آلیاژ آلومینیوم 1100

آلیاژ آلومینیوم 1100

به جرات هرچه تمام تر می توان گفت که آلومینیوم سودمند ترین فلز جهان برای نسل بشر است. این فلز در جای جای صنعت بشری رسوخ کرده و شاید بتوان این طور گفت که آهن نیز حتی به آن اندازه آلومینیوم در صنعت نقش ندارد.
قبل از این که در مورد آلومینیوم بدانیم بهتر است تا با مفهوم آلیاژ آشنا شویم. آلیاژ در حقیقت یک مخلوط از چند فلز می باشد و یا این که مخلوطی از چند فلز است معمولا عناصر غیر فلزی هم در آن وجود دارد.
نکته ای که در مورد آلیاژ وجود دارد این است که یک آلیاژ خواصی مجزا از خواص مواد تشکیل دهنده خودش دارد.
در بین انواع آلیاژ های آلومینیوم، یک نوع آلیاژ بسیار پرکاربرد وجود دارد که آلیاژ 1100 نام گرفته است.

انواع آلیاژ های آلومینیوم

آلیاژی که به نام آلومینیوم می شناسید در حقیقت دارای دسته بندی های مختلفی است و هر کدام از این دسته بندی ها خواص و ویژگی های مخصوص به خودش را دارد و البته که هر کدام کاربرد های خاص خودش را نیز در صنعت دارد.
اشخاصی که در صنعتی کار می کنند که به نوعی با آلومینیوم سر و کار دارد بهتر است تا آلیاژ آلومینیوم را بشناسد. مثلا باید بداند که چه نوع آلیاژی برای کدام صنعت کاربرد دارد و مناسب تر است.
کسی که با آلیاژ آلومینیوم آشنا باشد، وقتی کارکرد خاصی را لازم داشته باشد به راحتی به سراغ آلیاژ آلومینیوم موردنیاز خودش می رود. هر یک از آلیاژ های آلومینیوم که در جهان وجود دارد اسم و مشخصات مخصوص به خودش را دارد و منحصر به فرد است.
آلیاژ آلومینیوم خواصی دارد که در مجموع هیچ فلز دیگری این خواص را ندارد از خواص ویژه آلومنیوم می توان به مقاومت زیاد در عین وزن کم اشاره نمود. شکل پذیری آلومینیوم در مقابل مقاومتی که دارد استثنایی است. آلومنیوم در برابر خوردگی بسیار مقاومت است.

انواع آلیاژ های آلومینیوم

استفاده از آلیاژ آلومینیوم

این خواص فوق العاده آلومینیوم است که باعث شده تا پایش به ساختمان سازی نیز باز شود. آلومینیوم به جز ساختمان سازی در صنعت برق به خصوص خطوط انتقال برق و نیز در صنعت خودروسازی و انواع وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری مانند دوچرخه کاربرد فراوان دارد. آلومینیوم در کارخانجات مختلف با توجه به نوع و ویژگی های مورد نظرش کاربرد دارد.
نسبت های وزنی مختلف در ترکیبات آلیاژ باعث به وجود آمدن انواع آلیاژهای مختلف هم می شود. البته ذکر این موضوع کاملا ضروری است که هر فلزی را نمی توان با فلز الومینیوم ترکیب نمود تا تشکیل الیاژ بدهد. زیرا که همه فلزهای دنیا دارای خاصیت ترکیب شوندگی با فلز آلومینیوم را ندارند.

معرفی آلیاژ آلومینیوم 1100

آلیاژ آلومینیوم 1100 دارای خواص بسیار زیادی است که شاید بتوان گفت مهم ترین ویژگی آن این می باشد که حدود 99 درصد آن را خود فلز آلومینیوم تشکیل می دهد.
استفاده کردن در صنایع شیمیایی یکی از کاربرد های اصلی این آلیاژ آلومینیوم است دیگر کاربرد های دیگر آلومینیوم 1100 در ساخت ظروف پخت و پز می باشد. آلومینیوم 1100 در صنایع مربوط به نور پردازی و مانند آن نیز کاربرد دارد.
آلیاژ آلومینیوم 1100 شاید بتوان گفت که بسیار چکش خوارتر از آلیاژ های دیگر است. جوشکاری بر روی آلیاژ 1100 برعکس آلیاژ های دیگر آلومینیوم امکان پذیر است. آلیاژ آلومینیوم بسیار کارپذیر است و در مواقعی از که می خواهند قطعات پیچیده ساخته شود و شکل پذیری بسیار زیادی لازم باشد از آلومینیم 1100 استفاده می شود.
وقتی می خواهید به قطعه شکل بدهید ورق آلومینیوم 1100 بسیار آرام تر از دیگر ورق ها سفت خواهد شد. باید بدانید که این نوع آلیاژ در شکل اولیه خودش به صورت مفتول و یا صفحه است. خواص آلومینیوم 1100 به شدت به دما آن بستگی دارد. به جرات می توان بیان نمود که در بین تمام انواع آلومینیوم موجود در جهان این آلیاژ قوی ترین آلومینیوم موجود می باشد.

ورق آلومینیوم 1100

وزن پایین و مقاومت خوردگی زیاد مشخصه اصلی آلومینیوم 1100 می باشد و در کنار آن یک رسانای برق بسیار عالی به حساب می آید. آلومینیوم 1100 یک انتقال دهنده فوق العاده برای گرما نیز هست.
ورق آلومینیوم خیلی شکننده است و بسیار نیز نازک می باشد. این ورق طوری است که می تواند به عنوان یک روکش در انواع صنایع استفاده شود.
در وسط های قرن 20 میلادی بود که ورق آلومینیوم به صورت یک جایگین برای ورق های قلع استفاده شد . بعدها به طور بسیار رایجی درامد به طوری که به جای انواع بسیاری از فلز ها استفاده شد. شاید بتوان گفت آلومینیوم همه گیر ترین فلز در حال حاضر می باشد.
ورق های آلومینیوم دارای انواع متفاوتی هستند و هر کدام از آن ها نیز ضخامت های متعددی دارند. که برای کاری باید انجام بدهند مناسب می باشند.
آلومینیوم 1100 می تواند به عنوان یک رسانای بسیار مناسب برای حرارت استفاده شود. علاوه بر رسانایی حرارت این نوع آلیاژ اگر به شکل ورق در بیاید به عنوان یک رسانای عالی برق کاربرد دارد. و تمام این خواص در کنار وزن سبک و مقاومت بالای آن در برابر فشار است.
ضخامت هایی که از این ورق ساخته می شود مختلف است و بسته به نوع آن ها تغیر می کند. ولی باید دانست کمترین ضخامت برای ورق آلومینیوم 1100 رقم 0.2 میلیمتر و بیشترین ضخامت نیز 0.006 میلیمتر می باشد.

خرید ورق آلومینیوم ۱۱۰۰

خرید ورق آلومینیوم ۱۱۰۰

تورم فزاینده سال های اخیر بر قیمت آلومینیوم نیز تاثیر گذاشته است و این به علت افزایش قیمت مواد اولیه و نیز هزینه دستمزد نیروی انسانی است.
در بیشتر اوقات می توان برای سفارش دادن آلومینیوم 1100 از طرق وبسایت اینترنتی اقدام کرد که بسیار هم معتبر می باشد. با استفاده از روش های خرید آنلاین هم در زمان صرفه جویی خواهید کرد و هم می توانید با آرامش و وقت کافی حجم، ابعاد موردنظر خود را محاسبه و سفارش بدهید.
موردی که باید در هنگام سفارش آلومینیوم به ان دقت کنید این است که ارقام سفارش خودتان را با دقت در وب سایت مورد نظر وارد کنید و یا به فروشنده ارسال کنید زیرا ورق آلومینیوم 1100 چیزی نیست که بتوان آن حجم و وزن را به راحتی برگشت زد.

جمع بندی

از مواردی که باید هنگام سفارش دادن این محصول به فروشنده بدهید ابعاد ورق، ضخامت ورق و البته مهم ترین آن یعنی نوع آلیاژ است. مورد مهم دیگر که هنگام سفارش آلومینیوم باید در نظر داشت محاسبه دقیق ابعادی است که باید برایش شما برش داده شود.
این که آلومینیوم در زمان سفارش شما چه قیمتی دارد در کشور عزیزمان ایران بسیار مهم است لذا قبل از هرگونه سفارش خرید، قیمت آن را استعلام نمایید. از اشکال مختلف آلومینیوم موجود در بازار می توان به ورق آلومینیوم ساده، ورق آلومینیوم آجدار، فرم دار و موارد دیگر اشاره کرد.

شرکت بهفرد ارائه دهنده و تولید کننده پروفیل آلومینیوم، قالب اکستروژن و پروفیل آلومینیوم اختصاصی با تضمین کیفیت می باشد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی