آشنایی با پروفیل های اختصاصی آلومینیوم

آشنایی با پروفیل های اختصاصی آلومینیوم

در دنیای امروزی هر روز بیشتر از دیروز شاهد صنعتی شدن کشور های بیشتری هستیم و این بدان معناست که در کشور های مختلف رشد صنایع بسیار چشم گیر بوده و از سرعت بالایی برخوردار است .
جوامع صنعتی بر خلاف کشور ها و جوامع سنتی به حد زیادی وابسته به فلزات بوده و در واقع ادامه حیات خود را در گرو فلزات می دانند که یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین فلزات به کار رفته در صنایع آلومینیوم می باشد.
هر کدام از فلزات خواص شیمیایی و فیزیکی منحصر به فردی برای خود دارند و هر شرکت و صنعتی که بخواهد به کار خود ادامه دهد به فلزات نیاز دارد، در مجموع طی آمار های جهانی دو فلزی که بیش‌ترین مصرف را در جوامع صنعتی دارند به ترتیب فولاد و آلومینیوم می باشند.
فلز آلومینیوم را به طور معمول به صورت پروفیل در می‌ آورند تا بتوان به راحتی از آن استفاده کرد و در تمامی کارخانجات و شرکت های تولیدی کاربرد داشته باشد در واقع با تبدیل آلومینیوم به پروفیل آلومینیوم ، آن را کاربردی تر می کنند.

 

آشنایی با مفهوم پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم در صنایع فلزی و ساختمان سازی به شکل های مختلفی کاربرد دارد، در حالت کلی می توان گفت که مهم ترین کاربرد پروفیل آلومینیوم در ساخت و ساز درها و پنجره های آلومینیومی می باشد که در انواع ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری به چشم می خورند.
یکی از نکات مهم و قابل ذکر در مورد این فلز آن است که فلز آلومینیوم فلز مادر بوده و ظاهرش نقره‌ای رنگ است، از لحاظ فیزیکی دارای ساختاری نرم و دارای قابلیت شکل پذیری بوده که یکی از مزایا آن محسوب می گردد زیرا هم سبک است و هم قابلیت شکل پذیری و ورقه شدن دارد.
این فلز به هیچ وجه زنگ نزده و دچار اکسایش نمی گردد و از این لحاظ نسبت به فلزات دیگری مانند آهن که در گذشته برای ساخت درب و پنجره استفاده می شدند بسیار مناسب تر است زیرا سطح این فلز با قرار گرفتن درهوایی آزاد اکسید نشده و ر برابر رطوبت عایق است.

آشنایی با مفهوم پروفیل آلومینیوم

تولید پروفیل آلومینیوم

پروفیل‌های این فلز پر کاربرد در ابعاد مختلف، مطابق با نیاز های موجود در بازار و صنایع مختلف تولید گردد که بتواند تمامی نیاز ها را در این زمینه ها برطرف گرداند.
در صورت نیاز می توان پروفیل های آلومینیوم را به یکدیگر وصل کرده و پروفیلی با ابعاد مورد نظر ایجاد نمود، مجتمع های صنعتی مختلفی در ایران به امر تولید پروفایل آلومنیوم می پردازند.
یکی از مهم ترین موارد دیگری که باید به آن ها اشاره نمود این موضوع است که پروفیل آلومینیومی مهم ترین بخش از تولید درب و پنجره های آلومینیومی می باشد.
پروفیل های آلومینیوم از مواد اولیه خوب و مرغوبی تهیه می گردند تا بتوانند در مدت زمان طولانی بدون این که از کیفیت آن ها چیزی کاسته شود به کار خود ادامه دهند یعنی باید دارای عمر مفید بالایی باشند.

 

پروفیل های اختصاصی آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم اختصاصی در واقع از همان آلومینیوم ساخته شده است ولی با در نظر گرفتن موارد و نکات مورد نظر مشتری سفارش دهنده پروفیل ساخته می شود.
آلومینیوم فلزی است که دارای بیشترین درصد فراوانی در بین ماده های معدنی موجود در پوسته زمین می باشد. از لحاظ علمی آلومینیوم به فرم خالص و در حالت عادی در طبیعت موجود نمی باشد.
آلومینیوم از بوکسیت، که یک ماده معدنی است که از معادن بخش ‌های مختلف جهان به دست می آید استخراج می‌ شود.
پروفیل های اختصاصی آلومینیوم یکی از مهم ترین مواردی هستند که هر جامعه ای به خصوص کشور های پیشرفته و صنعتی دیر یا زود احتیاج به آن را احساس خواهند کرد.
اگر بخواهیم تعریفی اجمالی از این نوع از پروفیل ها داشته باشیم باید بیان کنیم که پروفیل اختصاصی آلومینیوم به پروفیل هایی گفته می شوند که برای کار خاص و با هدفی مشخص طراحی شده باشند و نمی توان از آن ها به صورت عمومی و در هر صنعت و تولیدی استفاده نمود.
این پروفیل ها به صورت شخصی و با سفارش مشتری خاص خود و با هدفی که در ذهن مشتری وجود دارد برای اجرای پروژه و طرحی خاص تولید می شوند و به همین خاطر نمی توان آنها را در سطح بازار و به صورت رایج پیدا کرد.
زیرا پروفیل های اختصاصی آلومینیوم فقط برای همان سفارش خاص تولید شده اند و قابلیت استفاده در صنایع و تولیدی های دیگر را به صورت عادی ندارند و این ویژگی سبب تمایز این نوع از پروفیل با سایرین گشته است.

 

مقایسه پروفیل های اختصاصی و عادی

پروفیل های اختصاصی آلومینیوم از فواید بسیار زیادی نسبت به پروفیل های از پیش ساخته و آماده برخوردارند. اگر بخواهیم مقایسه ای بین این دو مورد داشته باشیم باید بگوییم پروفیل های آماده و موجود در بازار همان طور که از نامشان پیداست قابلیت دسترسی بهتر و آسان تری را دارند در سطح بازار موجود می باشند.
از لحاظ کیفیت و عمر مفید و مدت زمان ماندگاری قابل مقایسه با پروفیل های اختصاصی نخواهند بود و از لحاظ برآورده کردن هدف مد نظر مشتری نمی توانند مانند پروفیل های اختصاصی عمل نمایند.
پروفیل های اختصاصی را می توان در جزئی ترین موارد و خصوصیات با توجه به پپیشنهاد و سفارش مشتری ساخت و اجرا نمود و حتی می توان آن را با شرایط آب و هوایی منطقه مورد استفاده پروفیل وفق داد و بر اساس شرایط اقلیمی آن جا ساخت.

قیمت پروفیل آلومینیوم اختصاصی

قیمت پروفیل آلومینیوم اختصاصی

برای محاسبه میزان ارزش و قیمت پروفیل آلومینیوم اختصاصی باید به عوامل مختلف و زیادی توجه نمود واین موضوعی بسیار تخصصی است و تعیین قیمت آن از عهده افراد عادی خارج است، زیرا این محصول مانند سایر محصولات موجود در بازار و مانند سیب زمینی و پیاز که مصرف روز مره تمامی افراد است نمی باشد.
این که آلیاژ ترکیبی به کار رفته در پروفیل آلومینیوم اختصاصی از چه نوعی است و یا این که طراحی پروفیل آلومینیوم چگونه انجام می شود .
و یا عدم امکان تولید مستمر یک پروفیل اختصاصی و غیره از مهمترین دلایلی هستند که در قیمت گذاری پروفیل های آلومینیومی اختصاصی اثر گذار بوده و موجب تفاوت قیمت در انواع مختلفی از پروفیل آلومینیوم اختصاصی می گردند که باید به آن ها دقت نمو و از روی آن ها با بی توجهی گذر نکرد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی