استفاده از پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره آلومینیومی

استفاده از پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره آلومینیومی

استفاده از پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره می توانند ترمال بریک ایجاد کنند، پنجره های آلومینیومی ترمال بریک با نمای ساختمان های پیشرفته در سال اخیر سازگارتر شده اند. با استفاده از این نوع پروفیل آلومینیوم داخل اتاق شما گرم باقی می ماند و اجازه نمی دهد دمای داخل به دلیل هوای سرد پایین بیاید.

برای ساخت این نوع از پروفیل از مواد اولیه با کیفیت بالا به عنوان میله عایق استفاده کرد، یک نوار عایق از طریق بخش آلومینیومی برای ایجاد یک مانع عایق برای جلوگیری از انتقال حرارت از بیرون و داخل اضافه می شود. جنس میله عایق نایلون PA66 است که از استحکام خوبی برخوردار است، بنابراین اثر عایق خوبی دارد.

هدف ساخت پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره

پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره به محصولات آلومینیومی اطلاق می شود که دارای اشکال بخش های مختلف هستند که اغلب از طریق فرآیند اکستروژن آلومینیوم تولید می شوند. آنها برای اهداف سازه ای در محیط های مختلف ساختمانی، معماری و صنعتی استفاده می شوند. در ادامه یک سری از سوالات متدوال را با هم بررسی کرده و به آن ها پاسخ می دهیم.

هدف ساخت پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره

این به شما امکان می دهد تا عناصر متعددی را درک کنید تا فرآیند تصمیم گیری خود را هنگام خرید مناسب ترین قطعات تسهیل کند. این راهنما به شما این امکان را خواهد داد تا با در نظر گرفتن نکات مهم بتوانید فرایند انتخاب این نوع از پروفیل آلومینیوم را خودتان انجام دهید.

پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره چگونه ساخته می شود؟

بهتر است بدانید، اکستروژن تکنیک اولیه ای است که برای ساخت این مدل از پروفیل آلومینیوم استفاده می شود. این یک فرآیند کاملاً دقیق است که با طراحی هر پروفایل شروع می شود. فرآیند طراحی شامل مستندسازی عملکردهای خاص پروفیل ها، اشکال، ابعاد و مشخصات مواد است.

ماشین‌کاری، تکمیل و دوام نیز از دیگر جنبه‌های مهمی هستند که در طول فرآیند طراحی در نظر گرفته می‌شوند. پس از اتمام مراحل طراحی با استفاده از نرم افزار کامپیوتری، قالب فولادی برای تولید طرح نیز تولید می شود. این شامل استفاده از یک پرس هیدرولیک برای فشار دادن شمش از طریق قالب برای ایجاد پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره است.

در ادامه برخی از جزئیات مربوط به فرایند اکستروژن را خواهیم دید.

بیلت های اکستروژن

یک شمش اکستروژن معمولی به شکل استوانه ای توپر یا توخالی می باشد. در بیشتر موارد، بیلت ها در یک کوره با ضایعات آلومینیوم ریخته می شوند. آنها به اندازه های ایده آل بریده می شوند تا با طول پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره مطابقت داشته باشند.

از پیش گرم کردن بیلت

از پیش گرم کردن بیلت و قالب اکستروژن قبل از شروع فرآیند اکستروژن واقعی انجام می شود. هدف این است که شمش را نرم کرده تا بتوانیم آن را از طریق قالب عبور بدهیم. در حالی که در حال انجام این فرایند هستید، باید مراقب باشید که آن را تا نقطه ذوب بیش از حد گرم نکنید، اغلب حدود 1200 درجه فارنهایت. یک نقطه گرمایش ایده آل باید تقریباً 900 درجه فارنهایت باشد.

اکستروژن مستقیم

این مرحله مستلزم فرآیند اکستروژن واقعی است که بلافاصله پس از شروع فشار بر روی بیلت آغاز می شود. دستگاه اکستروژن دارای یک پرس هیدرولیک است که می تواند تا 15000 تن فشار روی بیلت و قالب وارد کند. طول پروفیل اکسترود شده به اندازه دهانه بیلت و قالب بستگی دارد. یک نوار نقاله خروجی وجود دارد که از پروفیل اکستروژن تشکیل شده هنگام بیرون آمدن از پرس اکستروژن پشتیبانی می کند.

رنگ مناسب پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره کدام است؟

این در درجه اول به خواسته های پروژه و سلیقه و ترجیح شما بستگی دارد. در حالت ایده آل، شما همیشه می توانید پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره را در رنگ های مختلف پیدا کنید. همچنین، می توانید مواد را به رنگ خاصی آغشته کنید تا به رنگ دلخواه برسید.

به همین دلیل است که می توانید به همان اندازه پروفیل آلومینیوم رنگی تهیه کنید. البته، در نظر داشته باشید که این مزیت است زیرا به شما امکان می دهد سایه رنگ لازم را که مطابق با خواسته های منحصر به فرد شما است، بدست آورید.

با این وجود، رایج‌ترین رنگ‌ها برای این نوع از پروفیل‌های آلومینیومی شامل موارد زیر است:

  • نقره ای
  • برنزی
  • نیکلی
  • خاکستری
  • سفید
  • سبز
  • زرد طلایی
  • مشکی
  • شامپاینی
  • تیتانیومی

آیا محدودیت اندازه برای پروفیل های آلومینیومی برای پنجره ها و درها وجود دارد؟

خیر، اساساً پروژه های ساختاری مختلف به اندازه های متفاوتی برای پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره نیاز دارند. در بسیاری از موارد، طراحی و اندازه پنجره ها و درها در سازه های مختلف نیز بر اساس عوامل متعددی متفاوت است. بنابراین، به این معنی است که هر دسته از این پروفیل های آلومینیومی دارای ابعاد متفاوتی خواهند بود.

آیا محدودیت اندازه برای پروفیل های آلومینیومی برای پنجره ها و درها وجود دارد؟

شما می توانید اندازه های استاندارد را پیدا کنید. که برای ابعاد استاندارد این نوع پروفیل نیز رایج است. با این حال، اندازه های سفارشی همیشه مفید هستند تا اطمینان حاصل شود که طول خاصی از این قطعات را که متناسب با ساختار شما است، دریافت کنید.

آیا پروفیل های آلومینیوم برای درب و پنجره در برابر آب و هوا مقاوم هستند؟

بله، یک پروفیل آلومینیوم اکسترود شده معمولی دارای یک لایه است که از مواد سطحی در برابر هر شکلی از شرایط سخت آب و هوایی محافظت می کند. اکسیداسیون که یک پوشش نسبتاً شفاف است، از پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره در برابر محیط محافظت می کند.

این ماده به طور طبیعی در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم است. حتی می تواند در برابر جوهای صنعتی نامطلوب مقاومت کند که می تواند فلزات دیگر را خورده کند. به این ترتیب، برای پروفیل های درب و پنچره ها، چه برای سازه های داخلی یا خارجی، انتخاب مناسبی است.

بهترین عملیات روکاری سطح پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره چیست؟

این به عوامل زیادی پیرامون پروژه و ترجیح شما بستگی دارد. با این حال، در اینجا به طور معمول روش های مختلف روکاری مورد استفاده پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره وجود دارد.

  • سطح آنودایز شده
  • پوشش پودری در سطح
  • سطح پولیش ترایسید
  • روکاری سندبلاست
  • پروفیل آلومینیومی برس خورده
  • آبکاری

کاربردهای اصلی این پروفیل در زمینه درب و پنجره چیست؟

این پروفیل ها را می توان در چندین زمینه استفاده کرد، اما اصلی ترین آنها شامل موارد زیر است.

  • پنجره ها و درب های مسکونی
  • پروفیل های دکوراسیون
  • درب و پنجره های صنعتی
  • دیوارهای پرده ای
  • در و پنجره های تجاری
  • ریل ها

آیا ضخامت توصیه شده ای برای پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره وجود دارد؟

معمولا چنین چیزی لازم نیست. زیرا بستگی به پروژه و ترجیح شخص شما دارد. با این حال، حداقل ضخامت توصیه شده پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره باید 0.8 میلی متر باشد.

میانگین زمان تولید پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره چقدر است؟

میانگین زمان مورد نیاز  برای تولید پروفیل آلومینیوم برای درب و پنجره معمولاً بر اساس چندین عامل می تواند متفاوت باشد.

برای مثال، اگر پروفیل آلومینیومی سفارشی را برای درب و پنجره ی خود انتخاب کنید، به احتمال زیاد بیشتر از طرح های استاندارد طول می کشد. در حالت ایده آل، مورد سفارشی فشرده تر می باشد و از منابع بیشتری در فرآیند تولید استفاده می کند، بنابراین زمان بیشتری نسبت به مورد دومی می گیرد.

همچنین، تعداد سفارشات معلق نیز زمان تولید این قطعات را تعیین می کند. در بسیاری از موارد، تولیدکنندگان اغلب سفارشات را بر اساس اولویت انجام می دهند. بنابراین، هر چه تعداد سفارشات بیشتر باشد، زمان تحویل بیشتر می شود.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی