مزایای پروفیل دکورال آلومینیومی

مزایای پروفیل دکورال آلومینیومی

پروفیل دکورال آلومینیومی دارای پوشش سطحی می باشد که به آن دکورال می گویند. این نوع پروفیل ویژگی های خاصی دارد که یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌های آن تنوع در طرح های مختلف آن است. علاوه بر این توجه داشته باشید که پروفیل های دکورال همه ویژگی های رنگ پودری را دارا هستند. این گونه از محصولات در رنگ و طرح های مختلفی تولید می شوند و با کیفیت گوناگون در بازار عرضه شده‌اند.

در واقع اگر در مورد دکورال بخواهیم توضیح دهیم باید بگوییم که دکورال فرایندی است که بر روی آلومینیوم برای طرح دادن آن استفاده می شود. این پوشش سطحی در مراحل خاصی بر روی آلومینیوم نقش می پذیرد. در ادامه در مورد مراحل دکورال کردن آلومینیوم مطالبی برای شما عزیزان ارائه می دهیم. اما توجه داشته باشید که پروفیل دکورال آلومینیومی مزایای بسیار زیادی دارد و در معماری مدرن از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است. چرا که دارای ظاهری بسیار زیبا و جذاب است.

مراحل اجرای پوشش سطحی دکورال آلومینیوم

برای اجرای لایه سطحی بر روی پروفیل آلومینیوم ابتدا پروفیل را شستشو می دهند تا عملیات پاکسازی انجام بگیرد. علاوه بر این توجه داشته باشید برای اینکه عملیات دکورال به خوبی انجام بگیرد نباید بر روی سطوح مختلف آلومینیوم چربی و گرد و خاک باشد. زیرا در این صورت رنگ به خوبی بر روی پروفیل نمی نشیند و پایان کار نتیجه خوبی ندارد. در ادامه با استفاده از رنگ پودری تمام سطوح مختلف آلومینیوم را پوشش می دهند. سپس بعد از اینکه رنگ پودری موجب افزایش قدرت جذب جوهر در آلومینیوم شد آلومینیوم برای انجام فرآیند دکورال کاملا آماده می شود.

بعد از آماده سازی آلومینیوم برای انجام فرآیند دکورال بعد از انجام فرایند هواگیری پروفیل ها را درون کوره می گذارند. بعد از اینکه پروفیل ها از کوره در آمدند و خنک شدند فیلم طرح دکورال بر روی آنها قرار داده می شود. در مرحله بعدی این محصولات را در درجه ۳۵۰ درجه سانتیگراد قرار می‌ دهند. در این صورت نقشی که مدنظر است بر روی این پروفیل ها نقش می بندد. سپس بعد از آن پلاستیک فیلم را از روی محصولات برمی دارند.

این نوع پروفیل چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی‌های پروفیل دکور آلومینیومی می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که این نوع پروفیل دارای پوششی بسیار مقاوم است. به همین جهت در همه صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این توجه کنید که برای استفاده های خاص هم از پروفیل دکورال آلومینیومی استفاده می کنند. اینگونه از محصولات به علت اینکه دارای پوششی از نوع دکورال هستند ظاهری بسیار زیبا و جذاب دارند. در مواقعی که امکان استفاده از چوب میسر نیست از این نوع پروفیل ها استفاده می کنند.

ویژگی پروفیل دکورال آلومینیوم

علاوه بر این یکی از ویژگی های مهم آن دوام و عمر بالای آن است. این گونه از محصولات طول عمر بالایی دارند و از درجه کیفی بسیار بالایی بهره مند هستند. علاوه بر این توجه داشته باشید که پروفیل دکورال آلومینیومی به علت اینکه دارای پوشش دکورال هستند از آلومینیوم در برابر خوردگی و سایش محافظت می‌ کنند. این پوشش در برابر عوامل بیرونی مانند آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر در برابر شرایط جوی مختلف بسیار مقاوم است.

مزایای پروفیل های دکورال آلومینیومی

پروفیل دکورال آلومینیومی مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مهمترین مزایای آن که موجب شده تا در معماری مدرن بیشتر از سایر متریال های مشابه مورد استفاده قرار بگیرد، طرح های متنوع آن است. در قسمت فوق ذکر کردیم برای انجام فرآیند دکورال از طرح های خاصی استفاده می کنند. لذا این گونه از محصولات در طرح های چوبی، فانتزی، سنگی و غیره تولید می‌ شوند. به همین جهت کاربرد بسیار زیادی در ساختمان سازی دارند.
در بعضی از مواقع به علت سنگین بودن چوب و سنگ ترجیح می‌ دهند از سازه‌هایی استفاده کنند که در عین حال که وزن سبکی دارند، ظاهرشان مانند چوب و سنگ باشد. در واقع در اینجا پروفیل دکورال آلومینیومی بهترین گزینه به حساب می آید. همانطور که می‌ دانید آلومینیوم وزن بسیار سبکی دارد. این موضوع موجب شده تا به عنوان مصالح پرطرفدار و پرمصرف در معماری مدرن مورد استفاده قرار بگیرد.

مزیت استفاده از این نوع پروفیل

اینگونه از محصولات انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند که باعث سهولت در انجام کار می‌ شوند. استفاده از این گونه از پروفیل‌های دکورال موجب می شود تا بتوانید نتیجه کاری بسیار زیبا و جذاب داشته باشید. در حقیقت پروفیل های دکورال بر روی سطوح مختلف قابل اجرا هستند. اینگونه از محصولات مقاومت بالایی دارند به همین جهت در صنایع ساختمانی به طور گسترده استفاده می شوند.

مزیت استفاده از پروفیل دکورال
پروفیل های دکورال وزن بسیار سبکی دارند و در رنگ های متنوع تولید می‌ شوند. لذا مصرف کنندگان می توانند از انواع پروفیل های دکورال دررنگ های گوناگون برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی خانه ها استفاده نمایند. در حقیقت این گونه از محصولات در برابر زنگ زدگی مقاومت مناسبی دارند. به همین جهت برای درب سرویس بهداشتی هم مورد استفاده قرار می‌ گیرند. اما از دیگر مزیت استفاده از پروفیل های دکورال می توانیم به مقرون به صرفه بودن آنها اشاره کنیم.

اطلاعاتی در مورد پروفیل های دکورال آلومینیومی

استفاده از این پروفیل ها نیاز به نگهداری ندارد. در نتیجه برای نگهداری آن نباید مبلغ هنگفتی خرج کنید. نکته دیگر این است که به علت اینکه پروفیل دکورال آلومینیومی مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط مرطوب دارند، در نتیجه در شهرهای شمالی و شرجی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
پروفیل های دکورال عموماً با طرح چوب تولید می‌ شوند. به همین جهت برای تولید درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع اگر شما به دنبال یک متریال مقرون به صرفه هستید می توانید از این پروفیل ها به جای چوب استفاده کنید. اما یکی از مهمترین ویژگی هایی که موجب شده تا از پروفیل دکورال آلومینیومی  به طور گسترده استفاده شود، این است که این محصولات به علت اینکه از جنس آلومینیوم تولید شده‌اند مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش دارند.

در مورد پروفیل دکورال آلومینیومی چه می دانید؟

امروز زیبایی دکوراسیون داخلی خانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.‌اما در بسیاری از مواقع کسانی که قصد دارند تا دکوراسیون خانه شان زیبا باشد، ترجیح می‌ دهند از متریال‌هایی استفاده کنند که قیمت کمتری داشته باشد. انواع پروفیل دکورال آلومینیومی به علت اینکه قیمت مناسب تری نسبت به سایر متریال های مشابه دارند و در طرح‌های چوبی مختلف تولید می شوند مد نظر قرار گرفته‌اند.
در حقیقت این گونه از محصولات بهترین جایگزین برای متریال هایی نظیر چوب گردو و چوب راش و چوب بلوط هستند. علاوه بر این به علت این که دارای ظاهری به مانند چوب هستند حس و حال طبیعت را در خانه به وجود می آورند. از سوی دیگر به علت اینکه جلوه بسیار زیبا و منحصر به فردی دارند در مکان‌های عمومی و ساختمان‌های مسکونی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی