آشنایی با مزایا و کاربرد آلیاژ آلومینیوم 2014

آشنایی با مزایا و کاربرد آلیاژ آلومینیوم 2014

در این مقاله به ویژگی های آلیاژ آلومینیوم 2014 می پردازیم، پس همراه ما باشید. آلیاژ آلومینیوم و به طور کل فلز آلمینیوم یکی از پر کاربرد ترین محصولات در صنایع مختلف می باشد و بسیار زیاد از آن ها استفاده می شود. آلیاژ آلومینیوم می تواند با توجه به نیاز و کاربرد تغییر کند. در واقع با تغییر آلیاژ آلومینیوم مصرف آن در صنایع مختلف می تواند جداگانه باشد.
با پیشرفت علم و تکنولوژی در واقع می توان از این فلز در صنایع مختلف با آلیاژ های متفاوتی استفاده نمود و هیچ دور ریختنی از آن باقی نمی ماند بلکه از تمام آن ها استفاده خواهند کرد. از طرفی دور ریختنی های این فلز را می توان بازیافت کرد و دوباره از آن استفاده نمود. در ادامه آلیاژ های مختلف این فلز و کاربرد های آن ها را بیشتر توضیح خواهیم داد.

آشنایی با مزایا و کاربرد آلیاژ آلومینیوم 2014

با آشنایی با مزایا و کاربرد های آلیاژ آلومینیوم می توانیم کاربرد آن ها را در صنایع مختلف بهتر بشناسیم و در به کارگیری آن ها بهتر تصمیم گیری کنیم. در تمامی صنایعی که از فلزات استفاده می کنند فلز آلمینیوم یکی از خاص ترین و بهترین فلزات می باشد. یکی از مشاغلی که بسیار زیاد با فلزات سر و کار دارند شغل جوشکاری می باشد. آلیاژ آلومینیوم EN aw-1050A یکی از بهترین و پرکاربرد ترین آلیاژ آلومینیوم می باشد که در صنعت جوشکاری و خم کاری کاربرد زیادی دارد.

95.5 درصد این محصول را آلیاژ آلومینیوم تشکیل داده است. معمولا ضخامت آن بین 0.5 الی 6 میلیمتر است. اگر بخواهیم یکی دیگر از آلمینیوم ها را برسی کنیم سراغ آلیاژ آلومینیوم EN AW-2007 می رویم. در این فلز آلیاژ مس ترکیب شده است که مقدار ترکیبی آن ۴ الی ۵ درصد فلز مس می باشد.
فلز مس نیز مانند فلز آلومینیوم در صنایع مختلف نیز کاربرد زیادی دارد و همچنین فلز مس رسانای جریان برق می باشد. و یکی از کاربرد های مهم این آلیاژ آلومینیوم برای پیچ ها و پرچ ها می باشد. در واقع این آلیاژ برسی شده شباهت بسیار زیادی با en aw-2011 می باشد اما تنها فرق آن با آلیاژ برسی شده این است که کمی مقاوم تر می باشد.

آلیاژ آلومینیوم EN AW-2014

ترکیب آلیاژ این فلز نیز مانند آلومینیوم ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ می باشد و از آلیاژ ۲۰۱۱ سخت تر است. یعنی از نظر استحکام و مقاومت در ترکیب این فلز نیز ۴ الی ۵ درصد مس وجود دارد. یکی از صنایع مهم و در کاربرد در تمام کشور ها صنعت هواپیما و صنعت جنگی و نظامی می باشد که هر دوی آنها هم برای امنیت و هم برای پیشرفت کشور بسیار مهم می باشند. همچنین هزینه ساخت و ساز آنها بسیار بالا می باشد و نیازمند نیروی ماهر و فعال است. یکی از فلز هایی که در این صنایع مهم کاربرد دارد فلز آلمینیوم با آلیاژ EN AW-2014 می‌ باشد.

آلیاژ آلمینیوم EN AW-2017A

ترکیب آلیاژ این فلز نیز مانند فلزات قبلی از مس تشکیل شده و میزان مس استفاده شده در این آلمینیوم بالا می باشد و یکی از کاربرد های مهم این فلز است که به صورت ورقه های کوچک بریده می شود و برای عملیات های حرارتی بسیار مناسب می باشد. استفاده این فلز در صنعت جوشکاری مناسب نیست زیرا میزان مس آن بالا می باشد.

آلیاژ آلمینیوم EN AW-2024

آلیاژ این فلز نیز مانند آلیاژ آلمینیوم فلز قبلی می‌ باشد و میزان ترکیبی فلز مس در این آلومینیوم نیز بالا می باشد. آلیاژ آلمینیوم EN AW-3005در واقع این آلیاژ برای بسیاری از مناطق و قسمت ها مناسب می باشد به خصوص مناطقی که رطوبت دارند. زیرا فلزات در مناطق رطوبت زا زنگ‌ می زنند و به مرور زمان ضعیف شده و از بین می روند، اما آلیاژ آلومینیوم EN AW-3005 در برابر زنگ زدگی بسیار مناسب می باشد علاوه بر آن استحکام بالایی دارد که برای جوشکاری و خم کاری بسیار مناسب می باشد.

آلیاژ آلمینیوم hokotol

یکی دیگر از انواع آلومینیوم با آلیاژ، hokotol می باشد که به دلیل ترکیباتی که دارد استحکام بالایی دارد. اما در برابر خوردگی مقاوم نیست و در این موضوع مانند فلز استیل است. از این فلز در جوشکاری صنایع هوا و فضا و همچنین ایجاد قالب های پلاستیکی استفاده می شود.
به طور کل فلز آلومینیوم از زمانی که کشف شده و به صورت های مختلف توسط انسان ها ساخته شده اهمیت و کاربرد آن روز به روز بیشتر شده است و در صنایع مختلف نیز از آن استفاده می شود. همان طور که ذکر شده آلیاژ های مختلفی از این فلز وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی منحصر به فردی و دارد و هر کدام از آن ها برای یک صنعت ساخته می شوند و در آن به کار می روند. به خصوص صنعت هواپیما سازی که بسیار مهم می باشد و ساخت آن باید به صورت بسیار دقیق باشد. زیرا هواپیما ها یا ابزار جنگی با خود حمل می کنند و یا مسافران را به همین دلیل بسیار با اهمیت می باشد.

قمیت انواع آلیاژ و پروفیل آلومینیوم

قمیت انواع آلیاژ و پروفیل آلومینیوم

آلومینیوم ها مانند محصولات دیگر با توجه به آلیاژ و کاربردی که دارند قمیت متنوعی نیز دارند. اما قیمت آلومینیوم و به طور کل فلزات با نوسانات بازار تغییر می کند. مخصوصا فلز آلومینیوم که یکی از پر کاربرد ترین فلزات می باشد. از طرفی فرایند ترکیب فلزات با یکدیگر و تنظیم آلیاژ ها برای هر صنعت کار آسانی نمی باشد و این کار هم هزینه بر می باشد هم زمانی را برای ساخت صرف می کند.

جمع بندی

فلز آلومینیوم یکی از پر کاربرد ترین فلز ها در صنایع مختلف می باشد و از زمانی که این فلز کشف شد از آن استفاده بسیار زیادی شده است. از طرفی فلزات دارای آلیاژی می باشند که عیار آن ها را بالا و پایین می کند و در نتیجه با توجه به آلیاژ آن ها نوع کاربرد آنها در صنایع مختلف نیز تغییر می کند و هر کدام برای یک کاری آماده می شوند. برای اطلاع از انواع فلزات کاربرد آن ها و اطلاع بیشتر درباره ی آن ها می توانید به سایت بهفرد مراجعه نمایید تا در این زمینه اطلاعات کامل تری داشته باشید. شرکت بهفرد تولید کننده پروفیل آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم اختصاصی  با کیفیت بالا می باشد.

قالب سازان بهفرد
جهت مشاوره رایگان، راهنمایی انتخاب و خرید محصول مورد نظر و همچنین اطلاع از قیمت روز محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 16:00
جمعه
تعطیل
× پشتیبانی