و با ارزش در سراسر دنیا در مقیاس بسیار گسترده ای تولید و استفاده می شود. از مزایا و ویژگی های دیگر پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار می توان به مونتاژ سریع، نصب  آسان در زمان کوتاه،  حداکثر کیفیت متریال، پیکربندی آسان، مقرون به صرفه بودن، قابلیت استفاده مجدد از پروفیل ها و قطعات اشاره کرد. این پروفیل ها که مقاومتی قابل مقایسه با فولاد دارند، برخلاف سازه های فولادی، پروفیل شیاردار آلومینیومی نیار به جوشکاری و سمباده زدن ندارند.

کاربرد های پروفیل آلومینیوم شیاردار

تا کنون به گستره ی کاربرد پروفیل های آلومینیوم اشاره کردیم و در این بخش قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم.

از پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار، در طراحی مبلمان های اداری، قطعات ماشین آلات، صنایع ساختمان، لوازم آشپزخانه خانگی و صنعتی، یخچال های صنعتی،  پایه های ماشین، محفظه های ایمنی از ماشین آلات و سیستم ها ی صنعتی، محافظ های محیطی، قفسه های ابزار، پایه های ربات، چرخ دستی ها، میزهای صنعتی،  ایستگاه های کاری، و… استفاده می شود. از طرفی با توجه به اینکه در محیط‌ های کارگاهی و یا صنعتی، معمولا به میز، قفسه، پایه و…  نیاز است، پروفیل ها می توانند به راحتی راه حلی بزرگ برای تجهیز محیط های کارگاهی باشد.

کاربرد های پروفیل آلومینیوم شیاردار

کاربرد دیگر این پروفیل های شیاردار صنعتی را می توان خطوط تولید کارخانه ها و تولید دستگاه های صنعتی و نوارهای نقاله دید.

پروفیل های آلومینیومی شیاردار به دلیل طراحی ویژه ای که دارند می توان آن ها را در سطح مقطع و سازهای مختلفی تولید کرد. در نتیجه شما می توانید در ابعاد مورد نیاز این پروفیل های آلومینیومی شیاردار را سفارش دهید. این پروفیل ها به راحتی با کمک یراق آلات اتصال به هم بسته می شوند و دست شما در ساخت فریم مورد نظرتان باز می باشد‌.

پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار را از کجا  تهیه کنیم؟

دقت کنید که جنس و وزن پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار مهم ترین فاکتور در تعیین قیمت و هزینه های آن است. لذا حتما در خرید انواع پروفیل آلومینیم صنعتی و مهندسی باید نهایت دقت را داشته باشید.

انواع پروفیل های صنعتی بر اساس کاربرد، جنس، خط تولید و … تقسیم می شوند. نکته ی مهم دیگری که پیش از خرید پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار باید رعایت کنید، توجه به استاندارد تولید پروفیل در کارخانه می باشد.

مرجع مورد استفاده برای تولید پروفیل در ایران BS EN 10219 است.

با توجه به این استاندارد، درصد خلوص آلیاژ ها سنجیده می شود. در واقع این استاندارد در دو بخش باید وجود داشته باشد. بخش اول تهیه و تدوین، و بخش دوم رواداری و ابعاد. هر دو بخش در تولید بسیار مهم است و کم کاری توسط شرکت و کارخانه ی تولید کننده می تواند ثاثیری منفی بر کیفیت پروفیل ها داشته باشد.

ابعاد و وزن هر پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار با توجه به کاربرد آن ها متفاوت است این تفاوت فقط مربوط به ظاهر نیست و نوع آلیاژ در تولید هر پروفیل متفاوت است، دو آلیاژ پر کاربرد در تولید پروفیل آلومینوم اختصاصی،  پروفیل آلومینیوم صنعتی آلیاژ ۶۰۶۳ و ۶۰۶۰ است.

پروفیل آلومینیوم صنعتی شیاردار خود به انواع مختلفی با توجه به سایز تولید تقسیم می شوند.

پس از بررسی این موارد باید به اعتبار و شیوه ی ارسال پروفیل ها دقت کنید. اگر به نکته دقت نکنید ممکن است قیمت تمام شده پروفیل شما تا چند  برابر قیمت واقعی به دلیل حمل و نقل افزایش یابد. برای خرید انواع پروفیل های شیاردار با ما تماس بگیرید.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی