آشنایی با کاربرد آلیاژهای ریختگی آلومینیوم

آشنایی با کاربرد آلیاژهای ریختگی آلومینیوم

در عصر کنونی برای ساخت انواع فلزات و محصولات در صنایع مختلف از آلومینیوم و آلیاژهای مختلف استفاده می باشد. در واقع آلومینیوم و آلیاژ از کاربرد های بسیار متعددی برخوردار می باشند.

آلومینیوم از دسته عناصر فراوان زمین می باشد که خواص و ویژگی های منحصر به فردی برخودار می باشد. در انواع صنایع و شرکت ها از آلیاژ آلومینیومی استفاده می شود، از جمله این صنایع: اسحله سازی، برق، ساختمان سازی، ریل های حمل و نقل، هوافضا، خودروسازی، یخچال سازی و سایر موارد می باشند. آلیاژ آلومینیومی دو دسته آلیاژهای کارشده و آلیاژهای ریختگی دارد. در ادامه بیشتر با آلیاژ ریختگی آشنا خواهیم شد.

معرفی آلیاژ ریختگی آلومینیوم

آلیاژ ریختگی آلومینیوم یک نوع آلیاژی می باشد که با ریخته گری و ذوب به اشکال مختلفی تبدیل می شود. آلیاژ افزون و آلیاز معمولی برای ریخته گری و ذوب مناسب می باشند. این محصولات از ویژگی های بسیار متعددی برخوردار می باشند که مقاومت به سایش، سیالیت مناسب مذاب، تغذیه مناسب در حین منجمد شدن و سایر موارد از جمله ویژگی های متمایز این محصولات می باشند.

این آلیاژ از مقادیر عناصر آلیاژی همچون مس و سیلیسیوم بیشتری برخودار می باشد. وجود حجم بالای مس در آلیاژ ریختگی آلومینیوم باعث افزایش و بهبود خواص مکانیکی و افزایش استحکام آن می شود.

 

معرفی آلیاژ ریختگی آلومینیوم

خواص آلیاژهای ریختگی آلومینیوم

آلیاژهای ریختگی آلومینیوم دارای خواص و ویژگی های متمایزی می باشند و از جمله خواص این آلیاژهای ریختگی آلومینیوم می توان موارد زیر را ذکر کرد.

خواص بی نظیر آلیاژهای ریختگی آلومینیوم

  •  مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی
  •  مقاومت بسیار بالا در برار خوردگی های شیمیایی و اتمسفری
  •  افزایش و بالا بردن دما کندتر و دمای ذوب پایین تر نسبه به فولاد
  •  افزایش میزان رسانایی حرارتی
  •  افزایش رسانی الکتریکی
  •  آسان سازی اتصالات در روش های بسیار متفاوت از جمله: روش های جوش کاری، روش های پرچ کاری، روش های میخ زنی و سایر موارد.
  •  داشتن قابلیت بازیافت
  •  سهولت امر ریخته گری و سایر…
  • وجود عناصر مختلف در آلیاژهای ریخته گری سبب ایجاد ویژگی های مختلفی در آلیاژ آلومینیوم می شود.

 

کاربرد های آلیاژهای ریختگی آلومینیوم

آلیاژهای ریختگی آلومینیوم دارای کاربرد های زیادی می باشد و طیف وسیعی از کاربردها را در بر می گیرند. غالبا این محصول در صنایع گوناگون کاربرد دارند. کاربردهای آلیاژ ریختگی را در چند دسته، تقسیم بندی شده اند که در ادامه تمام آن ها را با کاربرد آن ها ذکر خواهیم کرد.

کاربردهای آلیاژهای ریختگی آلومینیوم

 دسته اول: برای موتور های الکتریکی، تولید حلقه های کلکتور، میله های رسانا، ریخته گری کابلهای انتقال و سایر موارد به کار برده می شود. این دسته برای ریخته گری تحت فشار به هیچ وجه مناسب نمی باشد.

دسته دوم: برای ساخت قطعات دایکست، تولید سخت افزارهای مصرفی در صنایع هوافضا نظامی  به کار برده می شود.

دسته سوم: این دسته قابلیت ریخته گری بالایی با کاربرد و استحکام بیشتری دارد و برای: توید محفظه میللگ، سرسیلندر خودرو، روغن خودرو، پیستون خودرو، کفی اتو، کنتور و سایر موارد کاربرد دارد.

دسته چهارم: این دسته مقاومت یالایی در برابر خوردی دارد. و همچنین برای ساخت قطعات و وسایل مورد نیاز در صنایع شیمیایی، صنایع دریایی، حمل و نقل، به کار برده می شود.

 دسته پنجم: برای قطعات تزئئینی، اتصالات لوله آلومینیومی، در صنعت دریایی، تولید قطعات صنایع دریایی و سایر موارد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 مهم ترین ویژگی های آلیاژ ریختگی آلومینیوم

مهم ترین ویژگی های آلیاژ ریختگی آلومینیوم

مشخصات و ویژگی های آلیاژ ریخگی آلومینیوم بسیار متعدد هستند که شامل موارد زیر هستند.

  •  مقاومت بالا در برابر ریختگی
  •  رسانایی حرارتی و الکتریکی
  •  وزن مناسب
  •  سهولت اتصال
  •  کار پذیری آلیاژ های ریختگی آلومینیومی
  •  استحکام بسیار بالا
  •  پرداخت مناسب

هر کدام از این ویژگی ها تاثیر فوق العاده ای در عملکرد آلیاژها دارند.

 

شمش های ریختگی آلومینیوم

شمش یکی از تولیدات اصلی که در اثر ریختگی آلومینیوم به دست می آید می باشد. از این شمش ها به روش های مختلفی استفاده می شود. یکی از موارد مصرفی از این شمش های تولید فویل آلومینیوم می باشد. در ابتدا شمش را در داخل یک نورد قرار دهید و سپس ورق های با ضخامت مشخص تهیه می شوند. روش ریخته گری یک روش بسیار مناسبی است که از روش نورد نیز مناسب تر می باشد.

 

خرید آلیاژ های ریختگی آلومینیوم

برای خرید آلیاژهای ریختگی آلومینیومی باید از مراکز و فروشگاه های معتبر که در این زمینه تخصص و تجربه دارند اقدام کنید تا بهترین نوع آلیاژ ها را در اختیار شما قرار بدهند. خرید آلیاژها نیاز به مشورت و مهارت دارد. قبل از خرد حتما باید با یک کارشناس و متخصص در این زمینه، مشورت کرد تا بهترین و مناسب ترین نوع آلیاژ ریختگی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

قیمت آلیاژ های ریختگی آلومینیوم

قیمت آلیاژ ریختگی آلومینیوم به وزن آن مرتبط می باشد، یعنی برای کسب قیمت واقعی و اصل این محصول ریختگی آلومینیومی پر طرفدار باد وزن دقیق آن را نیز داشته باشید. این آلیاژ همانند سایر محصولات فلزی به صورت وزنی و یا فله ای توزیع و عرضه می شود. امروزه بازار داخلی دچار نوسانات بسیار بالایی شده است و قیمت تمام محصولات و کالا ها به خصوص محصولات فلزی بسیار بالا رفته است.

برای دریافت لیست قیمت اصلی و روز آلیاژ ریختگی آلومینیومی با ما ارتباط برقرار کنید و تمام اطلاعات مربوطه را دریافت کنید. ما علاوه بر اعطای لیست قیمت، تمام اطلاعات و مشاوره های لازم را برای انتخاب و خرید این آلیاژ آلومینیومی کاربردی را به کاربران خود می دهیم.

جمع بندی

آلیاژهای که به شکل شمش یا بیلت تولید و کار شده اند و سپس با کمک کار های سرد و گرم مکانیکی به اشکال مختلفی در می آیند. اما آلیاژهای ریختگی آلومینیومی با ذوب شدن سپس می توان با هر شکل دل به خواه و مورد نظر آن را فرم دهی کرد. آلیاژ ریختگی آلومینیومی علاوه بر این ویژگی های آلیاژ الومینیومی، ویژگی های بسیار متعدد دیگری دارد. که در این مقاله سعی شد که آن ها به صورت مختصر شرح دهیم.

گروه تولیدی بهفرد ارائه دهنده و تولید کننده پروفیل آلومینیوم اختصاصی و پروفیل آلومینیوم در تهران می باشد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی