پروفیل آلومینیوم ریلی چیست؟

پروفیل آلومینیوم ریلی چیست؟

پروفیل آلومینیوم دارای خانواده بسیار بزرگی می باشد و از بهترین جنس و پر کاربردترین عنصر تولید می شود که پروفیل آلومینیوم ریلی یکی از انواع معروف این پروفیل آلومینیومی به حساب می آید. همچنین این پروفیل آلومینیومی دارای قدرت استحکام بسیار بالایی می باشد و این استحکام به علت جنس آلومینیوم است. از این پروفیل آلومینیوم ریلی برای موارد بسیار متعدد و متنوعی از جمله: انواع درب های کشویی، پنجره های کشویی و سایر موارد به کار برده می شود.

در این مقاله درباره پروفیل آلومینیومی ریلی و کاربرد ها و انواع آن را با زبانی رسا و روان ارائه می کنیم، شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم.

 

پروفیل آلومینیوم ریلی چیست؟

پروفیل آلومینیوم ریلی یکی از خانواده گسترده پروفیل آلومینیوم به حساب می آید که غالبا در درب و پنجره های کشویی بیشترین آمار مصرفی و کاربرد را دارا می باشند. کاربرد های و موارد مصرفی و استفاده از این نوع پروفیل آلومینیومی را همه ما شاهد آن ها هستیم و با آن ها آشنا می باشیم.

ریل های به کاربرده شده در ایام قدیم از جنس فلز و آهن بوده است که به مرور زمان این ریل ها دچار زنگ زدگی و خوردگی می شدند، این امر سبب شد که جنس آهن و فلز جایگزین آن جنس آلومینیوم شود و امروزه بهترین گزینه برای جنس ریل ها استفاده از جنس آلومینیوم می باشد.
آلیاژ های مستحکم و قوی تولید شده در این پروفیل آلومینیوم ریلی سبب استحکام و دوام بالا این محصول در برابر شرایط جوی و اقلیم های متنوع و مختلف  می باشد.

قابلیت مصرفی این نوع پروفیل آلومینیوم در شرایط مختلف، امکان پذیر می باشد. این محصول نیز مانند سایر انوع فلزات دچار فرسودگی و آسیب های جدی ناشی از تغییرات جوی و آب و هوایی نمی شود. افراد می توانند از پروفیل آلومینیوم شیاردار به عنوان پروفیل آلومینیومی ریلی استفاده کنند.

 

مهم ترین ویژگی های پروفیل آلومینیوم ریلی

مهم ترین ویژگی های پروفیل آلومینیوم ریلی

ویژگی های بسیار زیادی پروفیل ریلی آلومینیومی دارد که در این قسمت می خواهیم به مهم ترین آن ها اشاره کنیم و آن ها را بررسی کنیم. ویژگی های بسیار متمایزی که در این پروفیل آلومینیومی می باشد که در ادامه با مهم ترین ویژگی های ان آشنا می شویم.

ویژگی های این پروفیل  شامل:

  •  بسیار سبک و وزن پایینی دارد.
  •  انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد.
  • قدرت استحکام بسیار بالایی می باشد.
  • در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است.
  • دارای عایق های حرارتی در برابر تغییرات جوی و دمای فضای پایین و بالا می باشد.

 

پروفیل آلومینیوم ریلی متحرک

پروفیل آلومینیوم ریلی متحرک چیست؟ و چه ویژگی و کاربردی دارد؟ این پروفیل آلومینیوم متحرک برای سقف استخر و گلخانه به روش سفارشی و اختصاصی طراحی و تولید می شود. همچنین جزو بهترین گزینه برای استخرهای فضای باز می باشد. این نوع ریل ها در برابر شرایط و اقلیم های متنوع مقاومت بسیار مناسبی دارد. اکسترود شده پروفیل های آلومینیومی متحرک سبب باز و بسته شدن راحت آن می شود.

 

انواع ریل آلومینیوم

ریل آلومینیوم متناسب با نیاز ها و کاربردهای متنوع دارای انواع بسیار زیادی می باشد. معروف ترین انواع ریل آلومینیومی: ریل آلومینیومی کمد دیواری، ریل سکوریت، ریل اسپایدری و ریل فکی.

ریل آلومینیومی کمد دیواری: این نوع ریل با کمک قرقره ها بر روی شیار ها به راحتی حرکت می کنند، ریل آلومینیومی از کیفیت بسیار بالایی می باشد و در منازل بسیار به کار برده می شود. این نوع ریل ها با پهنا و مدل های مختلفی طراحی می شود.

ریل سکوریت: ریل سکوریت برای درب های شیشه ای کاربرد دارد و عمر درب های شیشه ای را بسیار بالا می برد. ریل سکوریت در صورتی که بسیار مورد استفاده واقع شود، در معرض ساییدگی قرار گرفته می شود.

ریل اسپایدری: این نوع ریل یکی از انواع ریل های شیشه سکوریت می باشد که برای درب های شیشه ای، پارتیشن ها، شیشه های بالکن ها و حمام ها بیشترین کاربرد را دارد. این نوع ریل مشابه ظاهر عنکوبت می باشد و به همین علت به ریل اسپایدری نیز معروف می باشد.

ریل فکی: برای درب های کشویی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا فریم آن به صورت مخفی می باشد.

کاربرد های پروفیل آلومینیوم ریلی

کاربرد های پروفیل آلومینیوم ریلی چیست؟ این پروفیل ریلی علاوه بر موارد مصرفی که در بالا ذکر شدند دارای موارد مصرفی و استفاده دیگری می باشد از جمله قابل استفاده برای :

  • درب های کشویی
  • در کمد های دیواری
  • سقف های ریلی
  • کف ریلی برای یخچال ها، سردخانه ها،یخچال های صنعتی
  • چرخ دستی صنعتی
  • درب های کشویی
  • قفسه های کشویی صنعتی
  • محفظه های ایمنی کارخانه ها
  • میزهای صنعتی

موارد مصرفی از این نوع پروفیل آلومینیومی در صنایع بسیار متعدد و مختلف فوق العاده فراوان می باشند.

 

قیمت خرید پروفیل آلومینیوم ریلی

قیمت خرید پروفیل آلومینیوم ریلی به ابعاد و سایزهای مختلف و مدل های بسیار متنوع آن بستگی دارد. لازم به ذکر است از دیگر عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت این نوع پروفیل آلومینیوم، آلیاژ الکسترود می باشد.

افراد می توانند برای داشتن اطلاعات دقیق و قطعی از هزینه طراحی و ساخت پروفیل آلومینیوم اختصاصی با کارشناسان سایت ما اقدام به برقراری ارتباط کنند و مشاوره های لازم را دریافت کنند

جمع بندی

ویژگی های بی نظیر و منحصر به فردی که پروفیل آلومینیومی دارد سبب استفاده در صنایع مختلف از جمله: صنایع هوایی و صنایع کشاورزی و سایر موارد بسیار کاربرد دارد. یکی از ویژگی هایی که سبب شده است. از این محصول یعنی پروفیل آلومینیوم در صنعت کشاورزی و برای ساخت گلخانه و ابزارآلات گلخانه بسیار استفاده شود، وزن سبک آن می باشد که جایگزین فولاد و چدن شده است و میزان ضخامت بسیار پایینی دارد.

انواع مختلفی از این پروفیل آلومینیوم موجود می باشد که سبب شده است میزان استفاده از پروفیل آلومینیوم ریلی بسیار بالا رود.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی