فرآیند دکورال آلومینیوم چگونه است؟

فرآیند دکورال آلومینیوم چگونه است؟

از فرایند دکورال آلومینیوم و دنیای فلزات چه می‌ دانید؟ برای آشنایی با این جهان شگفت انگیز همراه ما باشید. دکورال آلومینیوم، طرح ها و سبک های مختلف و متنوعی دارد که در بازار موجود می باشد و آن ها را بر حسب نیاز استفاده می کنند. علاوه بر اینکه تنوع بالایی دارند کیفیت آن ها نیز متفاوت است و از جنس های مختلفی ساخته شده است. پس با این حال منطقی است که این تجهیزات قیمت های متفاوت و گوناگونی نیز دارد.
این لوله ها به وسیله دستگاه های مربوطه به شش الی دوازده دسته تقسیم می شوند. همچنین عددی که بر روی این لوله ها قرار می گیرد نشان دهنده این می باشد که هر کدام از آن ها باید در کوره مخصوص قرار گیرند.

در واقع در این فرایند به طور کل لایه هایی از رنگ بر روی سطح لوله های آلومینیومی می ریزد. دلیل آن هم این است که این لوایح استحکام بسیار بالایی دارند و بر روی این لوله ها اضافه می شوند.در واقع فرآیند دکورال آلومینیوم، این فلز را برای کاربرد در صنایع مختلف آماده می کند. برای اطلاعات بیشتر از فرایند دکورال آلومینیوم در ادامه همراه بمانید.

 

آشنایی با فرایند دکورال آلمینیوم

در واقع می توان گفت که این تجهیزات کاربردی، جایگزینی برای چوب ها در صنعت ساخت و ساز می باشند. یعنی در نبود و یا کمبود چوب می توانیم از دکورال آلومینیوم برای ادامه فرایند ساخت استفاده کنیم. همان طور که گشته شد دکورال های آلمینیومی با کیفیت و رنگ های متنوع ساخته می شوند و یا توجه به سختی آهن که با عددی بر روی آن مشخص می شود در درون کوره هایی برای پخت آماده می شوند.
نکته جالب این است که می‌ توانیم خدمات و ویژگی های آلومینیوم را بر روی سایر آلومینیوم ها اعم از پروفیل قوطی آلومینیوم، پروفیل نبشی آلومینیوم، پروفیل لوله آلومینیوم، پروفیل ناودانی آلومینیوم، پروفیل سپری آلومینیوم، پروفیل گرده ماهی آلومینیوم، پروفیل تسمه آلومینیوم و در سطح های تخصصی مانند انواع پروفیل های درب و پنجره آلومینیومی و پروفیل پارتیشن آلومینیومی و …… قابل اجرا می باشند و می توانید از آن ها استفاده کنید.

مراحل ساخت دکورال آلومینیوم چگونه است؟

مراحل ساخت دکورال آلومینیوم چگونه است؟

اولین قدم برای دکورال آلومینیوم، تمیز کاری و یا به اصطلاح پاکسازی آن می باشد. تا برای مراحل بعدی به طور کامل آماده شود. یکی از دلایلی که شستشو انجام می شود به دلیل این می باشد که سطح آلومینیوم باید فاقد چربی و یا مواد کثیف باشد و کرد و خاکی بر روی آن وجود نداشته باشد.

با این کار در واقع مراحل با دقت انجام می شوند و خروجی محصول یا کیفیت خواهد بود. نتیجه این عملیات باعث می شود که رنگ و یا سطحی که قرار است به صورت لایه بر روی آلومینیوم بشیند به صورت تمیز و کامل انجام خواهد شد و استحکام آن بالا خواهد رفت.
اما باید توجه داشته باشید که انجام این عملیات برای همه آلومینیوم ها یکسان نمی باشد و با یکدیگر تفاوت دارند. بعد از تمام شدن تمیز کاری و آمدن سطح بر روی آلومینیوم نوبت به رنگ پودری می رسد که به صورت پوششی بر روی سطح آلومینیوم می نشیند. در واقع یکی از ویژگی های مهم این پودر این است که قدرت جذب آلومینیوم را بالا می برد و در این فرایند، آلومینیوم به راحتی می تواند جوهر را در خودش جذب کند. با این عمل انجام شده سطح آلومینیوم در واقع برای عمل دکورال آماده می شود.

در واقع رنگی که برای سطح آلومینیوم در نظر گرفته می شود بر اساس دکورال می باشد. پس انجام این مراحل پروفیل های آلومینیوم هوا گیری می شوند و در داخل کوره ها قرار می گیرند. سپس بعد از اینکه کمی گذشت و پروفیل ها خنک شدند، طرح های دکورال بر روی آلومینیوم قرار می گیرند.

 

استفاده ازکوره برای استقامت بیشتر

بعد از انجام این مراحل پروفیل آماده پخته شدن می شود و به داخل کوره فرستاده می شود که با دمای دویست الی سیصد و پنجاه درجه پخته می شود و در واقع در این مرحله طرح مورد نظر که مختلف می باشد بر روی آلمینیوم می نشیند و نقش و طرح آن شکل می‌گیرد. و بعد از انجام این مراحل پلاستیک از روی پروفیل برداشته می شود.
اما یکی از دلایل مهم این عمل این می باشد که باعث مقاومت و استحکام بیشتر پروفیل خواهد شد. همین مقاومت سبب استفاده از آن در شرایط اقلیمی خاص است که در ادامه به آن می پردازیم. پس اگر شما هم در آب و هوایی زندگی می کنید که استفاده از چوب برایتان مقدور نیست، با ما همراه باشید تا با ویژگی های ویژه ی دکورال آلومینیوم آشنا شوید.

دکورال آلومینیوم مقاوم در برابر شرایط اقلیمی

در صنعت ساخت و ساز ممکن است یک سری شرایط خاص به وجود آید که می توانید با استفاده از این محصول آن شرایط را بهتر رقم بزنید. یکی از ویژگی های دیگر این تجهیزات آن است که ممکن است برخی از شهر ها شرایط جوی تفاوت داشته باشند و در واقع با استفاده از این محصول دیگر نگران این مشکلات نباشید.
همچنین در صنعت دکوراسیون و زیباسازی طرح هایی که بر روی آلومینیوم ها قرار می گیرد بسیار زیبا می باشد و می توانید از آن ها به عنوان عنصر دکوراسیون برای تزیین یک قسمت نیز استفاده کنید. علاوه بر موارد گفته شده این محصول در برابر سایش و خوردگی بسیار مقاوم می باشد و به راحتی خراب نمی شود به خصوص زمانی که توسط این مراحل محکم می شود.

دکورال آلومینیوم، دوست محیط زیست

از طرفی افراد بسیار نگران شستشو و تمیز کردن وسایل خود می باشند، خبر خوب این است که پروفیل آلومینیوم به راحتی قابل شستشو می باشد و با استفاده از یک دستمال نم دار و یک دستمال تمیز می توانید گرد و غبار و آلودگی را از روی سطح آن پاک کنید. همچنین این محصول دور ریختنی نیست یعنی در صورت خراب شدن می توانید آن به ضایعات تحویل داده تا عمل بازیافت انجام شود اینگونه محیط زیست نیز آسیب نخواهد دید.

 

کلام آخر

همان طور که گفته شد با فرایند دکورال آلومینیوم آشنا شدید. در واقع در این فرایند لایه هایی از رنگ بر روی لوله های آلمینیومی قرار می گیرند که نتیجه آن باعث بالا رفتن استحکام آن لوله ها خواهد شد. این رنگ آمیزی توسط دستگاه های صنعتی با دقت بالا انجام می شوند، همچنین کیفیت و تنوع آن ها متفاوت می باشد. قبل از استفاده از این تجهیزات بهتر است به کیفیت و نوع محصول توجه داشته باشید. زیرا بر روی قیمت محصول نیز تاثیر گذار خواهد بود.

در واقع بعد از رنگ آمیزی آلومینیوم با توجه به مطالب گفته شده لوله ها داخل کوره پخته می شوند و بر روی لوله به طور ثابت می مانند. شما میتوانید پیش از خرید پروفیل و دکورال آلومینیوم با مشاورین متخصص ما در بهفرد تماس بگیرید.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی